Хибрид или МТБ за града

Този форум е за обмен на информация, свързана с всички видове колоездене извън планинското и велосипеди, различни от маунтин байк - шосейни, пистови, градски, туристически, и т.н., и т.н. Той обаче не е предвиден за обсъждане на най-евтините масови велосипеди, предлагани в изобилие в България! Моля, не занимавайте аудиторията излишно с тях!

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 900 / 900 / 10

Хибрид или МТБ за града

Мнениеот victortrt » Пон Апр 27, 2015 5:26 pm

Колеги, гледайки промяната в окомплектовката на това - http://bikesport.bg/bg/products/c/%D0%B ... b/all/p/24 и то към по-добро мисля да поставя на обсъждане въпроса при ситуацията на пазара в момента дали за каране предимно в града една подобна 29-ка с по-градски гуми не е по-добър и разумен избор пред хибридите, предлагани на пазара, тъй като последните вече доста поскъпнаха и качеството им падна в сравнение с цената.
Аз вече съм направил своя избор, но темата би могла да бъде полезна за тези, които се регистрират, за да попитат какво да си вземат за града и рядко за планина.
Да почна пръв, ако сега си търсех велосипед за града и свободното време, щях веднага да си взема аполона 29 цола.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Хибрид или МТБ за града

Мнениеот b1k3ra » Пон Апр 27, 2015 6:55 pm

Отговора ми не е точно по въпроса ти, но все пак е свързано...
Преди около месец сложих Schwalbe Marathon на колелото предвид предомното му експлоатиране до работа и обратно в града.
Точно 2 карания с тези гуми ме отказаха за всякакви мисли, които имах за по-нататъчни преминавания към хибриди, градски или шосейни колела.
Лично за мен със стандартни XC гуми ми е много по-комфортно - не треперя на каплите на всеки бордюр или дупка, нямам проблеми с разбити настилки, по разни пясъчни/прашни отсечки със Marathon-а ми поднасяше предната и т.н. и т.н.
В някоя по-друга страна с добри велоалеи водещи от някъде до някъде и къдет ое безопасно да се кара с трафика по улиците, може би такива гуми са по-добрият избор.
За мен в родната действителност е по-скоро мъка.
XC setup: Ram XC1 26", 2х10, SR Suntour Axon RL - 10.29 kg
Road setup: Ram XC1 26", Java carbon rigid fork, Schwalbe Kojak 1.35 - 9.465 kg
b1k3ra
 
Мнения: 210
Рейтинг: 1475
Регистриран на: Нед Апр 22, 2012 7:15 pm
Местоположение: София

Re: Хибрид или МТБ за града

Мнениеот victortrt » Вто Апр 28, 2015 11:32 am

Швалбе биг бен/биг епъл май е по-удачен избор за такива ситуации, защото има голям балон и шосеен грайфер.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Хибрид или МТБ за града

Мнениеот b1k3ra » Вто Апр 28, 2015 12:22 pm

victortrt написа:Швалбе биг бен/биг епъл май е по-удачен избор за такива ситуации, защото има голям балон и шосеен грайфер.


Може и така да е, но за мен старите ми Nobby Nic отпред и Racing Ralph отзад (съответно най-леките модификации и на двете в размер 2.25) не са осезаемо по-бавни от тоя Marathon.
Т.е. въпреки, че Маратон-а е много по-тесен и с асфалтов грайфер, при каране с него не усетих някаква по-голяма лекота на въртене или пък по-високи скорости (говоря само за градско каране, навън мойе и да има). Единственото положително нещо, което ми направи впечатление е колко са безшумни. Но...до там. За сметка на това Маратон-а е доста по-тежък, с телени бордове и както вече описах по-рано с редица недостатъци по нашите градски настилки.
В крайна сметка за себе си взех решение, че ми е много по-добре да си карам с Nobby Nic и Racing Ralph. Е, да цената им не е ниска и ще ги изтрия по-бързо из града, но не ме бърка.
XC setup: Ram XC1 26", 2х10, SR Suntour Axon RL - 10.29 kg
Road setup: Ram XC1 26", Java carbon rigid fork, Schwalbe Kojak 1.35 - 9.465 kg
b1k3ra
 
Мнения: 210
Рейтинг: 1475
Регистриран на: Нед Апр 22, 2012 7:15 pm
Местоположение: София

Re: Хибрид или МТБ за града

Мнениеот nikant » Сря Апр 29, 2015 9:30 pm

Според мен и двата варианта хибрид и МТБ са подходящи за града, но това зависи от темперамента на колоездача :) .
В началото мислех, че хибрида е по добрия избор, но няколко пъти трябваше да карам по хулигански и видях, че с хибрида е по трудно такова каране :) .
Сега смятам, че за града най добре е МТБ 26". МТБ 29" е с по големи габарити (съизмерим с хибрид 28") и по тромаво от МТБ 26".
Някъде marsa беше писал за широчината на кормилото и контрола и маневреността на колелото. Примерно, като се провираш между колите с шосейка или сингъл/фикси маневреността ти е много по голяма от тази на МТБ. На шосейките широчината на кормилото е около 40см, на МТБ обикновено е над 70см.
За града от моя опит смятам, че едно кормило с широчина 60-65см е добър избор за градско колело.
За градско каране е подходящо колелото да е с твърда вилка, колелото е по леко, при рязко ускоряване твърдата вилка е най добрия избор, при продължително каране също е по добра от меката вилка.
При избора на гуми за мен много подходящи гуми са примерно Schwalbe Table Top 2.25". По големия балон е препоръчителен при твърда вилка и при каране в мокри и зимни условия. Слик и полуслик за есенно/пролетни/зимни условия не са подходящи и стават само за топло и сухо време. Гуми с по голям балон позволяват по агресивно каране, по безопасно минаване по коловози, дупки, бордюри и т.н. - хората от БГ знаят за какво става въпрос, дори по велоалеите може да има големи, ама много големи изненади, примерно срязан напречно асфалт за информационните табели по спирките на велоалеята на Борис III.


Това е моето виждане по въпроса за градско колело - МТБ 26", кормило с ширина 60см, гуми 2.00-2.25" , твърда вилка

ПП
И гуми Schwalbe Big Ben също ми харесват за градско каране
Ако спориш с идиот, вероятно точно същото прави и той.
nikant
 
Мнения: 170
Рейтинг: 1340
Регистриран на: Сря Ное 27, 2013 8:26 pm
Местоположение: Европа

Re: Хибрид или МТБ за града

Мнениеот cyclopz » Сря Апр 29, 2015 10:05 pm

nikant написа: Примерно, като се провираш между колите с шосейка или сингъл/фикси маневреността ти е много по голяма от тази на МТБ. На шосейките широчината на кормилото е около 40см, на МТБ обикновено е над 70см.


Само да кажа, без да имам опит с каране на шосеен, но пък като се изправиш на педалите с МТБ, широко кормило или не, може да си напишеш името с предната гума на асфалта, толкова си маневрен. В тая полегнало-кормилогушкаща поза на класическите шосейки имам чувството, че не е удобно за бързи резки маневри? :look:
Аватар
cyclopz
 
Мнения: 179
Рейтинг: 1372
Регистриран на: Пон Авг 05, 2013 10:29 pm

Re: Хибрид или МТБ за града

Мнениеот madmartigan » Чет Апр 30, 2015 1:20 pm

Последното нещо което колоездач би трябвало да прави в града (пък и не само) са резки маневри.
Хибрид с шосейно кормило е моя вариант.
I feel the need... the need for speed!
Anger Management
Аватар
madmartigan
 
Мнения: 102
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Чет Юли 31, 2008 3:53 pm

Re: Хибрид или МТБ за града

Мнениеот victortrt » Вто Май 05, 2015 10:44 am

madmartigan написа:Последното нещо което колоездач би трябвало да прави в града (пък и не само) са резки маневри.
Хибрид с шосейно кормило е моя вариант.

А, полезно си е като видиш, че има коли пред теб, да завиеш между две паркирали и да се качиш на тротоара например. Аз с моето синьо колело това упражнение си го правя редовно и тясното кормило помага даже и гумите да са 28 цола. Всъщност като бях веднъж спрял до една мацка с рам 26 цола ми се стори, че няма голяма разлика в диаметъра на гумите ни /рама беше с дебели, моето с 35 мм/.
А хибрид с шосейно кормило си е интересна конфигурация, за какъв хибрид става въпрос.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Хибрид или МТБ за града

Мнениеот nikant » Пет Май 08, 2015 2:53 pm

victortrt написа: А хибрид с шосейно кормило си е интересна конфигурация, за какъв хибрид става въпрос.


Подобно колело е цайклокроса
Ако спориш с идиот, вероятно точно същото прави и той.
nikant
 
Мнения: 170
Рейтинг: 1340
Регистриран на: Сря Ное 27, 2013 8:26 pm
Местоположение: Европа

Re: Хибрид или МТБ за града

Мнениеот victortrt » Пет Май 08, 2015 3:36 pm

Вярно, но мисля, че използващият такъв хибрид щеше да си каже, ако той е циклокрос и идеята на въпроса ми беше какво е конкретното колело.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Хибрид или МТБ за града

Мнениеот madmartigan » Сря Май 27, 2015 2:52 pm

victortrt написа:
madmartigan написа:Последното нещо което колоездач би трябвало да прави в града (пък и не само) са резки маневри.
Хибрид с шосейно кормило е моя вариант.

А, полезно си е като видиш, че има коли пред теб, да завиеш между две паркирали и да се качиш на тротоара например. Аз с моето синьо колело това упражнение си го правя редовно и тясното кормило помага даже и гумите да са 28 цола. Всъщност като бях веднъж спрял до една мацка с рам 26 цола ми се стори, че няма голяма разлика в диаметъра на гумите ни /рама беше с дебели, моето с 35 мм/.
А хибрид с шосейно кормило си е интересна конфигурация, за какъв хибрид става въпрос.

Не си губя времето с тротоари.
Ферини Милионер - евтино градско колело. След префасонирането съм решил че му се полага да е "хибрид".
I feel the need... the need for speed!
Anger Management
Аватар
madmartigan
 
Мнения: 102
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Чет Юли 31, 2008 3:53 pm


Назад към Други видове колоездене

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 106 госта