Да се включа и аз в отбора с шосейките от миналия век. Темата, която отварям тук вече е отворена във форума за колоездене и за да не се дублират, направо ще цитирам акцентите от нея тук. Извинявам се предварително, ако е нарушение на правилата на форума.
Здравейте,
Попаднах на ретро шосеен велосипед KTM Strada, хареса ми като конфигурация и го взех изгодно. На пръв поглед има женски вид с този розов гюделин (който евентуално ще бъде сменен с черен), но рамката е моя размер - 58cm.
Снимки:
Тежи 12кг. Частите се виждат от снимките.
Главините и лагерите на пръв поглед са в добро състояние, не се наблюдава луфт или повишено триене/задиране. Лагерите на кормилото и на средното движение също са ОК. За момента няма да ги отварям, може би на по-късен етап, ако успея да отстраня по-големите недостатъци, за които ще спомена по-надолу. Скоростите работят, нуждаят се може би само от лек реглаж. Спирачките са прилични, и с тях ще има заигравка, но състоянието им е приемливо. Промих броните на жилата с машинно масло и омекнаха доста.
По-сериозните недостатъци, които пропуснах при купуването:
1) Задната шина има леко радиално биене от удар и то точно до заварката. Малко я поизправих с цетровка на спиците, но се опасявам, че ако я напъна повече точно там, ще вземе да се спука заварката? Биенето не е голямо, но достатъчно, за да развали кефа от карането с това леко периодично подксачане. До тук опира до друга шина, а дали ще успея да намеря точно такава 16х622-700C ... нямам идея.
2) Задния венец превърта на най-малкото колело. Превърта и то доста сериозно, зацепва може би за 1/4-1/8 оборот и пак. На другите 5 зъбни колела не превърта, само от време на време прескача може би 2-3mm, но е рядкост. Не знам дали самото зъбно колело е износено, нямам такъв опит (това можете кажете вие като погледнете снимките), но ми се струва, че по-скоро е от храповия механизъм. При движение по инерция не се чува никакво щракане от "кученцата", направо е безшумно. Главината е Shimano 6D (доколкото разбрах от серията 600EX с пърия монтаж шлици "Uniglide"). Малкото колело би трябвало да е на резба. Бих отворил храповия механизъм от чисто любопитство, за да видя какво е положението вътре, дали въпросните "кученца" са износени до безобразие или пък са спекли от корозия, но нямам такъв ключ. Въпроса сега е, дали да търся инструменти за монтаж/демонтаж на тази ретро касета "Uniglide" или направо да търся някаква главина, барабар с шина, от по-ново поколение (HyperGlide може би) и дали си струва? Могат ли да възникнат някакви технически проблеми при такава конверсия - верига/заден дерайльор/преден венец могат ли да останат?
Гумите и гюделина са за смяна. Рамката има ръжда на някои места и обмислям да я пребоядисам, отново в бяло, като преди това почистя ръждата и мина с кит/водна шкурка ако се наложи, за да стане перфектна. Ще запазя само надписите. Това са бели кахъри, но ще ги оставя за накрая, след като преценя дали си струва цялото упражнение ... ако се справя с горните 2 проблема.
Иначе велосипеда определено зарибява. Върви много леко, набира здраво, стегнат е, почти безшумен ... но си има своите болежки от годините.
Приемам всякакви предположения, съвети, предложения.
В резюме, това, до което стигнах е, че веригата ми прескача на най-малкия венец отзад доста сериозно и съвсем рядко на останалите 5. Решил съм да търся друга верига, за да разбера дали проблема е само в нея или и самите венци отзад са износени. Проблема е, че не намирам такава верига. Някой може ли да даде идея къде в София да търся?