Страница 1 от 2

Gravel байк - избор

МнениеПубликувано на: Пет Юни 10, 2016 9:34 am
от borxes
Здравейте, предстои ми купуване на ново колело. Както съм написал в заглавието ще е от такъв тип , не знам как е на български. За пример ще дам specialized diverge. Какво предлага:
1 Комфортна Стойка
2 Дискови спирачки
3 Гуми до 35
Карбонова вилка и модела от 3000 лева е със нова рамка
Какъв ми е въпроса - може ли да се вземе друга марка, която да слезе в цената, но да отговаря на точки 1-3.
Ще се кара градско, по чакъл, в кал, междуградски - както го дават в описанието. Много държа на стойката, иначе бих взел crux. Лаик съм, очаквам препоръки. Мтв имам, но се оказа че не карам така.

Re: Gravel байк - избор

МнениеПубликувано на: Пет Юни 10, 2016 10:25 am
от victortrt
Тук /в България/ този тип велосипеди май се наричат "циклокрос" и не са много разпространени за сметка на хибридите по ред причини най-вече защото са по-непрактични /циклокросът е за по-кофти настилки, но на равен терен, а при нас си има и баири дори по асфалта/.
Предполагам Скот, Кюб и Трек, които имат представители у нас, може и да имат някакви предложения, но едва ли в наличност.
Опс, дори и драг вече имат това http://screambikes.eu/bg/velosipedi-sho ... -2016.html
Ако държиш на твърдата вилка /алиминий/ и дисковите спирачки се предлагат "ърбъни" от този тип - http://velosiped.bg/pazaruvaj-po-katego ... n-mat.html давам го като пример за висок клас оборудване на добра цена. Този тип ми се струва по-смислен заради трите плочи и хидравличните дискови спирачки.
Гумите се сменят и разликата между 40 и 35 не е фатална. Едни анатомични грипове с или без рога също могат да дадат по-удобен хват.

Re: Gravel байк - избор

МнениеПубликувано на: Пет Юни 10, 2016 11:02 am
от borxes
Drag колелото го видях е в магазина им: тежко, ама много тежко е. Да предполагам няма налични в България, но не ми е проблем покупка от чужбина. Частта с баирите не я разбрах, какъв ще е проблема с такова колело да се правят изкачвания?
Не става дума за състезателно каране, до 100 км маршрути и то рядко.

Re: Gravel байк - избор

МнениеПубликувано на: Пет Юни 10, 2016 11:31 am
от victortrt
Проблема с баирите е в това, че тези колела обикновено са с 2 плочи отпред при 39 отпред на 23 отзад например нямаш достатъчно лека предавка за изкачвания по черни пътеки, където е по-различно от чисто асфалтовото качване.
Идеята ми е, че това е по-скоро специализиран велосипед за особен вид състезания, които се организират по специални трасета, отколкото универсален велосипед за любителска употреба, каквито при нашите условия се налагат или хибридите или мтб 29-ка с подходящи гуми поради инфраструктурни причини.
Това обаче е според мен и може и да не съм прав.
Иначе успех в търсенето.

Re: Gravel байк - избор

МнениеПубликувано на: Пет Юни 10, 2016 11:48 am
от Alexi
има вариант да си намери модел с компактен курбел ( 50-34 ) или пък да си сложи касета 11-32 ,има такива шосейни касети

Re: Gravel байк - избор

МнениеПубликувано на: Пет Юни 10, 2016 12:03 pm
от Speedmaster™
http://www.bikecenter.bg/velosipedi/shosejni/all/137
Тук има такъв тип cyclocros,може да слагате и по-тясни гуми и дори такива за сняг и се получава универсален велосипед.При недостиг на скорости има зъбни касети 11-32 или 11-34,ако не качва дерайльора до там може да го натегнете от болчето при ухото,да намерите по-дълго ухо за рамка ако съществува или подмените с байков.Аз карам с XT на шосейния велосипед,имам различни касети и ги сменям според прехода на даден бревет.

Re: Gravel байк - избор

МнениеПубликувано на: Пет Юни 10, 2016 12:17 pm
от borxes
http://www.bikecenter.bg/product/specia ... te_dsw_cen
Това е цитираното колело. Пише 12-30, мисля че е ок. На циклокросните от горния линк стойката се получава много наведен. В diverge е по- комфортна. Идеята да се слезе в парите, че 3000 са много. Та ако знаете модели , или по размер - геометрия да ме насочите, че там ми е проблема сега, а не схващам - само карам.

Re: Gravel байк - избор

МнениеПубликувано на: Пет Юни 10, 2016 1:21 pm
от Speedmaster™
Изображение
Може да не е вярно,но един колоездач ми сподели че настройките на велосипедиста понякога се извършват според това колко е възможно да си докосне човек пръстите на краката.Аз лично не мога да ги достигна и карам по изправен велосипед и настройвам колчето на седалката да не изпъвам много краката при педалиране.Друг познат си подминава с педя при този метод и кара с коренно различни настройки.Не знам дали е вярно,просто го споделям.Ако е така трябва да търсите такава геометрия велосипед според запитваната.Или да промените нещо да се получи да ви е конфортно.

Re: Gravel байк - избор

МнениеПубликувано на: Пет Юни 10, 2016 2:16 pm
от borxes
Нямам проблем със сгъването, но поради спецификата на предишната ми работа имам леки оплаквания от кръста. Гледам да не ги засиля със спортно каране, затова след дълго четене попаднах на цитирания модел. Ето тук е обяснено за стойката:
http://www.bikeroar.com/articles/what-i ... fondo-bike
Diverge e с геометрията на Sportive/Gran Fondo/Endurance Bikes а cruX е с геометрия сходна на Race Bikes. В общи линии се търси по-изправена позиция, като грубо ще се кара така:
1 - град, шосе - 100-150 км седмично
2 - чакъл, изкачване, кал - докъдето стига тоя тип колело - 50-100 км седмично.
Грубо 10 месеца годишно, в най-големите студове ме боли кръста и не карам (минал съм медицински преглед, наред съм, даже и курс от медикаменти взех, помогнаха много). Подчертавам че имам мтв, нисък клас, и след няколко проби се уверих че gravel байк е това което ми трябва, мислех и за градско:
http://www.bikecenter.bg/product/specia ... _disc_blue или https://www.canyon.com/en-bg/fitness/ro ... l-5-0.html
но не знам до колко ще издържат на второто.

Re: Gravel байк - избор

МнениеПубликувано на: Нед Юни 12, 2016 11:31 pm
от nikant
За цайклокрос класическия курбел за състезания е 46/36 и по рядко 50/34. Кара се по хълмисти терени, настилката е всякаква без асфалт.
За планинско каране тези курбели не стават.
На моя цайклокрос сложих курбел 42/28, стандартната окомплектовка беше с 46/36.
Венец касетата е 12-28, не мога да сложа касета с 32 зъба, защото дерайльора е до 28.
Можело да се пипнат настройките за 30-32 зъба. Не съм убеден за този вариант и уставих оригиналната касета.
С курбела 42/28 и касета 12-28 може да се карат и стръмни баири.
На байка с такива предавки не мога да изкатеря баирите, които катеря с цайклокроса.
Разбира се 28-28 е тежка предавка и при по продължително каране с цайклокроса в планината ще ти се "отрежат" краката.

Re: Gravel байк - избор

МнениеПубликувано на: Пон Юни 13, 2016 7:28 am
от Alexi
можеш да сложиш по голяма касета по горе са обяснили как .. вкл и планинска някаква

Re: Gravel байк - избор

МнениеПубликувано на: Пон Юни 13, 2016 8:48 am
от Speedmaster™
Изображение
С риск да се повторя,ако дерайльора ви е за 28 лесно може да качва до 30 с настройка на болчето при ухото на рамката.Аз на една рамка с сменяемо ухо открих по-дълго такова в нета и качваше до 32+.Като бюжетен циклокрос може да си направите под хилядарка,взимате рамка с твърда вилка Cross 28" AREAL с вибрейк спирачки,цял монтаж кларис,шосейно кормило,шини 15с+ с двойни капси 32,36 отвора.Геометрията няма да бъде типично такава но ще издържа за всякакви терени,хоризинталата е по-дълга и много добре трябва да се подбере рамката да не е голяма.

Re: Gravel байк - избор

МнениеПубликувано на: Пон Юни 13, 2016 3:36 pm
от borxes
Намерих приемлив списък:
http://www.cyclingabout.com/complete-li ... oad-bikes/
сега остава да излезе нещо с по-ниска цена..

Re: Gravel байк - избор

МнениеПубликувано на: Вто Юни 14, 2016 9:56 am
от carmo
Евала на човека правил тази селекция, и на теб че си я открил и я предоставяш на готово. Признавам до сега не бях обръщал внимание на "адвенчърите" а има доста достойни модели. Най ми допаднаха тези на Джаянт по 1 проста причина -имат дублиращи спирачни ръкохватки на правата част на кормилото. Преди време съм пробвал рейсинг и не ми хареса много силно приведената (но безспорно динамична) стойка на тялото и особено хандлингът при толкова изнесено напред положение на ръцете за да са върху спирачките при стръмни и остри завои. Личи си че тези които са правили тея модели карат колелета, а не ги измислят с калкулатора. Имам предвид че при стръмно спускане по спънати горски пътечки човек се дърпа назад максимизирайки доколкото е възможно по-голяма част от теглото си върху задната гума. а с тоя балон 35 и подобаващо налягане, това е задължително заради нищожното петно на контакт с терена. Та тези дублиращи ръкохватки ще осигуряват по-добро изнасяне назад. Иначе има и по-добри машини, с по-висок клас компоненти, но тая екстра почти не се среща.
Понеже говориш за по-изправена стойка, то тя безспорно е такава в сравнение със "шосейките" заради по-високата челна тръба, но тази разлика (между 2-та типа геометрии) е 4-5 см. Другото ми притеснение за стръмен и спънат (макар и лек като терен) оф-роуд е тясното кормило, не даващо добра стабилност. Мисля си че един ърбън (примерът ти отгоре) би бил по-добър вариант + смяната на гумите с подходящи, би го направил по-боеспособен по пътечките, а и позициите на ръцете и торса, ще са по-комфортни. Ще е малко по-тежък, но пък колесната му база е по-дълга и ще има по-добра курсова устойчивост на висока скорост. Като здравина не би трябвало да има проблем дори и фитнесът който си дал като алтернативен избор, но той си е с геометрия на шосейка (къси база и челна тръба), но с право кормило. Иначе динамично приведената позиция на торса и 3-те позиции за хват на дланите при адвенчърите са си предимство по равни терени, но може и на правото кормило да сложиш рога и да получиш добър компромис.
Мисълта на това писание е да прецениш дали наистина ти трябва такъв тип колело. В неделя без проблем минах 100-тина км по планински шосета с най-обикновен хибрид (водят ги cross type), а за черен път и горски пътечки е по-добър от адвенчърите. Ако намериш някъде около теб -изпробвай и такъв. Не е перце, вилката не се заключва, гумите са 700Сх38, а най-бързата му предавка е 48х11, но ми вее перчема по шосетата, понеже МТВ-то което имам, определено не е за такива и се ползва само по чукаците.

Re: Gravel байк - избор

МнениеПубликувано на: Вто Юни 14, 2016 10:33 am
от borxes
"В неделя без проблем минах 100-тина км по планински шосета с най-обикновен хибрид (водят ги cross type), а за черен път и горски пътечки е по-добър от адвенчърите. Ако намериш някъде около теб -изпробвай и такъв. Не е перце, вилката не се заключва, гумите са 700Сх38, а най-бързата му предавка е 48х11, но ми вее перчема по шосетата, понеже МТВ-то което имам, определено не е за такива и се ползва само по чукаците."
Какъв е хибрида?

Re: Gravel байк - избор

МнениеПубликувано на: Вто Юни 14, 2016 12:03 pm
от carmo
Старичък е както казах и за 8 години сме минали хиляди километри (он и оф роуд), а разликите спрямо снимката са само в педалите, лапата и седалката. http://sportshop-timeout.com/produkt/%D ... -razor-28/
Сега има далеч по съвременни -примерно това http://velosiped.bg/pazaruvaj-po-katego ... v-mat.html

Re: Gravel байк - избор

МнениеПубликувано на: Вто Юни 14, 2016 3:13 pm
от victortrt
Аз също мога да кажа само добри думи за подобен велосипед, но на конкуренцията /Драг Гранд Каньон ТЕ/. По ред причини имам градско за града и трябваше да се задоволя с едно "универсално" колело, което да става за шосета, паркове /Борисова, Южен и Западен парк/ и горски пътечки.
Хибридът се справя навсякъде достатъчно добре като според мен силата му е по сухи черни пътеки.
Посоченият в предния пост хибрид на крос е според мен по-добър от предлаганите на аналогична цена МТБ модели на същата фирма най-малкото заради курбелите с външни лагери и куха ос, каквито има само биг фуута. Доста хора писаха наскоро във форума добри думи за него, макар някои да искат да слагат твърда вилка.

Re: Gravel байк - избор

МнениеПубликувано на: Вто Юни 14, 2016 3:32 pm
от borxes
Като че ли ще е едно от тези, но докато събера цялата сума, ще чакам промоция за последни бройки:
https://www.evanscycles.com/bikes/cyclo ... ce_inc_vat
Каньона на Драг съм го карал 2 часа - има го приятел, не е лошо..ще ида да видя и крос-а, паралелно с чакането.
В общи линии се целя в тегло до 11 кг, но с оглед на цената нашенските биха ме прежалили..

Re: Gravel байк - избор

МнениеПубликувано на: Сря Юни 15, 2016 1:15 pm
от carmo
Мда, виж и пробвай тоя Леджент, може и на теб да ти хареса. Всяко универсално нещо е въпрос на малки компромиси в някои параметри и функции но наистина хибридите са удачно решение както за шосе, така и за черен път/горски пътечки. Ако не си твърдо убеден за адвенчърите, със сигурност един такъв ще ти е по-згоден за лек оф-роуд, макар че с моя сме минавали и напряко (без пътечка) по шубраците. Просто като изляза да покарам по шосето и току хвана някой черен път (от любопитство и за разнообразие), той мине в пътечка, пък тя свърши на полянка и понеже не ми се връща обратно, а напред колите от шосето се чуват, и айде през драките -само по направление :) То това вече си е за МТВ, но с него не карам толкова далеч по асфалт, че да стигна нови интересни дебри. С рейсинг кормило и команди + определящата ги поза на торса и ръцете и 35мм гуми, тая щуротия ще е доста по-трудна, но и не това е целта ти -предполагам. Иначе на хибрида ако сложиш по-тънки гуми, по-леки педали и по-твърда седалка (тази с гела след няколко часа ще те напряга) ще свалиш под 13кг, но само с твърда вилка и двоен преден венец може да гониш 11кг. Аз не бих жертвал за 2 кила по-малко нито комфорта и курсовата устойчивост при стремглави спускания по черен път, нито възможността като каталясам от дългия преход да катеря баирите бавно вместо да бутам. Време, възможности и варианти явно имаш, само си прецени начин и периметър на ползване.

Re: Gravel байк - избор

МнениеПубликувано на: Чет Юни 23, 2016 10:49 am
от stan40
@borxes може би се включвам малко късно, но защо не погледнеш Kona Rove Al 2016 , дискови спирачки , компакт курбел, 35с гуми, възможност за монтаж на преден и заден багажник. Ако искаш с право кормоло може да погледнеш и Kona Dew .

Re: Gravel байк - избор

МнениеПубликувано на: Съб Юни 25, 2016 12:11 pm
от borxes
cover.jpg
cover.jpg (158.81 KiB) Прегледано 11224 пъти

Продължавам да чета по темата в нета. Паралелно понеже видях разни предложения избистрих критериите докрай, като че ли:
- карането да е с изпънат крак, но земята да се стига
- да може да се слагат калници
- гуми минимум 35с
- скорости минимум 2х10
- релаксираща позиция
- до 11 кг
Тук таме започнаха разпродажбите, като че ли лятото няма да се класирам за нов байк, но пък дано за последни бройки гепя някое яко промо.
Прикачам геометрията на една от харесаните марки, дайте съвет мога ли да карам размер 54 (има добра промоция на размера). Ръст 180, крак 82 съм.

Re: Gravel байк - избор

МнениеПубликувано на: Съб Юни 25, 2016 1:41 pm
от Speedmaster™
Наскоро взимахме шосеен велосипед на познат и той бе висок 181см и пробва 55 и 53,като 53 седалкова му бе добре.Търсихме тялото с ръцете да не надвишава 90°,при рамка 55 бе доста изпънат и му бе голяма като цяло.Геометрията бе с по-дълга хоризонтала и това също бе предпоставка да се избира към по малкия размер.Най добре е да пробвате велосипед на приятел за да имате представа кой точно да търсите при покупка,също при първоначални настройки пробвайте да карате с присвиване а не да изпъвате крака при педалиране.Най елементарно е да настроите колчето при изпъната пета върху педала и може да свалите още ако се появят болки при педалиране.
http://negonki.ru/index.php?showid=45

Re: Gravel байк - избор

МнениеПубликувано на: Съб Юни 25, 2016 3:42 pm
от carmo
Еми за тоя 54 -зависи колко е голяма "далаверата", но и ти си прецени дали над J няма да ти е дискомфортно малък толерансът. Все пак няма да караш бос, но човек слизайки инцидентно върху рамката (а не планирано странично) прикляка за да компенсира масата си. Вярно че няма да караш бос, но както и да го мислим ще имаш не повече от 5 см до "пакета с ценностите". Другите размери не са зле, тъй като ъгълът на вилката и офсета и са в границите за добра курсова устойчивост, а колесната база е по-добра, което е + за комфорта по неравности. Ако се окаже че ти е далеч кормилото, винаги може да сложиш по-къса лапа (ще направи управлението по-директно), и да я обърнеш нагоре (за по-изправена поза на торса). Релаксиращата поза принципно е далеч от този тип велосипеди (ако все още си на адвенчърите), но пък излезеш ли от тях трудно ще намериш нещо 2х10 и под 11кг. Ако искаш да стигаш земята допирайки я с пръсти (да стъпваш на цяло стъпало от седалката е апсурд) вероятно кракът ти ще е почти изпънат и тук ще трябва ти да си намериш компромиса между тези 2 принципно изключващи се условия. Те са постижими при холандските сити-та , където седалковата тръба е с доста по-малък ъгъл -точно за това са проектирани така, но и изглеждат странно. Принципното положение е когато човек е между 2 размера да вземе по-малкият, но дано и горе написаното ти е от полза. Наистина намери някои "рейсинг" и си прецени къде и колко може да те "подпира" и колко да си приведен.

Re: Gravel байк - избор

МнениеПубликувано на: Съб Юни 25, 2016 8:23 pm
от borxes
Далаверата е 500 лева надолу..

Re: Gravel байк - избор

МнениеПубликувано на: Съб Юни 25, 2016 11:00 pm
от Pileto
https://www.canyon.com/en-bg/road/inflite/

много го мисля и аз, но по-скоро едва ли - нямам място за два велосипеда, иначе много ме кефи
по-евтиния вариант гледам е около 9 кг. Разликата между S и без S е в размера на предните плочи. Единствено не ми харесва,че е с механични спирачки...по-скъпия модел е с хидравлика, но и цената е съвсем друга

Re: Gravel байк - избор

МнениеПубликувано на: Нед Юни 26, 2016 3:47 pm
от carmo
borxes написа:Далаверата е 500 лева надолу..


Не е малко, особено ако е четвърт или 1/5 от нормалната цена. Относно J размера и при мен на хибрида толеранса над него е аналогичен и не съм имал проблеми -като внимавам. Относно другите неща които писах (и ако си ги разбрал) си прецени, но аз бих рискувал. Така или иначе имаш спасителен вариант с лапата.

Re: Gravel байк - избор

МнениеПубликувано на: Нед Юни 26, 2016 5:47 pm
от Speedmaster™
Height (cm)

177-184

Saddle Height (mm)

742-845

A
Seat tube length

545

B
Top tube length

553

Вие на кой размер се спряхте,не съм на 100% но сте горе-долу за 53 седалкова и 54 хоризонтална.При размера M,може би ще трябва малко по-къса лапа 60-70,на снимката изглежда 90-100.Но добре е ако може да пробвате подобен реален велосипед преди покупка за точния размер,може би M ще е на границата да започва да е голяма рамката,при S обратното.

Re: Gravel байк - избор

МнениеПубликувано на: Нед Юни 26, 2016 9:45 pm
от borxes
carmo написа:
Не е малко, особено ако е четвърт или 1/5 от нормалната цена. Относно J размера и при мен на хибрида толеранса над него е аналогичен и не съм имал проблеми -като внимавам. Относно другите неща които писах (и ако си ги разбрал) си прецени, но аз бих рискувал. Така или иначе имаш спасителен вариант с лапата.

Нормалната цена е 4000, намалената е 3000, а за този размер е 2500, но UK only. Демек още поне 50-100 лева за транспорт UK - България.
Накрая май ще взема: https://www.giant-bicycles.com/int/anyroad-2
2000 лева моментна цена, излиза на 1600, 3х9 скорости, долу-горе идеално..

Re: Gravel байк - избор

МнениеПубликувано на: Пон Юни 27, 2016 6:43 am
от carmo
:agree: Красавец. Вече ти бях споменал адмирациите си към Джаянт.

Re: Gravel байк - избор

МнениеПубликувано на: Вто Яну 17, 2017 9:39 am
от oduh
Изобщо в България може ли да се купи нов CX/Gravel велосипед? ... Освен Drag Rodero ...