Шосеен KTM Strada - Реставрация

Този форум е за обмен на информация, свързана с всички видове колоездене извън планинското и велосипеди, различни от маунтин байк - шосейни, пистови, градски, туристически, и т.н., и т.н. Той обаче не е предвиден за обсъждане на най-евтините масови велосипеди, предлагани в изобилие в България! Моля, не занимавайте аудиторията излишно с тях!

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 900 / 900 / 10

Шосеен KTM Strada - Реставрация

Мнениеот juslen » Чет Май 16, 2013 7:49 pm

Здравейте,

Да се включа и аз в отбора с шосейките от миналия век. Темата, която отварям тук вече е отворена във форума за колоездене и за да не се дублират, направо ще цитирам акцентите от нея тук. Извинявам се предварително, ако е нарушение на правилата на форума.

Здравейте,

Попаднах на ретро шосеен велосипед KTM Strada, хареса ми като конфигурация и го взех изгодно. На пръв поглед има женски вид с този розов гюделин (който евентуално ще бъде сменен с черен), но рамката е моя размер - 58cm.

Снимки:

Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение ИзображениеИзображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение

Тежи 12кг. Частите се виждат от снимките.

Главините и лагерите на пръв поглед са в добро състояние, не се наблюдава луфт или повишено триене/задиране. Лагерите на кормилото и на средното движение също са ОК. За момента няма да ги отварям, може би на по-късен етап, ако успея да отстраня по-големите недостатъци, за които ще спомена по-надолу. Скоростите работят, нуждаят се може би само от лек реглаж. Спирачките са прилични, и с тях ще има заигравка, но състоянието им е приемливо. Промих броните на жилата с машинно масло и омекнаха доста.

По-сериозните недостатъци, които пропуснах при купуването:

1) Задната шина има леко радиално биене от удар и то точно до заварката. Малко я поизправих с цетровка на спиците, но се опасявам, че ако я напъна повече точно там, ще вземе да се спука заварката? Биенето не е голямо, но достатъчно, за да развали кефа от карането с това леко периодично подксачане. До тук опира до друга шина, а дали ще успея да намеря точно такава 16х622-700C ... нямам идея.

2) Задния венец превърта на най-малкото колело. Превърта и то доста сериозно, зацепва може би за 1/4-1/8 оборот и пак. На другите 5 зъбни колела не превърта, само от време на време прескача може би 2-3mm, но е рядкост. Не знам дали самото зъбно колело е износено, нямам такъв опит (това можете кажете вие като погледнете снимките), но ми се струва, че по-скоро е от храповия механизъм. При движение по инерция не се чува никакво щракане от "кученцата", направо е безшумно. Главината е Shimano 6D (доколкото разбрах от серията 600EX с пърия монтаж шлици "Uniglide"). Малкото колело би трябвало да е на резба. Бих отворил храповия механизъм от чисто любопитство, за да видя какво е положението вътре, дали въпросните "кученца" са износени до безобразие или пък са спекли от корозия, но нямам такъв ключ. Въпроса сега е, дали да търся инструменти за монтаж/демонтаж на тази ретро касета "Uniglide" или направо да търся някаква главина, барабар с шина, от по-ново поколение (HyperGlide може би) и дали си струва? Могат ли да възникнат някакви технически проблеми при такава конверсия - верига/заден дерайльор/преден венец могат ли да останат?

Гумите и гюделина са за смяна. Рамката има ръжда на някои места и обмислям да я пребоядисам, отново в бяло, като преди това почистя ръждата и мина с кит/водна шкурка ако се наложи, за да стане перфектна. Ще запазя само надписите. Това са бели кахъри, но ще ги оставя за накрая, след като преценя дали си струва цялото упражнение ... ако се справя с горните 2 проблема.

Иначе велосипеда определено зарибява. Върви много леко, набира здраво, стегнат е, почти безшумен ... но си има своите болежки от годините.

Приемам всякакви предположения, съвети, предложения. :beer:


В резюме, това, до което стигнах е, че веригата ми прескача на най-малкия венец отзад доста сериозно и съвсем рядко на останалите 5. Решил съм да търся друга верига, за да разбера дали проблема е само в нея или и самите венци отзад са износени. Проблема е, че не намирам такава верига. Някой може ли да даде идея къде в София да търся?
Cross Traction G30
Cross Ridge- EX
Kreidler Alu 28"- EX
Аватар
juslen
 
Мнения: 81
Рейтинг: 1242
Регистриран на: Нед Мар 21, 2010 6:49 pm
Местоположение: София

Re: Шосеен KTM Strada - Реставрация

Мнениеот ivan_251 » Сря Май 29, 2013 12:53 am

Здравей.Въпросните компоненти може да ги намериш в ebay ,като напишеш например vintage shimano.Опитах и на пръв поглед има нещата на съвсем сносна цена и при това нови.В България въпросните компоненти са ужасно малко и трудно откриваеми и дори да ги откриеш надали ще са нови.Шини също има,същите като модел едва ли,но като говориш за реставрация следва да използваш компоненти поне от едни и същи години.Прескачането на веригата е сигурен признак за износване(на верига или зъбни колела)или за несъвместимост на веригата със зъбните колела.Верига се сменя на всеки приблизителни 4000 хиляди километра за да се предотврати бързо износване на зъбните колела.Твоята изглежда ръждясала.
http://www.ebay.com/itm/vintage-Shimano ... 27d34494d6 - венци
http://www.ebay.com/itm/NIB-VINTAGE-SHI ... 257cf21f78 -верига
12.7mm x 2.38mm - 1/2"x3/32" chain -провери дали това ти е размера ,но мисля че съм я нацелил.


Състоянието на лагерите не можеш да го разбереш без да си ги отворил почистил и прегледал за дупчици и драскотини.Смазката със сигурност е стара,замърсена и ако караш така дори и в добро състояние да са рискуваш да износиш за отрицателно време.Жила си купи напарво чисто нови,както и кожухчетата за тях.Съвременните такива с тефлон отвътре ще подобрят значително работата на всичко.Смени и гумичките на спирачките,сигурно са остарели пък и съвременните такива ще спират по хубав.

Поздрави.

ПС.Компонентите са от линковете са само за да се ориентираш.Може да се разровиш може да има обяви където са с по-ниски цени.Има всичко за велосипеда ти ,плочи ,главини касети,капли,шини въпроса е само да имаш желание.
Аватар
ivan_251
 
Мнения: 42
Рейтинг: 1210
Регистриран на: Пет Окт 07, 2011 11:00 pm


Назад към Други видове колоездене

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 113 госта