Универсалният градски, трекинг, хибриден байк

Този форум е за обмен на информация, свързана с всички видове колоездене извън планинското и велосипеди, различни от маунтин байк - шосейни, пистови, градски, туристически, и т.н., и т.н. Той обаче не е предвиден за обсъждане на най-евтините масови велосипеди, предлагани в изобилие в България! Моля, не занимавайте аудиторията излишно с тях!

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 900 / 900 / 10

Универсалният градски, трекинг, хибриден байк

Мнениеот victortrt » Пет Авг 15, 2014 4:05 pm

Колеги, понеже този подраздел нещо замря, а има доста въпроси за градски и хибридни велосипеди и хора които се интересуват от тях и четат форума, предлагам всеки /който иска, де/ да сподели какъв според него е перфектният градски, трекинг или хибриден велосипед.
То е ясно, че има много неизвестни в това уравнение, най-малкото килограми на велосипедиста и условията на каране, но все пак става въпрос за велосипед, който с малки промени може успешно да изпълнява функциите за градско, шосейно придвижване и леки пътечки, но и да носи на ползвателя си все пак радост от колоезденето.
Аз гласувам за това http://bikesport.bg/bg/products/2254-fe ... %BD%D0%B8_ и ще се аргументирам.
На тази цена, той е по-добре от на старата 666 лева, дерайльор асера е добре за такъв тип велосипед, задната главина е на шлици, гумите са широчки, кормилото е право и явно геометрията е пригодена за това. Аз лично смятам, че за град и шосе твърда /стоманена/ вилка е напълно достатъчна и има предимства пред амортисьорната /ниско тегло и издръжливост, липса на подръжка/, които не могат да се компенсират с по-твърдата возия по неравности.
Според мен колелото е по предназначение градско, но става и за трекинг, ако багажникът може да носи тежко, но така или иначе за по-тежки преходи трябва да се смени с друг, който се захваща и за рамката под седалката.
За градски според мен е желателно задният калник да се смени с по-дълъг, който да стига до средното движение, за да го пази от прах /при всички сити байкове е така и това не е случайно/.
Ако му се махнат багажника и евентуално калниците става перфектен хибрид, евентуално може да се сложат други гуми и да се смени лапата с по-лека, макар че възможността за регулиране не е за пренебрегване.
Отделно от това градските велосипеди имат универсални капли, на които могат да се сложат различни по размер гуми, без да изглеждат гротескно като например рам 29-ка с почти шосейни гуми, честно виждал съм и такъв.

Идеята ми е, че инцидентните питащи влизат тук, четата и почват да питат дали да си вземат байк за 609 лв. на промоция или за 700 не в промоция, но за парка. То не е лошо да се купуват български байкове, но нужно ли е в градовете да се карат точно байкове по улиците. Друг е въпросът, че по този начин производителите де факто се облагодетелстват от обществените нагласи и продавайки планински велосипеди за градско ползване продават на купувачите излишна принадена стойност на вилка, гуми и т.н.
И, което е най-лошото, почва да пада нивото произведените байкове, защото напр. фирма ............. има интерес да произведе 5 000 байка с XCT и асера или алтус, които ще й се купят за 600-700 лева, вместо да вдигне нивото с xcr и деоре в същия мащаб.
Та като човек карал и мтб и градски /направен на хибрид, с право кормило и махнат багажник/, мисля, че е редно на въпроси кое е подходящо за града, парка и леки черни пътечки в парка да насочваме питащите към градски и хибридни велосипеди, защото това е в общ наш и техен интерес.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Универсалният градски, трекинг, хибриден байк

Мнениеот nikant » Пет Авг 29, 2014 8:29 am

Има такава подобна тема - http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=53558
Оттам се вижда, че всеки има различно виждане по въпроса за градски велосипед и разбира се не трябва да се пренебрегват различните финансови възможности
Ако спориш с идиот, вероятно точно същото прави и той.
nikant
 
Мнения: 170
Рейтинг: 1340
Регистриран на: Сря Ное 27, 2013 8:26 pm
Местоположение: Европа

Re: Универсалният градски, трекинг, хибриден байк

Мнениеот victortrt » Пет Авг 29, 2014 11:03 am

Е, то и от тази тема може да се направят изводи, че градската истина е изцяло твърдо колело 29 цола.
Сега вече със скоростите и по интересно, защото има различни градове нужди. Аз доскоро не изпитвах нужда да ползвам скоростите на моето и карах на 4-та /еквивалент на сингъл спийд 44:16 например/ навсякъде из центъра, най-общо казано и малко към западните квартали., но скоро ми се наложи да мина по маршрута Лъвов мост - Хладилкика /до мол Парадайз/ и определено на баира преди Кемпински усетих нуждата от леките предавки.
Така че според мен това ферини за тази цена има потенциал за универсален градски и извънградски велосипед за придвижване по шосе, без амбиции за скоростни резултати /за това си има шосейки все пак/.
Идеята на темата ми беше, питащите в стил "рам или драг за 1000 лева да си взема за каране в града", да се замислят върху възможността да си вземат нормално градско /ърбън/ колело
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Универсалният градски, трекинг, хибриден байк

Мнениеот speka_rs » Пет Ное 14, 2014 6:53 am

Здравеите колеги,

моя избор за такъв тип колело е Specialized Tricross SInglecross. Право кормилце да ми е по удобно, и V-brake спирачки.
Преди бях голям фен, на колелета да има много неща, ама в последно време колкото по малко толкова по добре.
По въпроса: Ново или втора употреба? Моята истина е за втората употреба, да може да се наложи да смениш много неща. Повечето колелета втора употреба ние ги купува ме на цената на нова рамка, ако със нея нема проблеми - заслужава си. Аз нямам случей в които да съм купил за мен или за някои друг колело и да не сме сменяли нещо след това, ново или старо все нещо щете дразни или гумите ще са шумни, или кормилото и лапата нема да ти пасват.


Поздрави
Николай
Specialized fanatic
speka_rs
 
Мнения: 25
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Фев 15, 2013 5:46 pm


Назад към Други видове колоездене

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 44 госта