Cross Areal въпроси

Този форум е за обмен на информация, свързана с всички видове колоездене извън планинското и велосипеди, различни от маунтин байк - шосейни, пистови, градски, туристически, и т.н., и т.н. Той обаче не е предвиден за обсъждане на най-евтините масови велосипеди, предлагани в изобилие в България! Моля, не занимавайте аудиторията излишно с тях!

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 900 / 900 / 10

Cross Areal въпроси

Мнениеот ivanchev » Чет Мар 09, 2017 11:04 am

Здравейте, търся си колело, което ще карам основно в града като включвам и тротоари и всички градски несгоди. За моя бюджет от около 600 лв. от четене разбрах, че е добре да избера възможно най-опростено колело, без окачване и с v brake. От гледане по сайтове си харесах новия крос areal (харесах си quest всъщност, ама е скъп). И тука идва голямото НО, все ми се струва, че за тези пари, колело, без дискови спирачки и предна аморт. вилка трябваше да бъде малко по-добро от към главини поне... Доколко гледах из сайта тези главини joytech са некачествени, дори спрямо ниското ниво на този велосипед.
Някой може ли да даде коментар за цялостното оборудване на този велосипед.
Ако може да ми се обясни каква е разликата с гумите на другите хибриди, защо на този модел са 622-50 (50 mm широки)
Дали не е по-добре drag canyon, въпреки че не ми трябва тази мека предна вилка.
Каква друга алтернатива да гледам.

Линк към крос areal
http://velosiped.bg/city-and-urban/cross-areal-urban-cheren-mat.html
ivanchev
 
Мнения: 8
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Мар 08, 2017 8:26 pm

Re: Cross Areal въпроси

Мнениеот victortrt » Чет Мар 09, 2017 12:38 pm

Ами общо взето това е положението. По качествените ърбъни са по-скъпи.
Ареала е наистина базов. Гумите са големи, за да дадат комфорт по неравности при твърдата вилка.
Алтернативи има Сприа та е поне със задна главина шимано нексус 3, но е с тънки гуми - 28 мм
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Cross Areal въпроси

Мнениеот Petar_stoychev » Чет Мар 09, 2017 4:09 pm

victortrt написа:Ами общо взето това е положението. По качествените ърбъни са по-скъпи.
Ареала е наистина базов. Гумите са големи, за да дадат комфорт по неравности при твърдата вилка.
Алтернативи има Сприа та е поне със задна главина шимано нексус 3, но е с тънки гуми - 28 мм


Аз ако бях на неговомясто бих взел Spria-та и да и сложа едни малко по-широки гуми и заспива.
Аватар
Petar_stoychev
 
Мнения: 526
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Авг 28, 2016 2:48 pm
Местоположение: Sofia

Re: Cross Areal въпроси

Мнениеот ivanchev » Чет Мар 09, 2017 5:05 pm

Иска ми се нещо по динамично, все пак спадам към младите още:) Имам идея и да ходя чат пат до работа с него, което са 10 км има и едно яко изкачване. Тези 3 скорости се съмнявам, че ще ми стигнат. Ще ми се колело с 38-42мм гуми, твърда рамка и прилични компоненти, от които аз общо взето не разбирам. От четене разбрах, че трябва да търся 8 скорости отзад, за да не е на винт и да гледам, ако може всичко, което е механично да е поне някакво шимано. От гледане по сайтове, май ще е по постижимо нещо с мека вилка и горните неща, просто защото има доста по-голямо предлагане на такива хибриди.
ivanchev
 
Мнения: 8
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Мар 08, 2017 8:26 pm

Re: Cross Areal въпроси

Мнениеот Alexi » Чет Мар 09, 2017 5:10 pm

динамично ще е силно казано за велосипед около 18 кг като му гледам компонентите ( то само гумите са по 1 кило тоя модел ) виж нещо втора ръка има доста интересни велосипеди ,и леки
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Cross Areal въпроси

Мнениеот victortrt » Чет Мар 09, 2017 5:49 pm

Обикновено твърдата вилка върви или с тънки гуми - крок сприа, драг блейд и т.н. или се слага на градски велосипеди тип пенсионерски.
Вариантът крос сприа не е за пренебрегване, защото с тънките гуми ще върви добре по асфалт, а за изкачването мисля, че едната най-леката скорост ще стигне.
24 те скорости не са наистина толкова, ако се сещаш.
Има стари модели за под 600 лева.
Аз ползвам за града подобно колело, но преправено от старо градско с махане на багажник, смяна на кормилото и редица други смени на части - http://1bike.bg/portfolio/puch-reborn/ /вече е доста по-различен - друга е седалката, калниците, гумите/.
От 7 вътрешни скорости така или иначе се ползват средната /4/, най-бързата и двете най-бавни. При 3 скорости принципът е същия, но крайните са малко по-близо до средната като съотношение в сравнение с 7-те. Може да се сменят скорости от място и без да въртиш и няма риск от счупване на дерайльор, падане на верига /ако е добре опъната/ и т.н.
Веригата много по-бавно се амортизира, защото не се гъне и е струва в пъти по-евтино от тези за скорости.
Дали и колко динамично ще караш зависи от теб преди всичко.
Иначе ето още един с твърда вилка - http://www.bikecenter.bg/product/specia ... rrus_black пак компонентите са нисък клас, но е "марково".
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Cross Areal въпроси

Мнениеот carmo » Чет Мар 09, 2017 7:46 pm

Новият Ареал -ърбън няма как да тежи 18кг, понеже старата версия беше под 13кг (по спомен), а разликата е само в по-тънките гуми и че е 21 скорости, така че по-скоро и "на око" едва ли ще надхвърли 14кг. Ако предишния модел по ти допада, тук http://velosipedidani.com/cross-areal-urban-p-6757.html пише че още го има. За мен новото е по-добро и си струва парите, а по-балонните гуми (макар и по-тежки) ще ти дадат възможност да ги караш с по-ниско налягане, което ще омекоти значително движението по паваж и дребни неравности. Заради по-голямата си контактна площ, ще се движиш малко по-тромаво, но ако ги напомпиш яко и ти допада твърдата возия, спокойно може да ги смениш с нещо 35/38/42. Не мисля че главините ще ти създават ядове -ползват се от години и ако не са читави, биха си отмряли с времето, а и колелото като ново си има 2 год. гаранция, за което време, ако дадат евентуално фира, производителят поне е читав и отговорен. На "Специалиста" също не пише какви са главините, останалото е като на Крос-а, а ако си завишиш бюджета като за него, спокойно може и това http://velosiped.bg/pazaruvaj-po-katego ... n-mat.html да обмислиш. При него има всичко което искаш + достатъчно за баири и равно вътрешни скорости.
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Cross Areal въпроси

Мнениеот ivanchev » Чет Мар 09, 2017 10:17 pm

Изпратил съм запитване за теглото на последния модел Areal, както и дали могат да подменят някой компонент по желание. Надявам се да отговорят и ще споделя. Ако е до 13 кг, доста съмнително ще е супер. Колелото не е намалено, така че мога да се огледам още малко, няма да избяга.
ivanchev
 
Мнения: 8
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Мар 08, 2017 8:26 pm

Re: Cross Areal въпроси

Мнениеот Alexi » Чет Мар 09, 2017 10:26 pm

Тегло на велосипеда (вкл. педали) с височина на рамката 56см : 17,1кг

мечти .. с тия части просто няма как да е лек всичко е много нисък клас .. казах 18 и почти познах и при условие че малко послъгват с теглото ( и винаги надолу )
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Cross Areal въпроси

Мнениеот wizarda » Чет Мар 09, 2017 10:35 pm

Здравей,

По-дебелите гуми според мен са голям плюс заради по-комфортната возия. Аз имам старата версия ареал, която макар да пише,че е с гуми 37-622 моето дойде с 40-622. При нас улиците са в плачевно състояние и
следващите гуми със сигурност ще се поне 47.

Главините ми са на 9200км и освен, че на задната успях да изкривя леко оста(каране по тъмно със слаби фарове + яки дупки = спукана гума и крива ос) са добре.

Командите вътре са с метални механизми и позволяват превключване през няколко предавки не мисля, че ще
има проблеми с тях.

За мен голям минус на в-брейка е, че карам и есен и зима и когато е мокро и опесъчено трябва да чистя каплите
и колодките всеки ден, защото стават като шкурка.

Това, че е с 7 предавки не винаги означава, че е с венец на резба. Моето е на шлиц.

Моето го мерих преди да сложа калници и за размер XL е 12,4кг.

Най-добре е ако можеш да покараш различни велосипеди преди да купуваш, за да усетиш кой ти е най-удобен.
wizarda
 
Мнения: 4
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Май 29, 2015 10:34 pm

Re: Cross Areal въпроси

Мнениеот ivanchev » Чет Мар 09, 2017 10:43 pm

Колегата над мен казва 12,4, което ми се струва малко, но ако го е мерил... Колегата още по-горе 17,1.
Попитал съм производителя, скоро ще разберем.
ivanchev
 
Мнения: 8
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Мар 08, 2017 8:26 pm

Re: Cross Areal въпроси

Мнениеот Alexi » Чет Мар 09, 2017 10:44 pm

не може да е 12 кг ,тоя цитат горе съм го взел от официалния каталог на Крос за 2016г .. 5кг е много нещо за да има такова разминаване или има няколко различни окомплектовки за тоя модел
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Cross Areal въпроси

Мнениеот ivanchev » Чет Мар 09, 2017 10:56 pm

Погледни в същия каталог2016 по-долу, Areal без капли е показан 12,3
http://www.crosscycle.com/bg/news/news20.html
ivanchev
 
Мнения: 8
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Мар 08, 2017 8:26 pm

Re: Cross Areal въпроси

Мнениеот wizarda » Чет Мар 09, 2017 11:07 pm

Моето е това:
http://koleloto.bg/product/1085/cross-2 ... -2015.html

Ти сигурно си гледал версията с мека вилка и пълно оборудване.

Гумите на мойто ги дават 650гр, а на новия модел 1100гр. Разликата за 2 е 900гр и новот е с 8 скорости
с/у 7. Разликата за цяло колело не би трябвало да е повече от 1,5кг.
wizarda
 
Мнения: 4
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Май 29, 2015 10:34 pm

Re: Cross Areal въпроси

Мнениеот Stromkern » Чет Мар 09, 2017 11:07 pm

Alexi написа:не може да е 12 кг ,тоя цитат горе съм го взел от официалния каталог на Крос за 2016г ..

Напротив, може.
Колегата гледа "ърбан" версията, ти цитираш тегло за "трекинг", който има калници, багажник, динамо главина, осветителна система и какво ли още не.

За URBAN-а е посочено това:
Тегло на велосипеда (вкл. педали) с височина на рамката 56см : 12,3кг
Stromkern
 
Мнения: 76
Рейтинг: 1340
Регистриран на: Съб Мар 31, 2012 7:26 pm

Re: Cross Areal въпроси

Мнениеот Alexi » Пет Мар 10, 2017 12:01 am

да ,с мека вилка гледах и швалбе биг бен те си тежат определено ..
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Cross Areal въпроси

Мнениеот ivanchev » Пет Мар 10, 2017 1:08 pm

За 56 см отговориха, че теглото е около 12 400 без педали.
ivanchev
 
Мнения: 8
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Мар 08, 2017 8:26 pm

Re: Cross Areal въпроси

Мнениеот carmo » Пет Мар 10, 2017 2:19 pm

Е, значи съм бил близо. А другите ти въпроси?
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Cross Areal въпроси

Мнениеот ivanchev » Пет Мар 10, 2017 4:01 pm

Продават се както са описани, без опции за замени, ако това имаш предвид под другите въпроси.
ivanchev
 
Мнения: 8
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Мар 08, 2017 8:26 pm

Re: Cross Areal въпроси

Мнениеот carmo » Пет Мар 10, 2017 6:35 pm

Еми, значи ситуацията ти е ясна и пролетта идва :D
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Cross Areal въпроси

Мнениеот ivanchev » Пет Мар 10, 2017 10:12 pm

Да, общо взето не се предложи сериозна алтернатива и май ще е това. Надявам се до 1 месец да го взема, сега се оглеждам за цени, в един магазин предлагат 10 % на именници, ще следя и другите и така.
ivanchev
 
Мнения: 8
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Мар 08, 2017 8:26 pm

Re: Cross Areal въпроси

Мнениеот GBaduchev » Съб Мар 11, 2017 11:48 am

Не е лошо да погледнеш на https://kadenas.bg/CROSS-AREAL там е малко по-красив. Пише че дават най-добрата цена питай ги!
Надявам се да съм бил полезен :peace:
GBaduchev
 
Мнения: 11
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Фев 21, 2017 4:45 pm


Назад към Други видове колоездене

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 20 госта