Муфи?

Този форум е за обмен на информация, свързана с всички видове колоездене извън планинското и велосипеди, различни от маунтин байк - шосейни, пистови, градски, туристически, и т.н., и т.н. Той обаче не е предвиден за обсъждане на най-евтините масови велосипеди, предлагани в изобилие в България! Моля, не занимавайте аудиторията излишно с тях!

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 900 / 900 / 10

Муфи?

Мнениеот mih » Чет Окт 19, 2006 4:19 am

Привет!
Интересувам се от една рамка за шосейно колоездене (антикварна Garlatti), предлагат ми я на старо под формата на сглобено колело и мисля да я ползвам за велокуриерството, с което се издържам в момента (пък след него мисля да си ми остане за градски транспорт и хасфалт). Рамката е на муфи и ми е интересно какво всъщност представлява това захващане и дали е достатъчно надеждно и здраво в сравнение със стандартните (вече) заварки.
Въпросът ми е малко "зелен", но и аз съм относително бос в шосейното колоездене :angel2:
Поздрави :beer:
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот weekendwarrior » Чет Окт 19, 2006 10:08 am

Много, ама много ми се иска да имам едно такова колело. Виж сайта на Richard Sachs по долу. Като разгледаш от близо някои стари колела, спират да ти харесват новите супер дупер НАСА карбон, дабъл бутед, трипъл ултра лайт ...
http://www.richardsachs.com/articles/rsachslug1.html
weekendwarrior
 
Мнения: 48
Рейтинг: 1230
Регистриран на: Чет Дек 23, 2004 4:06 pm

Мнениеот mih » Пет Окт 20, 2006 2:25 pm

@weekendwarrior
мерси за линка!:beer:
пожелавам ти да се сдобиеш и ти с такова ;)

Иначе колелото е вече при мен и му се любувам.:^:
За съжаление, почти нищо не е останало от оригиналната окомплектовка (Campagnolo, Miche), но въпреки това колелото има завидна возия и е доста леко. В сравнение с досегашните градски хибриди, които съм ползвал, е направо все едно да се качиш от руска кола на луксозна германска лимузина :^:
Има още работа по него, дорде го пусна в движение (освен цялостното разкостяване, което му глася за уикенда), но се надявам до седмица-две да си вдигна пилотския чин :bouncy:
ох, пък като му сложа и автомати, м-мммм....:liplick::8D:
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот TOYAGA » Пет Окт 20, 2006 3:49 pm

@ mih

Линкът на weekendwarrior показва наистина впечатляващи снимки на мараклийски изпипани неща. По света все още има множество производители от старата школа, които залагат на метода с муфи, който за съжаление поглъща много и то висококвалифициран ръчен труд. Повечето от тях са в Италия, където е произведен и твоят Garlatti (фирмата още съществува в Парма, но не произвежда велосипеди), почти 100% от тях работят със стомана, а някои - дори със сребърен припой...

Абе накратко - муфата си е муфа... :D Неслучайно една от най-престижните марки за карбонови рамки в света също работи с муфи - карбонови, но муфи. :D:D:D

BTW, провери го хубаво за ръжда - тези рамки се разпадат отвътре-навън!
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот weekendwarrior » Пет Окт 20, 2006 9:10 pm

Радвам се че ви хареса сайта на Sachs. Тогава няма начин да не ви хареса и това:
http://www.wooljersey.com/gallery/main.php?g2_page=8
weekendwarrior
 
Мнения: 48
Рейтинг: 1230
Регистриран на: Чет Дек 23, 2004 4:06 pm

Мнениеот TOYAGA » Пет Окт 20, 2006 9:55 pm

[quote="weekendwarrior"]

Тогава няма начин да не ви хареса и това...
[/quote]


Абе кво да ти кажа... За моя вкус тва
[img]http://www.wooljersey.com/gallery/d/149372-2/CONDOR6.jpg[/img]
е твърде "Кичо лайк мъни!" :D, но вниманието към детайла и майсторството на изпълнението са безспорни
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот weekendwarrior » Пет Окт 20, 2006 11:57 pm

Абе прав си за това което си избрал, но от друга страна дори това
[img]http://img.photobucket.com/albums/v664/dobrin/misc/kr.jpg[/img]
е за предпочитане пред това
[img]http://img.photobucket.com/albums/v664/dobrin/misc/ew.jpg[/img]

Представи си как ще изглежда новия модел на Orbea Orca например, след 30 години. Не че не ми харесва разбира се...
[img]http://img.photobucket.com/albums/v664/dobrin/misc/orca2007.jpg[/img]
... колкото повече я гледам тая орка толкова повече забравям за муфите.
weekendwarrior
 
Мнения: 48
Рейтинг: 1230
Регистриран на: Чет Дек 23, 2004 4:06 pm

Мнениеот mih » Съб Окт 21, 2006 4:00 am

@ТOYAGA

Поне отвън няма признаци за ръжда и изглежда пазена/не много карана, особено предвид възрастта й. Утре ще се ходи до гр.Квебек на разходка, но вдругиден мисля да я погледна за ръжда и отвътре, доколкото това е възможно.

Иначе аз да смятам ли за вярно, че рамките се държат само на тези муфи и вътре няма примерно заварки или някаакви други спойки? Изглежда ми не много здраво, ако е така :dunno:
Питам за да знам колко да си позволявам да натоварвам рамката (и вилката, оригиналната е). Например ще издържа ли прелитане над дупки, скачане от/на тротоари и минаване през участъци с много дупки? Щото като се замисля стилът ми на (шосейно) каране из града не е лишен от тези прояви и не е като да карам като ония лелки с дисагите и радиостанциите:)
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот TOYAGA » Съб Окт 21, 2006 9:21 am

[quote="mih"]

...вдругиден мисля да я погледна за ръжда и отвътре, доколкото това е възможно.
[/quote]


Добре е да го направиш. Със сигурност ще има ръжда, въпросът е да е само повърхностна и да не е довела до компрометиране на структурната якост... Има и начини за антикорозионна защита - ако те интересува, мога да потърся подробности.

[quote]Иначе аз да смятам ли за вярно, че рамките се държат само на тези муфи и вътре няма примерно заварки или някаакви други спойки? Изглежда ми не много здраво, ако е така :dunno:[/quote]


Тръбите са съединени посредством тези муфи с припой (бронзов или сребърен), който изпълва малкия луфт между вътрешната повърхност на муфата и външната на двете тръби, както и минималния луфт между предварително напасваното чело на едната и повърхността на другата тръба. След изстиване на припоя връзката е изключително здрава и може да съперничи на всяка от съвременните заварки.

[quote]...колко да си позволявам да натоварвам рамката (и вилката, оригиналната е). Например ще издържа ли прелитане над дупки, скачане от/на тротоари и минаване през участъци с много дупки? [/quote]


Колкото би следвало да се натоварва всяка шосейна рамка и вилка - при кадърно изпълнение, номерата, за които споменаваш, не би трябвало да са проблем. Бих казал дори, че ако е в добро състояние, твоята рамка следва да е доста по-издръжлива на тормоз от днешните.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Съб Окт 21, 2006 9:31 am

@ weekendwarrior

Абе кво да ти кажа... Ако трябва да избирам с пистолет на слепоочието и аз бих се насочил към Domino Pizza стридата (тва на твоята снимка е менте :D). Не че ми харесва, но поне струва нещо... А както е казал старият Моше - "Щом не струва пари, значи нищо не струва!"

[quote]Представи си как ще изглежда новия модел на Orbea Orca например, след 30 години.[/quote]


Не мога да си представя. Ти можеш ли? :)
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот weekendwarrior » Съб Окт 21, 2006 2:03 pm

[quote="TOYAGA"]

@ weekendwarrior
Не мога да си представя. Ти можеш ли? :)
[/quote]

Остави се. Това сигурно е най-неудачният пример който съм давал някога. Или страдам от раздвоение на личността или съм бил много пиян снощи.

@mih
Честито колело! Все си мислех че там около Квебек няма дупки и не се налага да се качваш по тротоарите. Ти ми разби илюзиите.
weekendwarrior
 
Мнения: 48
Рейтинг: 1230
Регистриран на: Чет Дек 23, 2004 4:06 pm

Мнениеот CECO » Пон Окт 23, 2006 12:07 pm

mih Един бърз и лесен наза проверка на ръждата:
Рамката трябва да е "гола" или поне без колела верига и други компоненти който биха гасили финни вибрации.
Приемаме това условие за изпялнено вземи метален предмет например вилица за ядене удари рязко и леко рамката.Ако чуеш звънтене нямаш никакви ядове но ако това звънтене липсва се замисли как ще караш велосипеда!
Аз също карам подобен велосипед в града на моя тръбите са обработени от вътре.
За елементарна защита може да попиташ в някоя бензиностанция има много антикорозионни смазки който ще ти свършат работа.
Карай го със здраве:beer:
Аватар
CECO
 
Мнения: 327
Рейтинг: 1962
Регистриран на: Вто Дек 20, 2005 10:48 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот MAN6 » Пон Окт 23, 2006 2:06 pm

имам една патриа на 20 години, на муфи, издържа на олита и контри ;)

очаквайте компетентно включване от bikerider...
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот mih » Пет Окт 27, 2006 12:55 am

@TOYAGA
Мерси за компетентното мнение и съвети!:thumbu: Рамката уж няма ръжда, но за всеки случай ми се иска да я подложа на някаква обработка, че да изкара още поне толкова години - така че не отказвам съвети за това с какво и как да я омажа :)

@CECO
нещо не ми се занимава да свалям всички компоненти, па и нямам толкова свободно време, но благодаря ти и на теб за съветите :thumbu:

@weekendwarrior
за дупките - има си ги :irked:
кърпят ги уж, всяка година подменят асфалта уж, ама пак си ги има :dunno: оправдават се с климатичните условия (висока влажност на въздуха през цялата година; много студена зима и доста горещо лято), но според мен едва ли е само това, все пак в съседните провинции имат сходни атмосферни условия, но пътищата им са по-добри.


абе, а някой знае ли как се нарича заден венец, който няма свободен ход?
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот PtD » Пет Окт 27, 2006 1:52 am

[quote="mih"]
абе, а някой знае ли как се нарича заден венец, който няма свободен ход?
[/quote]


Фиксирана главина (fixed hub).
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот mih » Пет Окт 27, 2006 2:03 am

[quote="PtD"]

[quote="mih"]
абе, а някой знае ли как се нарича заден венец, който няма свободен ход?
[/quote]


Фиксирана главина (fixed hub).
[/quote]

усещането с такава е ужасно :headach: ще я сменям, няма как :nono:
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот PtD » Пет Окт 27, 2006 9:30 am

Въпрос на навик, сигурно. Виждал съм големи виртуози с такива главини. Напоследък на вашия континент има ретро-мания към "куриерските" байкове - шосейки без спирачки, с фиксирана главина. Тя позволява да спираш с педалите - като намаляваш оборотите, намаляваш и скоростта, а ако спреш да въртиш - КОНТРА ;)

Аз бих я покарал поне 100-на км, току виж ми харесало :^:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот mih » Съб Окт 28, 2006 12:38 am

[quote="PtD"]

Въпрос на навик, сигурно. Виждал съм големи виртуози с такива главини.
[/quote]

Еми покарах го няколко дена да се помъча ми хареса, но, уви, никак не ми допада. Нито спирането с крака е ефективно, нито може да се скача, много по-изморително е за краката (все пак по този начин те не почиват), особено неприятно е ако имаш и друго колело с нормални скорости, минаването близо до бордюри става приключение, абе... не виждам особен смисъл от употребата на подобна главина за целите на велокуриерството :dunno:
ако е с контра - по-добре, но пък една скорост пак ми иде крайно недостатъчна за град с немалки наклони
ще му сложа няколко венеца отзад, колкото побере Miche-то, че се не трае така :unhappy:
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот chrome » Сря Ное 01, 2006 9:13 pm

Всъщност има няколко причини за използването на главини от този тип, едната е ретро носталгията, другата е в това че нещата при този тип главина са доста опростени, по лесна поддръжка на самия хъб, по-дебела съответно с по-малко износване верига, елементарно венче, лиспса на скорости които също трябва да се обслужват, липса на спирачки, липса на проблеми с тях, и т.н. като в крайна сметка липсват разходи по колелото което е в готовност всеки ден :8D:, от приятели които са куриери в Лондон знам че караш ли нормално колело, всичко рухва ужасно бързо, калодки, вериги, венци, скорости, се працакват от лощите условия ужасно бързо, което пък вкарва в разходи, ако толкова не те кефи, можеш да пробваш с ня`къв freewhell и ня`кви спирачки.
Just Be!
chrome
 
Мнения: 329
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 03, 2003 6:32 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Чет Ное 02, 2006 9:06 am

Ето едно още по-просто колело, без нужда от каквото и да е обслужване:
[img]http://www.cycle-info.bpaj.or.jp/english/learn/h/h1817.gif[/img]

годината е 1818...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Чет Ное 02, 2006 11:55 am

[quote="mih"]

Рамката уж няма ръжда, но за всеки случай ми се иска да я подложа на някаква обработка, че да изкара още поне толкова години - така че не отказвам съвети за това с какво и как да я омажа :)
[/quote]


[url=http://www.waxoyl.com/en/produkte/120-4.htm]Тая мазня[/url] се ползва с брилянтни препоръки. Отсам Голямата вода се предлага и в малки аерозолни опаковки, оттатък не знам как е. На твое място бих попитал и Windstream с неговата богата колекция от добре отлежала детройтска ламарина... :D:D:D

Има и самоделни решения, но виж дали няма да намериш приемливо купешко решение преди да започнем с адските смеси :)
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот velostrast » Чет Апр 19, 2007 2:32 pm

glei sega kato cqlo mufite sa nai zdravata zglopka te sa pone 3 pati po dobre ot dneshnite zavarki taka4e ramkata si zaslojava a kolkoto do 4astite nemoga da ti kaja nishto predi da gi vidq

Пишете на кирилица!
here to tell you all about science of biking
velostrast
 
Мнения: 4
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Апр 19, 2007 1:57 pm
Местоположение: sofia

Мнениеот NovemberCharlie » Чет Апр 19, 2007 2:39 pm

velostrast написа:glei sega kato cqlo mufite sa nai zdravata zglopka te sa pone 3 pati po dobre ot dneshnite zavarki taka4e ramkata si zaslojava a kolkoto do 4astite nemoga da ti kaja nishto predi da gi vidq
Моля, виж правилата относно ползването на "шльоковица". Също така, при писането на постове, можеш да ползваш главни букви и препинателни знаци. ;)
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria


Назад към Други видове колоездене

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта