Alexi написа:точно по твоя калкулатор излизам за рамка 54 .. освен това той е за седалковата тръба ,което реално е едно нищо ,рамките отдавна не са "квадратни" при шосейките ,примерно на моята рамка горната тръба е с 4 см по дълга от седалковата
На някой шосейки размера не отговаря на седалковата тръба, мисля Трек са така пише размер 54 а реално тръбата е 52.
По правилно е да се вземе надлъжната тръба, но както си писал зависи донякъде от геометрията, забелязвам много производители ползват S M L означения, което може би е по добър ориентир.
Аз почнах с 58см седалкова тръба (по стар модел със спортна или стандартна геометрия зависи седалковата и надлъжната са равни), сега карам каньон ендурънс 56см, който е дори с по къса надлъжна тръба. И двата велосипеда могат да се карат от човек с моя ръст 185 стига да си настроиш другите компоненти според как ти е удобно.
163см на 54седалкова тръба както и да го гледам ми звучи голямо, по същата причина ще продавам един трек с 52см седалкова
От друга страна съм чувал че по големите рамки са по удобни за каране.
Калкулатора е добър ориентир от кой размер да почнеш да пробваш, но както Алекси писа геометриите са различни и е най добре да се ползва калкулатора на производителя (обикновено е за конкретен модел).
hopfast5 написа:аз доста карам и шосейно колело и cyclo cross. и Хибриди, мтб
При избора гледам рамката, частите, горе доло важно е коя година са, какви са каплите,
ако купувам втора ръка, намирам по обява каквото ми харесва, и най вазното е да се огледа внимателно, на пукнатини на рамката, за искривени части..та
Та аз ново колело не купувам и пари да имам, просто са прекалено скъпи, а на старото най много веригата и касетката ако се налага да се смени
Брат погледни реално на нещата, не караш колело, а продаваш напудрени вехтории събрани "без пари" от битаците и "кофите" на западна европа.