Drag Blade

Този форум е за обмен на информация, свързана с всички видове колоездене извън планинското и велосипеди, различни от маунтин байк - шосейни, пистови, градски, туристически, и т.н., и т.н. Той обаче не е предвиден за обсъждане на най-евтините масови велосипеди, предлагани в изобилие в България! Моля, не занимавайте аудиторията излишно с тях!

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 900 / 900 / 10

Drag Blade

Мнениеот alveree » Пет Сеп 04, 2015 4:13 pm

Здравейте,


От седмица вече съм в търсене на колелото Си. 
До сега се пробвах след дълго прекъсване в карането на Cross Razor, малко тромаво ми се струва, а и не е за мене - слизах от него като препариран със схванати лопатки на ръцете (колелото е на 175 см човек, който беше в чужбина за 4 месеца, и не смеех да го пипам, така че не е много обективно мнението ми за него, макар и да ми харесва на външен вид, но не е мойто колело).



185 см, 78 кг съм. Каране в София, но главно искам да е за извън. От години ми мечта София - Бургас - Царево, така че смятам да почна да си трупам опита и септември, другата година да го направя И този курс. 

Спрял съм се към момента на:

Drag Blade 580мм http://screambikes.eu/bg/velosipedi-sho ... ki-580_mm_ - 580мм


Въпроса ми е, дали е подходящ тип колело за целта (повече от това не мога отделя като сума), като приоритет ми е шосейното каране? Възможност за калници и дисаги (не държа много на тях, но все пак)? Кой размер е подходящ, грубо, за моят ръст - 580 мм или и 560 би свършила работа? Негативите от този тип при градско каране? Съвети за гуми за него - за градско и гуми за извън?

Много благодаря. :)
alveree
 
Мнения: 3
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Сеп 03, 2015 10:08 pm

Re: Drag Blade

Мнениеот victortrt » Пет Сеп 04, 2015 5:23 pm

Това е т.нар. "фитнес" /шосеен велосипед с право кормило и алуминиева вилка/ с всички произтичащи от това последици.
Предназначението му е бързо придвижване в града и каране по шосе за удоволствие /за кардио тренировки/ в нормални времеви периоди /2-3 часа/.
За теб по-скоро размерът е 58 см, но мери и прецени.
Този велосипед е направен за шосе, не може да му се сложат стандартните багажник и калници заради липсата на място между гумите и вилката /рамката, а май няма отвори за багажник, но има и такива за колче на седалка /с по-малка товароносимост, естествено/.
Гумите му преди бяша Швалбе Лугано, но сега гледам са Кенда, което не е обезателно нещо лошо, но просто трябва да прецениш дали те устройват и да си намериш "твоите". Витория като марка са сравнително добри за цената си като при тях има различни ценови нива.
Негативите на този велосипед в града се свеждат до твърдата возия, компенсирана от високата скорост и лекотата на придвижване, т.е. трябва да го караш само по улиците на асфалта, а не по тротоари и павета.
Тънките гуми се карат на високо налягане и друсат, но по-неприятното е, че трябва да се внимава за шахтите с решетки /гумите влизат в тях/, за трамвайните релси и всякакви други ръбати неравности.
Алуминиевата вилка предава вибрациите повече от стоманена такава, но е по-лека с малко, тоест трябва да свикнеш с друсането или да си вземеш ръкавици с рел, да смениш гриповете с по-удобни /има от пяна, има с възглавнички от гел и т.н./
За дълъг път негативите са правото кормило, което не позволява смяна на захвата, за да не се схващаш и на дълъг път няма да е особено удобен /при мен с право кормило карания над 3 часа по шосето без прекъсване водят до поява на дискомфорт/. Това може донякъде да се коригира с монтажна рога или специални анатомични грипове с рога отстрани /които малко ще загрозят визуално според мен велосипеда/.
Като цяло, ако се зарибиш винаги може да смениш кормилото с класическо шосейно, като в този случай ще трябва да смениш и командите с адекватни за кормилото - http://screambikes.eu/bg/komandi/8960-k ... -2400.html - да ги видиш като цена, кормилата са около 30-50 лева, нагоре няма ограничение.
Като цяло това е добър избор за описаните от теб цели, който позволява с определени модификации да се ъпгрейдне до приличен шосеен велосипед начален клас.
Ако карането ти до морето с този велосипед не е замислено да се направи наведнъж, а си планирал едно преспиване /напр. в Павел баня, защото по магистрала е забранено/ това е напълно удачен избор.
А да, още нещо, което е май-най важното, велосипедът е с типичен шосеен курбел с най-малка плоча 34 зъба и при най-голям заден венец около 23 зъба най-леката предавка ще ти е по-тежка отколкото на планински велосипед и на хибрид, но велосипеда е под 11 килограма и не би трябвало това да проблем.
Все пак си е въпрос на свикване и е добре да го знаеш, ако тръгнеш по подбалканския път за морето
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Drag Blade

Мнениеот alveree » Пет Сеп 04, 2015 7:57 pm

Много благодаря за изчерпателният отговор.

Ще ги меря 560 и 580 на живо и ще преценя значи.

И ако е удобно, какви подобрения могат да му се направят допълнително? По кои части да се фокусирам да сменям и като например с какви и по приоритет за смяна как се движат? Вилки, дерайльори, курбел и т.н. При определено ъпгрейдване на определена час, какво мога да очаквам като подобрение.

Пак благодаря. И съжалявам за лаидските въпроси, тепърва ше се трупа опит.
alveree
 
Мнения: 3
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Сеп 03, 2015 10:08 pm

Re: Drag Blade

Мнениеот victortrt » Пет Сеп 04, 2015 8:44 pm

Аз не съм запознат в пълни подробности с частите му, които и варират и може да не са като в сайта или които аз съм видял.
Колелото е с пълна група кларис, която е началния клас за шосейно колоездене на шимано за 8 венеца отзад и няма какво толкова да се сменя откъм скорости, но с тези команди си почти вързан за право кормило и 8 скоростна касета отзад.
Вече ако смениш кормило, лапа, команди и скорости, става друго, но няма смисъл. И кларис ще работи добре като за начален клас.
Приоритет трябва да са ти гумите, седалката, ако не ти е удобна, гриповете може да се сменят ако не с такива с рога, поне с анатомични /по широки в края/ и вилката, ако друса много. Не знам педалите как са, може и те да трябва да се сменят с по-удобни.
Педали и седалка са индивидуални обаче.
Рамката и геометрията са много добри - прибрани са гумите до рамката, къса горна тръба, ниско средно движение и къс заден триъгълник. Това са характеристиките според мен на добър градски и шосеен велосипед 28 цола, защото е маневрен и пъргав.
Ако си карал крос рейзър, този драг, ако ти е по мярка, ще ти се стори много по-лек и бърз, макар рейзъра да е много добър хибрид поради простата причина, че драга е направен само за шосе, а кроса за навсякъде.
Каквото и да се наложи да смениш, този драг е най-изгодното предложение за теб като височина и предвиденото от теб предназначение.
Ако можеш си го вземи от магазина на Нина /на ул. Княз Борис 1/, защото там са и много добър сервиз, разполагащ със необходимите инструменти и ще ти го дадат настроен, а при леки проблеми ще ти го оправят.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Drag Blade

Мнениеот alveree » Пет Сеп 04, 2015 8:58 pm

Благодаря много пак.

Рейзъра колкото и да го въртя, вчера дори на наклон 15% и дължина около 400-500 метра, при все че и въртях, гумите обаче са с грайфери с ресни, страничен вятър, 49.7 закотвих с триста зора и това беше. Наистина ми е тромав. Но пък и не съм го пипал, както си го е направил така го карам, така че не мога и да бъда обективен относно качествата му, харесва ми, но не до толкова да го притежавам. Така че наиситна залагам много на Блейда да го надгради.

А капсите му лесно ли се кривят, в такъв смисъл толкова ако мине през една дупка, защото все ще стане мисля, мога ли да очаквам да се изкривят?

А за магазина, ще пиша лично сега :)
alveree
 
Мнения: 3
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Сеп 03, 2015 10:08 pm

Re: Drag Blade

Мнениеот victortrt » Съб Сеп 05, 2015 4:09 pm

Ако под капси разбираш капли, в описанието на модела липсва посочване на каплите, но драг май работят с френската фирма Мач 1, ако каплите са такива, би трябвало да са здрави.
Проблем при тези капли са тесните гуми, които не ги защитанват от дупките, защото не са много по-широки от тях, но пък бордовете за спирачки дъпълнително дават здравина за челни натоварвания като пропадания в дупки. Виж самите капли за надпис Mach 1 дори и много малък, независимо то по-големите надписи драг нещо си. :beer:
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am


Назад към Други видове колоездене

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 125 госта