Страница 2 от 2

Re: Оборудване за велотуризъм

МнениеПубликувано на: Вто Юни 06, 2017 9:00 am
от bgbikeriv
Ключодържател с аларма е най-добрия и лесен вариант. Аз съм така, но добре, че досег не ме е будил :bowdown:

Re: Оборудване за велотуризъм

МнениеПубликувано на: Съб Авг 26, 2017 7:48 am
от carmo

Re: Оборудване за велотуризъм

МнениеПубликувано на: Съб Авг 26, 2017 7:50 am
от carmo

Re: Оборудване за велотуризъм

МнениеПубликувано на: Сря Авг 30, 2017 8:16 am
от victortrt
Дота скъпо излиза.

Re: Оборудване за велотуризъм

МнениеПубликувано на: Сря Авг 30, 2017 9:15 am
от Alexi
с тая малката плоча ще се измъчи човек по шосе .. поне 2х да беше

Re: Оборудване за велотуризъм

МнениеПубликувано на: Сря Авг 30, 2017 9:44 am
от L&R
Alexi написа:с тая малката плоча ще се измъчи човек по шосе .. поне 2х да беше


направо не става за асфалт

Re: Оборудване за велотуризъм

МнениеПубликувано на: Сря Авг 30, 2017 10:31 am
от evilzet
Те и гумите не са от най-шосейните, че са и +.
Задния триъгълник кефи - не ти трябва разглобяема верига, махаш обтегача и я сваляш.
Интересно ми е, че този задния багажник пренася силите от удари препендикулярно на тръбите отзад, а това за тях е най-неблагоприятния случай. Явно са го смятали, но нещо ми е странно...

Re: Оборудване за велотуризъм

МнениеПубликувано на: Сря Авг 30, 2017 4:16 pm
от 2WBGST
Моя байк е най-обикновен твърдак. Спрямо Трек-1120 гумите са по-тесни 50х622, но стават освен за шосе и за черен път. Имам малък опит с 150-250 км/седм. извънградско. Карам малко(на село) и по черен път, доста по-широк, но пък по-неравен и груб от този на видеото на Трек-1120. Когато е без багаж или с лека раница Cross Areal няма проблеми с черен път гази навсякъде стига да не е мокро и кално.
Багажниците на Trek1120 са оригинално измислени, но задния с повече от 10 кг. няма да е удобен за каране по груб път. Класическия багажник е за повече килограми и е по-удобен и стабилен.
При Трек залагат на 1 централна зъбчатка, която е малка заради дебелите гуми и неравните терени. Но по-добре е да са поне 2 предни венеца, ако се ползва и асфалтиран път. На подобен път (https://www.youtube.com/watch?v=P_Zl2huhPwg), че дори и по-начупен предпочитам 38х(15;18 или 21) зъба. :popcorn:
В крайна смекта има пътешественици(Iohan Gueorguiev), които предпочитат точно такива байкове https://www.youtube.com/watch?v=EcMT9FGeTSM

Re: Оборудване за велотуризъм

МнениеПубликувано на: Чет Авг 31, 2017 6:37 am
от carmo
Задният багажник е функционален, но не е за голяма маса. Така или иначе колелото си променя поведението при товар, но отзад пътното му поведение е по-константно, спрямо празна / пълна предница.
Да, странно изглежда конзолният му тип, но не забравяйте че в зоната на долните му опори се намират пивотите за Ви-брейк, които все още са масови спирачки и усилието върху рамката в тази зона при рязко спиране оказва аналогично въздействие като сила и вектор.

Re: Оборудване за велотуризъм

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 05, 2017 7:02 pm
от 2WBGST
Какъв по-широк багажник да си взема за Cross Areal 2017, като се има предвид, че е с по-широка задницата от традиционните хибриди? Предложението на Vencil не става, понеже багажника е тесен и най-лошото е че планките в долната част са под кос ъгъл и при по-голямо натоварване ще сдадат багажа.

Re: Оборудване за велотуризъм

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 06, 2017 10:00 am
от carmo
Предполагам имаш предвид показаният багажник в мнението му от Нед Мар 27, 2016 8:28 pm Аз не виждам проблем в планките, нито смятам въпросният багажник за тесен. Слим багажниците са под 120мм широчина и пак се монтират на стандартни трекинги. Твоята рамка е 100% еднаква с тази от трекинг версията http://www.crosscycle.com/en/catalog/tr ... n-145.html и всеки класически багажник би трябвало да и пасне, примерно този https://velosiped.bg/pazaruvaj-po-kateg ... heren.html Само питай дали към него вървят планките с които предната му част се хваща към рамката. Този е стоманен, но има и алуминиеви.
Иначе аз ползвам такъв https://gvrbss.wordpress.com/2012/07/10 ... %88%D0%B0/ за походчетата си + раница, а в битовото ежедневие синковеца вози с него училищната си раница (която надхвърля предписанието от мах 10 кг).

Re: Оборудване за велотуризъм

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 06, 2017 10:45 am
от 2WBGST
Багажника трябва да е за дисаги и да носи от 2х6kg до 2х8kg - оптимално(въпреки че максимумът е до 25 кг. за мен оптимумът е до 16 кг.).
Имах метален, но при дъжд и намокряне ръждяса(въпреки покритието). Ръждата пък зацапва. Този от Velosiped.bg няма допълнителни странични тръби за предпазване на дисагите от допир в задната гума.
Не съм виждал на живо този – https://dragzone.bg/aksesoari/bagazhnit ... -raider-db. Има и видео - https://www.youtube.com/watch?v=_eB04b4rzaA . Но ми казаха, че за Cross Areal ще е малък, тесен и въобще не си заслужава парите. Но за поставяне на дисаги страничните му тръби покриват по-голяма площ (като трапец).
Има и още един вариант – https://dragzone.bg/aksesoari/bagazhnit ... ity-adjust - тук страничните тръби покриват по-малко площ при поставяне на дисаги. И може би скрепителните елементи за предната част се продават отделно - https://dragzone.bg/aksesoari/bagazhnitsi?p=2 ?
P.S. Долните скрепителните планки за мен лично трябва да са под ъгъл 90 градуса(товара се разпределя правилно, не се натоварват жлебовете в които се поставят планките според размера на гумата). Не ми вършат работа тези под остър ъгъл, както е при - https://dragzone.bg/aksesoari/bagazhnit ... our-adjust

Re: Оборудване за велотуризъм

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 06, 2017 10:57 am
от carmo
първият (с видеото) мисля ще ти стане. Явно мерят широчината на платформата, но "краката" са по-широки.

Re: Оборудване за велотуризъм

МнениеПубликувано на: Пет Ное 03, 2017 11:18 pm
от 2WBGST
Ето какво обявиха тази седмица: http://www.dnevnik.bg/skorost/2017/10/3 ... overki_za/
През лятото по-често срещам КАТ-аджии, извънградско отколкото през зимата.
Май една капла с динамо-главина ще е добра опция при дълги (1-2-3 седмични) велопреходи.
Изобщо някой кара ли трекинг велосипед с динамо главина? :popcorn:

Re: Оборудване за велотуризъм

МнениеПубликувано на: Съб Ное 04, 2017 8:31 pm
от Петър Велков
Докато имах туристическо колело, го карах с динамо-главина.

Ако пак си купя/направя такова колело, то задължително също ще е с динамо-главина.

Re: Оборудване за велотуризъм

МнениеПубликувано на: Съб Ное 04, 2017 9:40 pm
от 2WBGST
Петър Велков написа:Докато имах туристическо колело, го карах с динамо-главина...............
Вероятно спрямо архивното динамо, което се върти по гумата, електромагнитното противодействие на динамо-хъба(според включените светлини) е поне 10-15 пъти по-малко(не съм карал - предполагам). Теглото от 500-600 g не е проблем, но наличието на сигурно целогодишно елзахранване си е голям бонус. Стига динамо-главините да са здрави и надеждни за дълги километри.

Re: Оборудване за велотуризъм

МнениеПубликувано на: Нед Ное 05, 2017 7:12 pm
от Петър Велков
Аз с динамо-главина си карах обиколката на България. 44 дни с по средно 100 км. пробег и 1000 м. положителна денивелация на ден, като динамото е ползвано постоянно с регулатор на напрежение за зареждане на външна батерия, от която си в последствие зареждах фара и телефона. Не се наемам да смятам "в пъти" кое колко товари краката на каращия, единствено ще кажа, че ако смениш шосейните гуми (Schwalbe Marathon в моя случай) с не много рошави, но планински такива, ще ти стане много по-тегаво, отколкото ако си сложиш динамо-главина.

Re: Оборудване за велотуризъм

МнениеПубликувано на: Нед Ное 05, 2017 9:17 pm
от 2WBGST
Петър Велков написа:Аз с динамо-главина си карах обиколката на България. 44 дни с по средно 100 км. пробег и 1000 м. положителна денивелация на ден, като динамото е ползвано постоянно с регулатор на напрежение за зареждане на външна батерия, от която си в последствие зареждах фара и телефона. Не се наемам да смятам "в пъти" кое колко товари краката на каращия, единствено ще кажа, че ако смениш шосейните гуми (Schwalbe Marathon в моя случай) с не много рошави, но планински такива, ще ти стане много по-тегаво, отколкото ако си сложиш динамо-главина.

Мерси за споделения опит - ясно е, че динамоглавината е много важен компонент за велотуризъм. Ще си взема нещо готово - капла с динамо-главина.
P.S. Днес едва се измъкнах от 6-7 песа - внезапна странична атака. За реакция имах само 1s да цъкна на по-бърза предавка и да ускоря на макс за късмет по надолнище, а зад мен само 1 кола.
В тази връзка елекрошока или халостни изстрели* е най-бързия отговор в такива ситуации (на скорост), когато отдясно са псетата, зад теб автомобилите. Някои дори хвърлят пиратки, но за тях трябват поне 5-6 секунди и запалка под ръка.
* имам предвид гърмялка - http://www.pushka.eu/product/%D0%A1%D1% ... 0%BA%D0%B0)

Re: Оборудване за велотуризъм

МнениеПубликувано на: Пон Ное 06, 2017 9:23 am
от L&R
И аз съм много доволен от динамо главините, за трекинг или градско колело си е стандарт, не мислиш за захранване и зареждане, просто се качваш на колелото и потегляш. Ако ти се дават повечко пари shutter precision правят доста добри, ползвам такава и се справя отлично, по лека и по ефективна от Shimano.

Изображение

Re: Оборудване за велотуризъм

МнениеПубликувано на: Пон Ное 06, 2017 9:47 am
от victortrt
Виждал съм и някакви западни велосипеди /май беше Кога - Миата/ с една странна система на фаровете - магнит на спиците и нещо на вилката и като се върти предната гума, свети, а като спре, свети още малко поне задната. Съответно ако караш бързо свети силно, ако караш бавно свети на мигащ режим.