Страница 1 от 1

Cross Areal въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Мар 09, 2017 11:04 am
от ivanchev
Здравейте, търся си колело, което ще карам основно в града като включвам и тротоари и всички градски несгоди. За моя бюджет от около 600 лв. от четене разбрах, че е добре да избера възможно най-опростено колело, без окачване и с v brake. От гледане по сайтове си харесах новия крос areal (харесах си quest всъщност, ама е скъп). И тука идва голямото НО, все ми се струва, че за тези пари, колело, без дискови спирачки и предна аморт. вилка трябваше да бъде малко по-добро от към главини поне... Доколко гледах из сайта тези главини joytech са некачествени, дори спрямо ниското ниво на този велосипед.
Някой може ли да даде коментар за цялостното оборудване на този велосипед.
Ако може да ми се обясни каква е разликата с гумите на другите хибриди, защо на този модел са 622-50 (50 mm широки)
Дали не е по-добре drag canyon, въпреки че не ми трябва тази мека предна вилка.
Каква друга алтернатива да гледам.

Линк към крос areal
http://velosiped.bg/city-and-urban/cross-areal-urban-cheren-mat.html

Re: Cross Areal въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Мар 09, 2017 12:38 pm
от victortrt
Ами общо взето това е положението. По качествените ърбъни са по-скъпи.
Ареала е наистина базов. Гумите са големи, за да дадат комфорт по неравности при твърдата вилка.
Алтернативи има Сприа та е поне със задна главина шимано нексус 3, но е с тънки гуми - 28 мм

Re: Cross Areal въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Мар 09, 2017 4:09 pm
от Petar_stoychev
victortrt написа:Ами общо взето това е положението. По качествените ърбъни са по-скъпи.
Ареала е наистина базов. Гумите са големи, за да дадат комфорт по неравности при твърдата вилка.
Алтернативи има Сприа та е поне със задна главина шимано нексус 3, но е с тънки гуми - 28 мм


Аз ако бях на неговомясто бих взел Spria-та и да и сложа едни малко по-широки гуми и заспива.

Re: Cross Areal въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Мар 09, 2017 5:05 pm
от ivanchev
Иска ми се нещо по динамично, все пак спадам към младите още:) Имам идея и да ходя чат пат до работа с него, което са 10 км има и едно яко изкачване. Тези 3 скорости се съмнявам, че ще ми стигнат. Ще ми се колело с 38-42мм гуми, твърда рамка и прилични компоненти, от които аз общо взето не разбирам. От четене разбрах, че трябва да търся 8 скорости отзад, за да не е на винт и да гледам, ако може всичко, което е механично да е поне някакво шимано. От гледане по сайтове, май ще е по постижимо нещо с мека вилка и горните неща, просто защото има доста по-голямо предлагане на такива хибриди.

Re: Cross Areal въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Мар 09, 2017 5:10 pm
от Alexi
динамично ще е силно казано за велосипед около 18 кг като му гледам компонентите ( то само гумите са по 1 кило тоя модел ) виж нещо втора ръка има доста интересни велосипеди ,и леки

Re: Cross Areal въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Мар 09, 2017 5:49 pm
от victortrt
Обикновено твърдата вилка върви или с тънки гуми - крок сприа, драг блейд и т.н. или се слага на градски велосипеди тип пенсионерски.
Вариантът крос сприа не е за пренебрегване, защото с тънките гуми ще върви добре по асфалт, а за изкачването мисля, че едната най-леката скорост ще стигне.
24 те скорости не са наистина толкова, ако се сещаш.
Има стари модели за под 600 лева.
Аз ползвам за града подобно колело, но преправено от старо градско с махане на багажник, смяна на кормилото и редица други смени на части - http://1bike.bg/portfolio/puch-reborn/ /вече е доста по-различен - друга е седалката, калниците, гумите/.
От 7 вътрешни скорости така или иначе се ползват средната /4/, най-бързата и двете най-бавни. При 3 скорости принципът е същия, но крайните са малко по-близо до средната като съотношение в сравнение с 7-те. Може да се сменят скорости от място и без да въртиш и няма риск от счупване на дерайльор, падане на верига /ако е добре опъната/ и т.н.
Веригата много по-бавно се амортизира, защото не се гъне и е струва в пъти по-евтино от тези за скорости.
Дали и колко динамично ще караш зависи от теб преди всичко.
Иначе ето още един с твърда вилка - http://www.bikecenter.bg/product/specia ... rrus_black пак компонентите са нисък клас, но е "марково".

Re: Cross Areal въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Мар 09, 2017 7:46 pm
от carmo
Новият Ареал -ърбън няма как да тежи 18кг, понеже старата версия беше под 13кг (по спомен), а разликата е само в по-тънките гуми и че е 21 скорости, така че по-скоро и "на око" едва ли ще надхвърли 14кг. Ако предишния модел по ти допада, тук http://velosipedidani.com/cross-areal-urban-p-6757.html пише че още го има. За мен новото е по-добро и си струва парите, а по-балонните гуми (макар и по-тежки) ще ти дадат възможност да ги караш с по-ниско налягане, което ще омекоти значително движението по паваж и дребни неравности. Заради по-голямата си контактна площ, ще се движиш малко по-тромаво, но ако ги напомпиш яко и ти допада твърдата возия, спокойно може да ги смениш с нещо 35/38/42. Не мисля че главините ще ти създават ядове -ползват се от години и ако не са читави, биха си отмряли с времето, а и колелото като ново си има 2 год. гаранция, за което време, ако дадат евентуално фира, производителят поне е читав и отговорен. На "Специалиста" също не пише какви са главините, останалото е като на Крос-а, а ако си завишиш бюджета като за него, спокойно може и това http://velosiped.bg/pazaruvaj-po-katego ... n-mat.html да обмислиш. При него има всичко което искаш + достатъчно за баири и равно вътрешни скорости.

Re: Cross Areal въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Мар 09, 2017 10:17 pm
от ivanchev
Изпратил съм запитване за теглото на последния модел Areal, както и дали могат да подменят някой компонент по желание. Надявам се да отговорят и ще споделя. Ако е до 13 кг, доста съмнително ще е супер. Колелото не е намалено, така че мога да се огледам още малко, няма да избяга.

Re: Cross Areal въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Мар 09, 2017 10:26 pm
от Alexi
Тегло на велосипеда (вкл. педали) с височина на рамката 56см : 17,1кг

мечти .. с тия части просто няма как да е лек всичко е много нисък клас .. казах 18 и почти познах и при условие че малко послъгват с теглото ( и винаги надолу )

Re: Cross Areal въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Мар 09, 2017 10:35 pm
от wizarda
Здравей,

По-дебелите гуми според мен са голям плюс заради по-комфортната возия. Аз имам старата версия ареал, която макар да пише,че е с гуми 37-622 моето дойде с 40-622. При нас улиците са в плачевно състояние и
следващите гуми със сигурност ще се поне 47.

Главините ми са на 9200км и освен, че на задната успях да изкривя леко оста(каране по тъмно със слаби фарове + яки дупки = спукана гума и крива ос) са добре.

Командите вътре са с метални механизми и позволяват превключване през няколко предавки не мисля, че ще
има проблеми с тях.

За мен голям минус на в-брейка е, че карам и есен и зима и когато е мокро и опесъчено трябва да чистя каплите
и колодките всеки ден, защото стават като шкурка.

Това, че е с 7 предавки не винаги означава, че е с венец на резба. Моето е на шлиц.

Моето го мерих преди да сложа калници и за размер XL е 12,4кг.

Най-добре е ако можеш да покараш различни велосипеди преди да купуваш, за да усетиш кой ти е най-удобен.

Re: Cross Areal въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Мар 09, 2017 10:43 pm
от ivanchev
Колегата над мен казва 12,4, което ми се струва малко, но ако го е мерил... Колегата още по-горе 17,1.
Попитал съм производителя, скоро ще разберем.

Re: Cross Areal въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Мар 09, 2017 10:44 pm
от Alexi
не може да е 12 кг ,тоя цитат горе съм го взел от официалния каталог на Крос за 2016г .. 5кг е много нещо за да има такова разминаване или има няколко различни окомплектовки за тоя модел

Re: Cross Areal въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Мар 09, 2017 10:56 pm
от ivanchev
Погледни в същия каталог2016 по-долу, Areal без капли е показан 12,3
http://www.crosscycle.com/bg/news/news20.html

Re: Cross Areal въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Мар 09, 2017 11:07 pm
от wizarda
Моето е това:
http://koleloto.bg/product/1085/cross-2 ... -2015.html

Ти сигурно си гледал версията с мека вилка и пълно оборудване.

Гумите на мойто ги дават 650гр, а на новия модел 1100гр. Разликата за 2 е 900гр и новот е с 8 скорости
с/у 7. Разликата за цяло колело не би трябвало да е повече от 1,5кг.

Re: Cross Areal въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Мар 09, 2017 11:07 pm
от Stromkern
Alexi написа:не може да е 12 кг ,тоя цитат горе съм го взел от официалния каталог на Крос за 2016г ..

Напротив, може.
Колегата гледа "ърбан" версията, ти цитираш тегло за "трекинг", който има калници, багажник, динамо главина, осветителна система и какво ли още не.

За URBAN-а е посочено това:
Тегло на велосипеда (вкл. педали) с височина на рамката 56см : 12,3кг

Re: Cross Areal въпроси

МнениеПубликувано на: Пет Мар 10, 2017 12:01 am
от Alexi
да ,с мека вилка гледах и швалбе биг бен те си тежат определено ..

Re: Cross Areal въпроси

МнениеПубликувано на: Пет Мар 10, 2017 1:08 pm
от ivanchev
За 56 см отговориха, че теглото е около 12 400 без педали.

Re: Cross Areal въпроси

МнениеПубликувано на: Пет Мар 10, 2017 2:19 pm
от carmo
Е, значи съм бил близо. А другите ти въпроси?

Re: Cross Areal въпроси

МнениеПубликувано на: Пет Мар 10, 2017 4:01 pm
от ivanchev
Продават се както са описани, без опции за замени, ако това имаш предвид под другите въпроси.

Re: Cross Areal въпроси

МнениеПубликувано на: Пет Мар 10, 2017 6:35 pm
от carmo
Еми, значи ситуацията ти е ясна и пролетта идва :D

Re: Cross Areal въпроси

МнениеПубликувано на: Пет Мар 10, 2017 10:12 pm
от ivanchev
Да, общо взето не се предложи сериозна алтернатива и май ще е това. Надявам се до 1 месец да го взема, сега се оглеждам за цени, в един магазин предлагат 10 % на именници, ще следя и другите и така.

Re: Cross Areal въпроси

МнениеПубликувано на: Съб Мар 11, 2017 11:48 am
от GBaduchev
Не е лошо да погледнеш на https://kadenas.bg/CROSS-AREAL там е малко по-красив. Пише че дават най-добрата цена питай ги!
Надявам се да съм бил полезен :peace: