Съвет за 2 модела SCOTT SPORTSTER 30 и Sprint SINTERO Plus

Този форум е за обмен на информация, свързана с всички видове колоездене извън планинското и велосипеди, различни от маунтин байк - шосейни, пистови, градски, туристически, и т.н., и т.н. Той обаче не е предвиден за обсъждане на най-евтините масови велосипеди, предлагани в изобилие в България! Моля, не занимавайте аудиторията излишно с тях!

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 900 / 900 / 10

Съвет за 2 модела SCOTT SPORTSTER 30 и Sprint SINTERO Plus

Мнениеот djeromino » Съб Юни 13, 2015 6:26 pm

Здравейте,

бих искал някакво компетентно мнение на хора като вас, защото аз нищо не разбирам от части, сглобки и т.н. Преди време пак помолих за помощ хора от форума и доста ми помогнаха за правилния избор.
Сега съм решил да си продам старото колело, което е Scott Sportster P4 2009 Hybrid Bike;

http://www.evanscycles.com/products/sco ... 6#features

Идеята ми е да го продам и да си купя ново. Двоумя се между 2 "Sprint SINTERO Plus man 28" - 2015г. - 799лв.

http://www.maxcombike.com/bg/bikes/spri ... us-man-28_

и

SCOTT SPORTSTER 30 MEN 2015 - 1250лв.

http://www.sportdelivery.com/bg/product ... -2015/12--

Сега, преди съм карал Скот и съм доволен, но пък е с почти 500лв отгоре над Спринта - и понеже Спринта общо взето тука го сглобяват само. Та питането ми е заслужава ли си да дам за Скота отгоре още 500лв или параметрите на Спринта са достатъчно добри и не си заслужава да давам, толкова за Скота или да не се излагам и да си взема Скота :). Просто не знам компонентите на Скота и Спринта подобни ли са и само заради една марка да дам 500лв отгоре е тъпо или компонентите на Скота са много над тези на Спринта и си заслужава да се дадат 1250лв за него?

ПРЕДВАРИТЕЛНО ВИ БЛАГОДАРЯ ЗА ПОМОЩА И СЪВЕТИТЕ!
djeromino
 
Мнения: 36
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Мар 03, 2010 11:22 am

Re: Съвет за 2 модела SCOTT SPORTSTER 30 и Sprint SINTERO Plus

Мнениеот victortrt » Нед Юни 14, 2015 7:42 am

Тази дилема има трето решение - http://velosiped.bg/pazaruvaj-po-katego ... v-mat.html
и дори четвърто, ако не държиш на дисковите http://screambikes.eu/bg/velosipedi-gra ... -2015.html
И двете имат по-висок клас задвижване от показания скот при същата вилка /по-добра от тази на спринта/.
Аз съм изключително доволен от показания драг, /но е купен на 24% намаление от 895 лева миналата година, което не е без значение по свой си начин :D /
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Съвет за 2 модела SCOTT SPORTSTER 30 и Sprint SINTERO Plus

Мнениеот djeromino » Нед Юни 14, 2015 8:50 pm

Много благодаря за предложеният, определено сега ме разколеба (не държа на дискови спирачки) :beer: - ще помисля и за твоите предложения :). Кроса принципно хибриден модел ли се води, че с тия гуми ми изглежда доста по-сериозно - за планина по-скоро?
На мен идеята ми е да си го карам в града и през отпуската да карам с дисаги между 500 - 1000км (всяка година) по някакви нормални пътчета и чат-пат някой черен път и тук-там в гората :).

Пак благодарности за предложенията :)
djeromino
 
Мнения: 36
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Мар 03, 2010 11:22 am

Re: Съвет за 2 модела SCOTT SPORTSTER 30 и Sprint SINTERO Plus

Мнениеот victortrt » Пон Юни 15, 2015 1:38 pm

Кроса се води хибриден модел, гумите му са швалбе смарт сам, които имат централен почти непрекъснат грайфер и са 42 мм широки. Такива ползват и КТМ за хибридните си модели. То гуми лесно се сменят и не трябва те да са критерия.
На драга със сигурност може да се сложат калници и багажник, за кроса не знам.
То при него пише, че е изчистен от тези неща именно с оглед предназначението си за кратки разходки през светлата част на деня по всякакви терени, а има и версия с багажник, канлици и осветление
По принцип за каране с дисаги се смята, че по-подходяща е гамата велосипеди от този тип - http://velosiped.bg/pazaruvaj-po-katego ... cking.html или напр. това на драг - http://screambikes.eu/bg/velosipedi-gra ... -2014.html
Въпрос на избор е.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Съвет за 2 модела SCOTT SPORTSTER 30 и Sprint SINTERO Plus

Мнениеот djeromino » Пон Юни 15, 2015 10:39 pm

Аз забравих да кажа, че искам да е под 14кг. :) тия първите ми се струват по-добър вариант сякаш :). Днес ходих да тествам Спринта, ама нещо не ме грабна, а този модел Drag Grand Canyon TE 2015 го нямаха наличен да го тествам. Тия дни щели да имат, ще видим :). Ще ходя и до Кроса да го видя :).

Видях и ощеедин вариант на Скот:

SCOTT ВЕЛОСИПЕД SPORTSTER X40 2014

http://www.sportdelivery.com/bg/product ... 014/5051--


за него, какво ще кажеш?
djeromino
 
Мнения: 36
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Мар 03, 2010 11:22 am

Re: Съвет за 2 модела SCOTT SPORTSTER 30 и Sprint SINTERO Plus

Мнениеот victortrt » Вто Юни 16, 2015 7:44 am

Ами какво да кажа освен, че и драга и кроса, които ти предложих, според мен повече си струват парите.
Най общо казано, вилките ncx им са по-добри от вилките nex, както и задвижването им е висок срещу среден клас на скотовете и спринта.
Класовете компоненти по задвижването на планински и трекинг велосипеди вървят така altus /предназначен за градски и хибридни, за 7 и 8 скоростипропускам търни, което само за 7 скорости отзад/- acera /8-9 скорости минимумът за хибрид според мен/ - alivio /8-9 скорости, новите само за 9/ - deore /9-10 скорости/- lx, slx - xt - xtr Деорето е границата между среден и висок клас.
Дерайльорите slx и xt съответно на кроса и драга са с технология Shadow +, при която веригата се клати по-малко при минаване през неравности и самият дерайльор е по-прибран към рамката.
Може да не го обясних много технически, но при равни цени /горе долу/ кроса е по-добре оборудван от скотовете по отношение на най-важното - задвижването. Същото се отнася и за драга, който е по-евтин заради това, че е с ви-брейк вместо с дискови /което пести и тегло/.
Сега може да се спори дали компоненти като колче за седалка, седалка, лапа и кормило на скотовете са по-маркови от тези на българските, но говорим за компоненти, които се сменят лесно.
От снимката на кроса виждам, че колчето за седалка е с два болта, което е добре, защото лесно се регулира ъгъла й. На драга е с един болт и шлици, което води до риска да се окаже, че най - удобната позиция е между две зъбчета, но едно читаво колче е 30-40 лева.
Та така.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Съвет за 2 модела SCOTT SPORTSTER 30 и Sprint SINTERO Plus

Мнениеот djeromino » Вто Юни 16, 2015 9:21 am

Ехее, ти така си го написал, че се почувствах все едно съм на лекция в университета :)

Благодаря много за информацията (ще ми е от полза, определено)
djeromino
 
Мнения: 36
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Мар 03, 2010 11:22 am

Re: Съвет за 2 модела SCOTT SPORTSTER 30 и Sprint SINTERO Plus

Мнениеот TonyJ » Вто Юни 16, 2015 9:28 am

Само не забравяй, че най-скъпото в колелото е рамката, а там Скот най-вероятно превъзхождат останалите изброени. Всичко друго се сменя лесно и сравнително евтино.
TonyJ
 
Мнения: 66
Рейтинг: 1360
Регистриран на: Вто Май 28, 2013 10:04 am

Re: Съвет за 2 модела SCOTT SPORTSTER 30 и Sprint SINTERO Plus

Мнениеот victortrt » Вто Юни 16, 2015 9:30 am

защото аз нищо не разбирам от части, сглобки и т.н.

По добре е да разбираш, защото иначе може да те цакат с топла бира, т.е. да платиш 500 лева за надписа.
Доколкото знам част от хибридните и градските модели на Скот се правят точно във фабриката на Крос, така че наистина може да платиш доста отгоре само за надписа.
П.С. Относно рамката, със сигурност тази на драга е доста мислена, има подсилки под челото и при средното, лека е и според мен е добра. Кроса не съм го виждал на живо, но едва ли рамката ще е много по хилава от тази на скотовете.
В електронния магазин на крос има рамки за тези велосипеди по около 160 лева.
Пък и все пак става въпрос за хибриден велосипед, не за мтб или такъв за спускане.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Съвет за 2 модела SCOTT SPORTSTER 30 и Sprint SINTERO Plus

Мнениеот djeromino » Чет Юни 18, 2015 9:33 am

Благодаря отново за съветите :). Събота и неделя ще ходя да гледам Кроса и Скота.

Едно питане за едно друго колело на което попаднах, но не съм му чувал марката и ако вие сте чували да споделите мнение

Winora Yacuma 2012 trekking

http://www.bikekatalog.pl/2012//rowery/ ... ra.Yacuma/

Знам, че е по-старичко, но за около 500-600лв мисля че мога да го взема.

Питам от любопитство :)
djeromino
 
Мнения: 36
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Мар 03, 2010 11:22 am

Re: Съвет за 2 модела SCOTT SPORTSTER 30 и Sprint SINTERO Plus

Мнениеот victortrt » Чет Юни 18, 2015 10:17 am

Доколкото съм запознат, това е доста известна немска марка велосипеди, които имат традиции в градските велосипеди.
Като всяка покупка на старо рискуваш да е карано много и да му е взета душата. Като цяло задвижването е нисък до среден клас, вилката пише да се заключва, но не е нещо особено, а хидравлични спирачки не ти трябват поначало за хибрид. Периферните компоненти са маркови /немски/.
Тежи над 14 кг. според този линк явно заради дисковите спирачки.
За такива пари можеш да си вземеш драг гранд каньон про нов със сходно оборудване, с изключение на спирачките и периферните компоненти.
Но изборът е твой, ако ти харесва, другото се сменя.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Съвет за 2 модела SCOTT SPORTSTER 30 и Sprint SINTERO Plus

Мнениеот djeromino » Нед Юни 21, 2015 10:16 pm

Може би вече станах досаден, но да питам и за този модел на Трек, какво мислите :)

Trek 8.3 DS - 2015г.

http://www.trekbicyclesuperstore.com/pr ... 0847-1.htm
djeromino
 
Мнения: 36
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Мар 03, 2010 11:22 am

Re: Съвет за 2 модела SCOTT SPORTSTER 30 и Sprint SINTERO Plus

Мнениеот victortrt » Пон Юни 22, 2015 9:54 am

victortrt написа:Ами какво да кажа освен, че и драга и кроса, които ти предложих, според мен повече си струват парите.
Най общо казано, вилките ncx им са по-добри от вилките nex, както и задвижването им е висок срещу среден клас на скотовете и спринта.
Класовете компоненти по задвижването на планински и трекинг велосипеди вървят така altus /предназначен за градски и хибридни, за 7 и 8 скоростипропускам търни, което само за 7 скорости отзад/- acera /8-9 скорости минимумът за хибрид според мен/ - alivio /8-9 скорости, новите само за 9/ - deore /9-10 скорости/- lx, slx - xt - xtr Деорето е границата между среден и висок клас.
Дерайльорите slx и xt съответно на кроса и драга са с технология Shadow +, при която веригата се клати по-малко при минаване през неравности и самият дерайльор е по-прибран към рамката.
Може да не го обясних много технически, но при равни цени /горе долу/ кроса е по-добре оборудван от скотовете по отношение на най-важното - задвижването. Същото се отнася и за драга, който е по-евтин заради това, че е с ви-брейк вместо с дискови /което пести и тегло/.
Сега може да се спори дали компоненти като колче за седалка, седалка, лапа и кормило на скотовете са по-маркови от тези на българските, но говорим за компоненти, които се сменят лесно.
Та така.

Това важи и за този трек.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am


Назад към Други видове колоездене

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 134 госта