RQ: Помощ за збор на велосипед.

Този форум е за обмен на информация, свързана с всички видове колоездене извън планинското и велосипеди, различни от маунтин байк - шосейни, пистови, градски, туристически, и т.н., и т.н. Той обаче не е предвиден за обсъждане на най-евтините масови велосипеди, предлагани в изобилие в България! Моля, не занимавайте аудиторията излишно с тях!

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 900 / 900 / 10

RQ: Помощ за збор на велосипед.

Мнениеот Rtor » Съб Май 12, 2007 11:47 am

Здравейте!
Писах подобна тема в друг форум, но смятам че тук имам по големи шансове за компетентен отговор.
Аз съм около 70-80 кг. и ми трябва удобно колело да ходя на работа с него и да се моткам из града. Тънкият момент обаче е че искам да го ползвам и за каране по малко по-неравен терен, като селски пътища например. Отношението между тези две дейности по предварителна преценка ще е 60% - 40%.
За момента съм се спрял на Scott:
Sub 20 / Sub 20 Classic
Sportster P2
И двете ми се струват удачен избор, въпреки че второто ми допада повече, заради предните амортисьори.
Кажете правилно ли съм се ориентирал и дали изборът ми не е чиста проба набутвация (има ли по-добри алтернативи).
Велосипеда със сигурност няма да го ползвам за екстремни цели - спускания и тн.

ПП: За цената принципно си търся нещо до 1000 кинта.
Rtor
 
Мнения: 74
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Май 12, 2007 11:31 am

Мнениеот screamBoy » Съб Май 12, 2007 11:52 am

тук много малко от хората имат идея от шосейни велосипеди
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Re: RQ: Помощ за збор на велосипед.

Мнениеот THEZOGGO » Съб Май 12, 2007 1:23 pm

Rtor написа:Sportster P2


:agree:
Canyon Ultimate AL SLX *Ultegra, Mavic / Grand Canyon AL SLX 9.0 * DEORE XT, Fox Performance, Mavic / SCRAPPER XC 3.7 LTD
Tief im Herz - Canyon Radfahrer
Аватар
THEZOGGO
 
Мнения: 5618
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Съб Авг 26, 2006 9:30 am
Местоположение: 664 km nordwestlich vom Paradies

Мнениеот LOWRIDER » Съб Май 12, 2007 5:32 pm

ем защо не си земеш един рам ХС 1.не знам колко пари е точно ама щом ще караш и по пресечен терен.според мене това е подходящото колело
страшно нема...ако има, файдъ нема
Аватар
LOWRIDER
 
Мнения: 396
Рейтинг: 1769
Регистриран на: Чет Окт 12, 2006 5:43 pm
Местоположение: VARNA

Мнениеот Rtor » Съб Май 12, 2007 9:59 pm

LOWRIDER написа:ем защо не си земеш един рам ХС 1.не знам колко пари е точно ама щом ще караш и по пресечен терен.според мене това е подходящото колело
Ами цената определено ще ми е проблем (2099лв).
Аз до сега четох из вашият форум (даже понаучих някой друг термин :) ) и до колкото можах да се ориентирам алтернативи на Scott на приемлива за мен цена са :
(ще ги подредя според моите скромни и неориентирани предпочитания :) )
1) DRAG Expert - около 950лв.
2) RAM HT2 - около 1000 лв.
3) RAM HT1 - около 600 лв.
Имам чувството, че ако взема Scott, известна част от цената ще е за надписа (не знам дали съм прав) и поради тази причина реших да се по пренасоча.
Ще можете ли да ме ориентирате към нещо, което да отговаря максимално на нуждите ми. За съжаление сам не мога да преценя.
Както казах по-горе, байка ще се кара по шосе или леки терени. Просто средство за предвижване по различни видове пътища - без разни урви и други подобни места където предполагам, че хората от този форум предпочитат да карат. Sportstera на Scott все още ми се върти в главата заради по-късият ход на вилката, коте мисля че ще е по-удобно за шосе, а предполагам и гумите му са по-подходящи за целта.

ПП: Избраните от мен байкове имат ли възможност за пренасяне на някакъв багаж, ако реша да си направя някакъв по дълъг преход?
Rtor
 
Мнения: 74
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Май 12, 2007 11:31 am

Мнениеот FireFoXa » Съб Май 12, 2007 10:07 pm

С шосейка не може да караш по черно... От тези колела, които си изброил най-добро ми се струва рам хт2, много добър монтаж, в комбинация с добра рамка... Само вилката може да смениш, лично аз не сам чул нищо добро за Дарт... Има си избор на височината 17,19,21 инча, което е идеално ако си по-висок. Има важна тема за хт2, там прочети ;)
Аватар
FireFoXa
 
Мнения: 1057
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Чет Окт 12, 2006 3:23 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот Rtor » Нед Май 13, 2007 12:27 am

FireFoXa написа:С шосейка не може да караш по черно...
Ами затова се надявам с възможно по-малко компромиси с конфорта да е възможно обратното (със XC да може да се кара по шосе) :)
FireFoXa написа:... лично аз не сам чул нищо добро за Дарт...
Може ли някой да каже конкеретно какви са недостатъците/предимствата на DRAG Expert и съответно на RAM HT2.
Rtor
 
Мнения: 74
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Май 12, 2007 11:31 am

Мнениеот NovemberCharlie » Нед Май 13, 2007 8:25 am

Rtor написа:
FireFoXa написа:С шосейка не може да караш по черно...
Ами затова се надявам с възможно по-малко компромиси с конфорта да е възможно обратното (със XC да може да се кара по шосе) :)
FireFoXa написа:... лично аз не сам чул нищо добро за Дарт...
Може ли някой да каже конкеретно какви са недостатъците/предимствата на DRAG Expert и съответно на RAM HT2.
Драгът е "чисто" ХС колело, докато Овенът е за малко по-аграрно каране.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот LOWRIDER » Нед Май 13, 2007 10:33 am

Rtor написа:
LOWRIDER написа:ем защо не си земеш един рам ХС 1.не знам колко пари е точно ама щом ще караш и по пресечен терен.според мене това е подходящото колело
Ами цената определено ще ми е проблем (2099лв).
Аз до сега четох из вашият форум (даже понаучих някой друг термин :) ) и до колкото можах да се ориентирам алтернативи на Scott на приемлива за мен цена са :
(ще ги подредя според моите скромни и неориентирани предпочитания :) )
1) DRAG Expert - около 950лв.
2) RAM HT2 - около 1000 лв.
3) RAM HT1 - около 600 лв.

Имам чувството, че ако взема Scott, известна част от цената ще е за надписа (не знам дали съм прав) и поради тази причина реших да се по пренасоча.
Ще можете ли да ме ориентирате към нещо, което да отговаря максимално на нуждите ми. За съжаление сам не мога да преценя.
Както казах по-горе, байка ще се кара по шосе или леки терени. Просто средство за предвижване по различни видове пътища - без разни урви и други подобни места където предполагам, че хората от този форум предпочитат да карат. Sportstera на Scott все още ми се върти в главата заради по-късият ход на вилката, коте мисля че ще е по-удобно за шосе, а предполагам и гумите му са по-подходящи за целта.

ПП: Избраните от мен байкове имат ли възможност за пренасяне на някакъв багаж, ако реша да си направя някакъв по дълъг преход?




щом няма да караш зверски по добре си вземи РАМ НТ1 18 инча да речем и просто поискай да ти сложат друга вилка. може би някой СР Сътър ХСR. или ако имаш повече пари някоя тора. защото цената на скота е доста по висока от НТ1-то и ако имаш толкова пари колкото за скот по-добре е РАМ + друга по скъпа вилка
защото според мен реано даваш доста пари само заради марката"scott"
страшно нема...ако има, файдъ нема
Аватар
LOWRIDER
 
Мнения: 396
Рейтинг: 1769
Регистриран на: Чет Окт 12, 2006 5:43 pm
Местоположение: VARNA

Мнениеот Rtor » Нед Май 13, 2007 11:38 am

LOWRIDER написа:Щом няма да караш зверски по добре си вземи РАМ НТ1 18 инча да речем ...

Ами RAM HT1 не бих си го взел по няколко причини.
1) Размерите му не са подходящи за моят ръст. Аз съм висок 186см, а рамките според сайта на производителя са само два размера 16" и 20". Според онази формула, за мен подходящият размер е малко над 18", а RAM HT2 има размери - 17", 19", 21".
2) Въпреки по високата си здравина, по спецификация на производителя рамката HT2 е по-лека, което означава че е по-добре конструирана и бих искал да си купя базиран на нея байк.
3) От това вече не разбирам, но предполагам и окомплектовката (монтаж май се казва :) ) на HT2 е по-добра.

Наистина, напълно съм сигурен, че няма да карам зверски, но ми е необходимо надежден байк с възможно по-голям експлоатационен период без да му сменям части. По-високият клас такива не гарантират ли именно това, или те просто имат по-високи параметри свързани със специализираното им спортно предназначение?! :dunno:

Засега вниманието ми е фокусирано към RAM HT2 и DRAG Expert. Доколкото разбирам, единственто реално предимство на RAM, e възможноста за къстамизиране и по-добрата сервизна подръжка. Някъде четох за купен нов DRAG, на който част от елементите му били разхлабени. За мен това би било много лошо, защото не разбирам кое колко затегната трябва да бъде, а освен това и за сега нямам подходящи инструменти в къщи.
Rtor
 
Мнения: 74
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Май 12, 2007 11:31 am

Мнениеот NovemberCharlie » Нед Май 13, 2007 12:46 pm

Rtor написа:
LOWRIDER написа:Щом няма да караш зверски по добре си вземи РАМ НТ1 18 инча да речем ...

Ами RAM HT1 не бих си го взел по няколко причини.
1) Размерите му не са подходящи за моят ръст. Аз съм висок 186см, а рамките според сайта на производителя са само два размера 16" и 20". Според онази формула, за мен подходящият размер е малко над 18", а RAM HT2 има размери - 17", 19", 21".
2) Въпреки по високата си здравина, по спецификация на производителя рамката HT2 е по-лека, което означава че е по-добре конструирана и бих искал да си купя базиран на нея байк.
3) От това вече не разбирам, но предполагам и окомплектовката (монтаж май се казва :) ) на HT2 е по-добра.

Наистина, напълно съм сигурен, че няма да карам зверски, но ми е необходимо надежден байк с възможно по-голям експлоатационен период без да му сменям части. По-високият клас такива не гарантират ли именно това, или те просто имат по-високи параметри свързани със специализираното им спортно предназначение?! :dunno:

Засега вниманието ми е фокусирано към RAM HT2 и DRAG Expert. Доколкото разбирам, единственто реално предимство на RAM, e възможноста за къстамизиране и по-добрата сервизна подръжка. Някъде четох за купен нов DRAG, на който част от елементите му били разхлабени. За мен това би било много лошо, защото не разбирам кое колко затегната трябва да бъде, а освен това и за сега нямам подходящи инструменти в къщи.
И двата байка подлежат на ъпгрейд. За да прецениш какво ще купиш има два фактора - как ще ползваш байка и колко пари имаш. Не забравяй каска и ръкавици - около 50 лв. Наистина на Драг сервизът не е на най-голямата висота, но не се притеснявай за разхлабнания - 1-2 седмици след като купиш колелото във всички случаи ще трябва изцяло да се попритегне.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот Rtor » Нед Май 13, 2007 4:15 pm

NovemberCharlie написа:И двата байка подлежат на ъпгрейд. За да прецениш какво ще купиш има два фактора - как ще ползваш байка и колко пари имаш. Не забравяй каска и ръкавици - около 50 лв. Наистина на Драг сервизът не е на най-голямата висота, но не се притеснявай за разхлабнания - 1-2 седмици след като купиш колелото във всички случаи ще трябва изцяло да се попритегне.
Ами дават ми се около 1000лв за байк. И понеже няма да го тормозя много съм готов да жертвам здравина за да постигна по-малко тегло, така че се загледах и в рамката RAM XC1, тя е доста по-лека от TH2. За останалите части, моето предпочитание е дълготрайноста пред по-ниско тегло. Освен това прекалено леките ми идват и "леко скъпички". Проблема е че не съм ги проучил и не знам какво точно да избера, но се надявам с течение на времето и с ваша помощ да се ориентирам (не бързам да копувам в момента).
Rtor
 
Мнения: 74
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Май 12, 2007 11:31 am

Мнениеот FireFoXa » Нед Май 13, 2007 4:34 pm

Rtor написа:
FireFoXa написа:С шосейка не може да караш по черно...
Ами затова се надявам с възможно по-малко компромиси с конфорта да е възможно обратното (със XC да може да се кара по шосе) :)
FireFoXa написа:... лично аз не сам чул нищо добро за Дарт...
Може ли някой да каже конкеретно какви са недостатъците/предимствата на DRAG Expert и съответно на RAM HT2.

Аз имах предвид вилката на хт1-2, а не марката Драг като цяло или в частност експерта... Сякаш рам хт2 ще ти е перфектен... Тъй като си 186см, не би трябвало да се притесняваш за плюс минус 1 килограм... П.П.Рам хт1 е в 16,18,20, а хт2 е 17,19,21 инча.
Аватар
FireFoXa
 
Мнения: 1057
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Чет Окт 12, 2006 3:23 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот wuminator » Нед Май 13, 2007 9:23 pm

All in the name of riding freee!!!!
Аватар
wuminator
 
Мнения: 164
Рейтинг: 970
Регистриран на: Сря Дек 28, 2005 10:08 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот shepo » Нед Май 13, 2007 9:32 pm

:agree: :)
shepo
 
Мнения: 955
Рейтинг: 1606
Регистриран на: Пет Май 05, 2006 9:49 am
Местоположение: България , София

Мнениеот Rtor » Нед Май 13, 2007 9:59 pm

Какво толкова го прави скъп този байк? Аз вече се отказах да купувам някво име сред байковете. Не ми се дават пари в повече просто. Благодаря за предложението все пак.

FireFoXa написа:
Rtor написа:
FireFoXa написа:... лично аз не сам чул нищо добро за Дарт...
Може ли някой да каже конкеретно какви са недостатъците/предимствата на DRAG Expert и съответно на RAM HT2.
Аз имах предвид вилката на хт1-2, а не марката Драг като цяло или в частност експерта... Сякаш рам хт2 ще ти е перфектен... Тъй като си 186см, не би трябвало да се притесняваш за плюс минус 1 килограм... П.П.Рам хт1 е в 16,18,20, а хт2 е 17,19,21 инча.
Ами кво да се прави новобранска работа, чак сега осъзнах :idea: че имаш в предвид вилката, а не марката DRAG (мислех че в бързината си допуснал правопечатна грешка :) ). А каква вилка би ми препоръчал. Търся нещо с възможно по-малък ход и по-леко (всъщност честно казано още не съм сигурен какво търся). RAM предлагат ли стандартни твърди вилки.
Rtor
 
Мнения: 74
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Май 12, 2007 11:31 am

Мнениеот Rtor » Пет Май 18, 2007 1:28 pm

Изчете ми се четенето, но за някой неща нямам отговор.
В крайна сметка стигнах до извода, че няма перфектен байк, но има максимално подходящ за нуждите на собственика му.
Избрал съм си рамка (RAM HT2). Избрал съм си и спирачки (avid Digit7). Сега на дневен ред е вилката.
Помогнете със съвети. Вилката не смятам да я ползвам за професионално XC, нито да я подлагам на зверства, но държа да е здрава, лесна за подръжка и надеждна не ми се иска да и сменям некви гумички масла и тн.. няколко пъти в годината. Иначе колкото по-лека е толкова по-добре, но идеални неща няма, така че това е на малко по-заден план. Тавана за цена е около 400лв. Търся нещо със ход до 80мм, което задължително да може да се заключва.
В момента интересът ми привиличат Rock Shox Dart2, защото няма прекалено настройки, а това струвами се е в полза за надеждноста и.
Другият вариянт е доста по-скъпичък, и ми е интересно какво мислите за него Трек вилка на Marzocchi - TXC 1...
Rtor
 
Мнения: 74
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Май 12, 2007 11:31 am

Мнениеот Modjoa » Пет Май 18, 2007 2:50 pm

За около 400лв може да вземеш и TORA -мисля че е добър вариант в твоя случай... ;)
I like the most to ride like a ghost...
Аватар
Modjoa
 
Мнения: 31
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Мар 05, 2007 1:15 pm
Местоположение: BG

Мнениеот SomeHell » Съб Май 19, 2007 10:24 am

мисля 4е си направил добър избор с рамката
Аватар
SomeHell
 
Мнения: 136
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Яну 06, 2007 1:00 pm

Мнениеот Rtor » Съб Май 19, 2007 6:09 pm

Благодаря на пишещите в темата ми, мненията им са ценни за мен.

Нама масовост в тази тема, не мога да и разбера кое точно и е кривото. Не чакам информация на готово, чета доста, но въпреки това е трудно да не задавам тъпи и банални въпроси.
Rtor
 
Мнения: 74
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Май 12, 2007 11:31 am

Мнениеот did » Съб Май 19, 2007 6:30 pm

Rtor написа:Благодаря на пишещите в темата ми, мненията им са ценни за мен.

Нама масовост в тази тема, не мога да и разбера кое точно и е кривото. Не чакам информация на готово, чета доста, но въпреки това е трудно да не задавам тъпи и банални въпроси.


Не са ти тъпи въпросите. Просто трекинг-велосипедите не са особено популярни в България и малко хора имат практически опит с компонентите, за които питаш.

По-добре да няма голяма активност, отколкото да се пишат много глупости!
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот klmn » Нед Май 20, 2007 3:54 pm

лесна за подръжка и надеждна не ми се иска да и сменям некви гумички масла и тн.. няколко пъти в годината.
Търся нещо със ход до 80мм, което задължително да може да се заключва
Suntour XCR LO,с патрон,не се сменя масло,със заключване-около 170 лв.
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria


Назад към Други видове колоездене

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 114 госта