Въпрос за евтини спирачки

Този форум е заключен, тъй като на негово място бяха създадени няколкото продуктови форума по-горе.

Въпрос за евтини спирачки

Мнениеот copland » Вто Мар 06, 2007 11:23 pm

Здравейте!

Искам да помоля за съвет относно закупуването на задна V-спирачка. Колелото ми е от най-евтините и е голям боклук и затова не искам да се получава нещо а-ла "на гол тумбак чифте пищови". Карам само по асвалт с минимални изключения. Никакви адреналинни спускания и т.н. За сметка на това обаче карам във всякакви атмосферни условия. Независимо дали пече слънце, вали дъжд, или дори сняг - спирачката трябва да работи. Освен това ще има нелеката задача да спира собствените ми около 95 кг плюс тези на колелото.

Бях се спрял на тази спирачка. В същия сайт обаче видях и този комплект (предна и задна). Цената е почти същата - едната е 15, а другите две заедно са 35.

Можете ли да ми обясните каква е разликата? Коя е по-добрата "инвестиция" - единичната или комплекта?

Задължително ли е да сложа лостчета на Шимано или мога на първо време да си оставя старите? Как намирате тези лостчета?

Можете ли да ми препоръчате други марки от същия ценови клас (да кажем до 20 евро максимум)?

EDIT: Забравих също да попитам как ви се струват цените в този сайт и конкретно на посочените от мен продукти?
I have the simplest tastes. I am always satisfied with the best.
9 points, 20.000$ and a lot of happiness!... Can I have that cigarette?
Аватар
copland
 
Мнения: 81
Рейтинг: 1410
Регистриран на: Нед Яну 28, 2007 10:03 pm

Мнениеот Krismars » Вто Мар 06, 2007 11:46 pm

avid sd3 с лостче фр5(20+15=35 ЛВ) http://velos-bg.com/product_info.php?pr ... 2a1f105f6e
http://velos-bg.com/product_info.php?pr ... 2a1f105f6e
обаче ти трябва малко по-мощна спирачка може да си земеш сд5
Аватар
Krismars
 
Мнения: 1654
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Дек 20, 2005 5:47 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот mitakaman » Вто Мар 06, 2007 11:52 pm

В България ли живееш ?
Аватар
mitakaman
 
Мнения: 496
Рейтинг: 1977
Регистриран на: Пон Май 29, 2006 8:55 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот copland » Вто Мар 06, 2007 11:53 pm

@mitakaman, отрицателен отговор. В Германия.

@Krismars, нещо такова ли имаш предвид? И като ще давам толкова пари в крайна сметка този комплект не е ли по-изгоден?
I have the simplest tastes. I am always satisfied with the best.
9 points, 20.000$ and a lot of happiness!... Can I have that cigarette?
Аватар
copland
 
Мнения: 81
Рейтинг: 1410
Регистриран на: Нед Яну 28, 2007 10:03 pm

Мнениеот mitakaman » Сря Мар 07, 2007 12:01 am

Еми по принцип тези спирачки които си си харесал са хубави но нямам идея какво е времето там колко често ти се налага да караш на дъжд, сняг и т.н. защото в "мокри" условия V-brake няма да ти свършат особена работа ако трябва да спираш интензивно
Варианта на @krismars също е добър, но ако трябаше да избирам между твоето предложение и неговото бих избрал 1вото
А иначе не е задължително лостчето и спирачката да са ти 1 марка.
Успех :beer:
Аватар
mitakaman
 
Мнения: 496
Рейтинг: 1977
Регистриран на: Пон Май 29, 2006 8:55 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот copland » Сря Мар 07, 2007 12:07 am

@mitakaman, първо - благодаря за включването по темата! :agree:
Сняг тук вали много рядко и въобще не се задържа. Затова можем да го зачеркнем. Обаче дъжд вали почти непрекъснато. Предполагам, че средно поне 250 дена в годината вали. Затова ми трябва нещо, което непременно да не губи много спирачна сила на мокро.

Наистина ли по-скъпите спирачки ще спират по-сигурно? Ако е така не бих се замислил да дам повече пари. Вече имах неприятна случка, породена от кофти спирачка и мокър асвалт. Добре, че бях с каска! :V: ;)
Последна промяна copland на Сря Мар 07, 2007 12:13 am, променена общо 1 път
I have the simplest tastes. I am always satisfied with the best.
9 points, 20.000$ and a lot of happiness!... Can I have that cigarette?
Аватар
copland
 
Мнения: 81
Рейтинг: 1410
Регистриран на: Нед Яну 28, 2007 10:03 pm

Мнениеот mitakaman » Сря Мар 07, 2007 12:12 am

Еми по принцип никоя V спирачка не може да спира пълноценно на дъжд.Ако наистина е толкова влажно времето бих се замислил за дискова спирачка...
НО това зависи от самото колело дали има уши за дискова спирачка отзад освен това и цената вече ще е по сериозна
Аватар
mitakaman
 
Мнения: 496
Рейтинг: 1977
Регистриран на: Пон Май 29, 2006 8:55 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот copland » Сря Мар 07, 2007 3:51 am

С тази спирачка определено много надхвърлям предначертания от мен бюджет. Но тя е най-изгодното дисково предложение, което намерих за повече от час ровене из нета. Рамката има уши отзад.

Въпросът е: заслужава ли си наистина парите? Наистина ли ще спира винаги, при всякакви условия по-добре от по-скъпите Шимано от втория ми пост? Предполагам, че задавам глупави въпроси, но такава спирачка наближава половината от цената на цялото ми колело (което предполагам не говори нищо хубаво за колелото... :crap: ).
I have the simplest tastes. I am always satisfied with the best.
9 points, 20.000$ and a lot of happiness!... Can I have that cigarette?
Аватар
copland
 
Мнения: 81
Рейтинг: 1410
Регистриран на: Нед Яну 28, 2007 10:03 pm

Мнениеот loopo » Сря Мар 07, 2007 4:02 am

Взимай LX-4ето и не се чуди. Да, вярно, дисковете се държат доста по-добре на дъжд и кал, но 1. LX са доста леки и 2. за твоите цели (спиране на мокър асфалт) са съвсем прили4ни. А пък ако им боднеш едни свестни калодки (като koolstop, например), стават направо преквалифицирани.
It usually comes down to a binary choice...
loopo
 
Мнения: 25
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Юни 14, 2004 9:01 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот quiker » Сря Мар 07, 2007 10:07 am

loopo написа:Взимай LX-4ето и не се чуди. Да, вярно, дисковете се държат доста по-добре на дъжд и кал, но 1. LX са доста леки и 2. за твоите цели (спиране на мокър асфалт) са съвсем прили4ни. А пък ако им боднеш едни свестни калодки (като koolstop, например), стават направо преквалифицирани.


:bowdown: Подкрепям го напълно! :bowdown:
ЖИВЕЯ за да КАРАМ, КАРАМ за да ЖИВЕЯ

NEW NAME: MpaBka ABuaTop
Аватар
quiker
 
Мнения: 181
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Окт 11, 2006 9:28 pm
Местоположение: In-the-middle-of-nowhere

Мнениеот Admin » Сря Мар 07, 2007 10:10 am

Ако правилно разбирам, става дума за градско каране, нали така? По асфалт, паваж и др. такива настилки. Ако е тъй, можеш спокойно да си спестиш дисковата спирачка, още повече, че германските улици едва ли са като българските. Ако ще ти липсва спирачна сила, това ще е най-вече при порои, при които колелата ще "джапат" чак до каплите, а в такова време едва ли ще караш (често) ;)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Krismars » Сря Мар 07, 2007 10:18 am

з казах авид сд5 защото в тука е 30ЛВ, което е около 15 Евро. А пък сд3 е около 20лв, което е 10 евро. От личен опит мога да кажа че сд5 е много добра спирачка карал съм я около 1 година в най-разнообразни условия и има още доста живот в накладките. Обаче в твоя случай май ЛХ-а е по-добър вариант след като видях цената на сд5
Аватар
Krismars
 
Мнения: 1654
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Дек 20, 2005 5:47 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот halcor » Сря Мар 07, 2007 10:58 am

V-brake-а не спира чак толкоз зле на мокро, колкото го изкарахте. Особено в градски условия (нееднократен личен опит, 85 кила, с много измислени V-brakes, лостчета Acera и неспокойно каране :)). И май си има калодки, които не се държат зле на мокро, само че конкретни модели не знам. Не хвърляйте човека директно на дискове :)
Аватар
halcor
 
Мнения: 1241
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 24, 2002 12:54 pm
Местоположение: Sofia

Мнениеот did » Сря Мар 07, 2007 11:42 am

За каране в градски условия в Германия, а също и по извънградските маршрути, които са пригодени специално за колоездене, дискова спирачка не е задължителна. Някои млади мОмци са явно доста разглезени и си мислят, че всичко, различно от диск, не струва. Не е така. Има си и начини на каране, при които V-brake е предостатъчен.

Много е препоръчително обаче да се инвестира в хубави калодки, подходящи за мокро и кално време. Моделът на спирачки и лостчето е според бюджета. Ако колелото е наистина някакво много евтино, смяната на броните и жилата с качествени такива също ще се усети осезаемо (дори повече от смяната на лостчетата).
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Мъро » Сря Мар 07, 2007 1:08 pm

Взимай Deore-то и едни накладки от типа на Барадини - отзад съм с такива (+ шимански ви-брейк) и на сняг спира не повече от 10% по-зле, отколкото на сухо.
Пък и дългосрочно инвестицията ще ти е по-изгодна - накладките за дискови са около 3 пъти по-скъпи от сменяемите калодки на барадините (тук в БГ началния комплект е ~14, после сменяш за по ~8).
100km/h не е скорост, а време да превключиш на втора!
Аватар
Мъро
 
Мнения: 1259
Рейтинг: 1635
Регистриран на: Съб Дек 02, 2006 1:07 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот copland » Сря Мар 07, 2007 4:57 pm

Благодаря на всички за отговорите! :bowdown:

Моята идея също беше, че няма нужда от диск. Както @дид добре поясни, тук алеите са си доста хубави.

Значи да обобщя - остават две предложения:

единична Avid Single Digit 5 за отзад или цял коплект Shimano Deore LX M580.

За накладки бих избирал между това и това на Kool_Stop.

Пак сте вие на ход!
I have the simplest tastes. I am always satisfied with the best.
9 points, 20.000$ and a lot of happiness!... Can I have that cigarette?
Аватар
copland
 
Мнения: 81
Рейтинг: 1410
Регистриран на: Нед Яну 28, 2007 10:03 pm

Мнениеот did » Сря Мар 07, 2007 5:06 pm

Което и от посочените да купиш, няма да имаш проблеми. Ако се спреш на LX-а, няма да се налага да сменяш калодки, поне докато не свършиш оригиналните. За оригиналните калодки на Avid-а не мога да коментирам, защото не съм ползвал, но не вярвам да са за изхвърляне. Във всички случаи не се налага веднага да мислиш за нови калодки - карай с тези, които идват спирачките, пък като свършат ще му мислиш.

За смяна на броните и жилата с някакви истински също си помислил, нали?
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот copland » Сря Мар 07, 2007 5:10 pm

За жилата - да, ще взема Шимански. Извинявам се за тъпия въпрос, ама какво е "броня"?
I have the simplest tastes. I am always satisfied with the best.
9 points, 20.000$ and a lot of happiness!... Can I have that cigarette?
Аватар
copland
 
Мнения: 81
Рейтинг: 1410
Регистриран на: Нед Яну 28, 2007 10:03 pm

Мнениеот did » Сря Мар 07, 2007 5:12 pm

copland написа:За жилата - да, ще взема Шимански. Извинявам се за тъпия въпрос, ама какво е "броня"?

Ония твърд "маркуч", през който преминава жилото.

Шиманските не са лоши, да... но аз бих предпочел Jagwire.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот copland » Сря Мар 07, 2007 5:15 pm

@did, danke! :beer:

Tака си и мислех. Ами ще поразгледам, за това, което ти казваш. Само, че ще е по-квсно, защото сега нямам време. Довечера ще пиша пак.

Поздрави!
I have the simplest tastes. I am always satisfied with the best.
9 points, 20.000$ and a lot of happiness!... Can I have that cigarette?
Аватар
copland
 
Мнения: 81
Рейтинг: 1410
Регистриран на: Нед Яну 28, 2007 10:03 pm

Мнениеот ramam » Сря Мар 07, 2007 5:51 pm

за Kool_Stop - Bremsschuhe Thinline V-Brake mit Befestigungssatz

съм безкрайно щастлив че ги имам и карам с тех.
За :
http://www.jensonusa.com/store/product/ ... tonic.aspx

също те пък спират по добре в пороен дъжд но разликата е всъвсем малко омекване на Thinline.
А за :
http://www.koolstop.com/brakes/index.php
The Eagle 2

също са пефектни, това което мога да ти кажа е просто си сложи на твоите каквито и да са спирачките едни от тези и после мисли за смяна на спирачките.
Със SD7 дори е препоръчително да внимаваш в началото че ще полетиш ако са отпред разбира се. Предната спирачка е по важно да е добра но задната трябва и тя да спира.
Ето защо:
http://mtbr.com/reviews/Brake_System/pr ... 8255.shtml
ramam
 
Мнения: 141
Рейтинг: 1125
Регистриран на: Вто Яну 30, 2007 1:01 pm

Мнениеот copland » Чет Мар 08, 2007 1:11 am

Нямате си на идея колко съм ви признателен, задето толкова бързо помогнахте да се ориентирам в обстановката! :beer:

След кратък оглед на моментната ситуация стигнах до решението засега да взема само Шимано Деоре спирачки, нови лостчета и по-евтини жила от Шимано. По-късно ще добавя накладките, за които стана въпрос по-горе, както и жилата препоръчани от @дид (за тях ще имам отново нужда от малка консултация :baby: ).

Сега остана само изборът на лостчета. Въпросът е:

Трябва ли след като спирачките ще са ЛХ и лостчетата да са ЛХ? Или може да мина и с по-евтините М510?

Бихте ли ми обяснили разликите между двете?

И ако (евентуално) може с по-евтините, то има ли смисъл да търся още по-евтини (но качествени!) или това ще да е минимума?

Поздрави!
I have the simplest tastes. I am always satisfied with the best.
9 points, 20.000$ and a lot of happiness!... Can I have that cigarette?
Аватар
copland
 
Мнения: 81
Рейтинг: 1410
Регистриран на: Нед Яну 28, 2007 10:03 pm

Мнениеот Stuny » Чет Мар 08, 2007 7:15 am

не си вземай лостчета deore :nono: :nono: :nono:
вземи хубави брони , а ако все пак си с някакъв VBrake в момента , изобщо не го сменяй , или поне първо пробвай с новите брони и лостчета - LX,XT,Avid SD7,SRAM 7.0,9.0
Stuny
 
Мнения: 1257
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Окт 23, 2002 8:49 am

Мнениеот copland » Чет Мар 08, 2007 11:37 am

@Stuny, нещо не те доразбрах. Най-горе пишеш:
Stuny написа:не си вземай лостчета deore :nono: :nono: :nono:

а най-долу:
Stuny написа:първо пробвай с новите брони и лостчета - LX,XT,Avid SD7,SRAM 7.0,9.0

:confused:

Stuny написа:а ако все пак си с някакъв VBrake в момента , изобщо не го сменяй

На задната спирачка, която в момента е на колелото, са й абсолютно прецакани болтчетата, с които се регулира разстоянието до каплата. Като добавим и лошото й качество (слаба спирачна сила), мисля, че везните се накланят в полза на нова спирачка.

След като всички пишете първо да сменя другите компоненти, а чак после спирачката почвам да се чудя дали има смисъл от тази, която си бях харесал. Мисля, че в такъв случай мога спокойно да мина и с тази. При този вариант автоматично отпада въпросът за лостчетата. Те ще са тези.

Жилата, прeпоръчани от @дид, както и накладките от Kool_Stop непременно ще ги взема. Просто няма да е веднага, а да кажем най-късно до 2 месеца. А между другото, сваляйки цената с М510, вместо ЛХ М580, може всъщност да размисля и да си взема веднага и комплект жила.

Значи изборът сега е между:

Shimano Deore М510 (спирачки и нови лостчета) с жила и брони от Jagwire или Shimano Deore LX M580 с жила и брони от Shimano, но с измислените лостчета, които в момента се мъдрят на кормилото ми. Наклдаките от Kool_Stop непременно ще ги взема като си заминат оригиналните накладки на Shimano.
I have the simplest tastes. I am always satisfied with the best.
9 points, 20.000$ and a lot of happiness!... Can I have that cigarette?
Аватар
copland
 
Мнения: 81
Рейтинг: 1410
Регистриран на: Нед Яну 28, 2007 10:03 pm

Мнениеот Stuny » Чет Мар 08, 2007 12:04 pm

точно тези лостчета те съветвам да не си вземаш
вземи си по-висок клас шимано или висок клас срам или който и да е авид , има и други варианти , не знам при теб какво има , а и все пак не съм карал с всякакви
като цяло според мен при ползване на VBrake , по лошата спирачка се компенсира до голяма степен с по прецизно(и по-трудно) настройване на калодките

всъшност тази комбинация "Shimano Deore М510 (спирачки и нови лостчета) с жила и брони от Jagwire" по всяка вероятност ще ти върши работа , просто с други лостчета спираките ти ще бъдат по-силни

освен това може да кажеш какви са ти сегашните лостчета , ако при стискане не се огъват , едва ли има смисъл да ги сменяш с нещо като деоре(510) , единствено ще спестиш няколко грама
Stuny
 
Мнения: 1257
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Окт 23, 2002 8:49 am

Мнениеот shaggy86 » Чет Мар 08, 2007 12:11 pm

copland написа:
Shimano Deore М510 (спирачки и нови лостчета) с жила и брони от Jagwire

според мен е добър избор,карал съм същия модел в същите условия и нямах никакви проблеми,дори за град в Де няма да имаш проблеми с по-ниския клас на шимано в брейкове/асера или как се водеха.
за лостчетата не знам,на времето аз карах с най-евтините възможни,но бих ти препоръчал да си вземеш нещо читаво,значително се променят нещата като усещане и модулация ,ако Stuny има негативен отзив за лостчета деоре бих го послушал и си бих взел лх
късмет.
Аватар
shaggy86
 
Мнения: 1007
Рейтинг: 1745
Регистриран на: Пет Юни 25, 2004 10:32 am

Мнениеот ramam » Чет Мар 08, 2007 4:41 pm

Stuny - :beer:
Много добре го каза.

Аз си мисля че най доброто решение е:
Слагаш сегашната си предна Ви-брейк спирачка отзад - да това може да се направи.
Слагаш Кулстоп и на двете е разбира се можеш да изчакаш да се изтъркат Шиманските ама ако вземеш Thinline които са доста добри може тех да сложиш и да си пазиш Шиманските за резерва - което ще стане най рано след 2-3 години :) Кулстоп не се свършват,Те направо спират и смъкват от седалката :).
Предната спирачка спира на нея отива всичкия инерчен момент и теглото и или как там беше - ако съм объркал термин нещо да ме поправят моля.

Така че си сложи
Avid Single Digit 7 V brake
спирачки като тези:
http://www.jensonusa.com/store/product/ ... Brake.aspx
И я слагаш отпред.
Разбира се нови жила и брони си трябват но не е задължително да са Jagwire може и Шимано единствено гледай да имат броните тефлон от вътре че като се измие смазката от броните поне тефлона да "смазва" един вид.
Каквито и жила и брони да сложиш трябва да ги гресираш/смазваш и да ги сменяш периодично аз сменям на 3 месеца но по скъпите Дид е споменал те мисля да ги сменям на 4 или 5 месеца ще видя как се износват.
Успех и като го направиш това МНОГО внимавай да не дръпнеш само предната че :B): - ама едвали ще паднеш но ще си изненадан от спирането аз ако имах вилка и рамка за Вибрейк махам дисковите веднага :)
PS: за 20 евро мисля можеш да си купиш Кулстоп накладки и ги сложи отпред а за отзад които са по малко изтъркани от твоите - но пак трябва да смениш броните и жилата че те убиват силата - а и като ги сменяш искай да са максимално къси особено броните че да се губи по малко сила.
Последна промяна ramam на Чет Мар 08, 2007 4:55 pm, променена общо 1 път
ramam
 
Мнения: 141
Рейтинг: 1125
Регистриран на: Вто Яну 30, 2007 1:01 pm

Мнениеот did » Чет Мар 08, 2007 4:52 pm

ramam написа:Каквито и жила и брони да сложиш трябва да ги гресираш/смазваш и да ги сменяш периодично аз сменям на 3 месеца но по скъпите Дид е споменал те мисля да ги сменям на 4 или 5 месеца ще видя как се износват.


Ъ? :bigeyes:

Сменяш брони и жила на 3 месеца? Правилно ли съм разбрал?
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот NovemberCharlie » Чет Мар 08, 2007 4:56 pm

did написа:
ramam написа:Каквито и жила и брони да сложиш трябва да ги гресираш/смазваш и да ги сменяш периодично аз сменям на 3 месеца но по скъпите Дид е споменал те мисля да ги сменям на 4 или 5 месеца ще видя как се износват.


Ъ? :bigeyes:

Сменяш брони и жила на 3 месеца? Правилно ли съм разбрал?
Сега научи ли се как се поддържа колело? :D
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот ramam » Чет Мар 08, 2007 5:03 pm

Дид:

Ъ? :bigeyes:

Сменяш брони и жила на 3 месеца? Правилно ли съм разбрал?[/quote]

Да ама напоследък май на 2 месеца стана с Шимано бях и нещо силата ми се поизгуби и айде на твоят избор :)

ПС: а бе NovemberCharlie много си бърз :)
Последна промяна ramam на Чет Мар 08, 2007 5:05 pm, променена общо 1 път
ramam
 
Мнения: 141
Рейтинг: 1125
Регистриран на: Вто Яну 30, 2007 1:01 pm

Следваща

Назад към ПРОДУКТ - КОНСУЛТ

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 75 госта