Значи, от няколко седмици търкалям едно Sintero с фабричните Kenda 700x35 - в средата гладки с някакви зачатъци на грайфер отстрани. И дори и за това малко време установих, че определено не стават за моя маршрут:
1. Павета (друс, друс), бордюри от нас до Южния (тряс, тряс)
2. Южния парк - павета, случаен offroad, когато някой скочи пред мене (дрън, тръс, друс, друс)
3. Градинката при Хилтън (направо ме е шубе да натисна спирачките на тоя пясъкочакъл)
4. „Велоалеята“ по канала. Викате си - какво пък да не стават за там? Ами - от плочки е. 2-3 пъти гумата ми пада между плочките и първия път щях да се пребия.
За сравнение, по същия маршрут карах един пълен твърдак МТВ с 26х1.95. Разликата беше огромна. Меко возене, паветата само ги усещах. Въобще забравих за плочките.
И определено реших - ще сменям моите с нещо по-удобно. И тук вече имам нужда от помощ. Спрял съм се на няколко (доста, сори за което) гуми, които ми изглеждат подходящи за целта:
1. Schwalbe Land Cruizer (http://screambikes.eu/bg/vunshni-gumi-28/8033-vunshna-guma-schwalbe-land-cruiser-28-1-3-8.html) - ниска цена, подходящо изглеждащи, с гладка среда. Ниското налягане не знам колко е плюс за града, но бих предпочел това пред 80 psi.
2. Continental TourRide (http://www.conti-online.com/www/bicycle_de_en/themes/city/Allround/tourride_en.html) - ниска цена и подходяща шарка. Обаче някъде я бяха нахулили доста стабилно, че се поспуквала от време на време
3. Continental Touring Plus (http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=30218) - намалена, оообаче нещо шарката ме притеснява - като сегашната е
4. Schwalble Marthon (http://screambikes.eu/bg/vunshni-gumi-28/7235-vunshna-guma-schwalbe-marathon-greenguard-28.html) - теснички има в Scream-а, та трябва да се поразровя за по-широки
5. Schwalbe CX Comp Cyclocross (http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=24615) - доста ме привличат като модел и това „полу-сликове“ описание
6. Schwalbe Nobby Nic (http://screambikes.eu/bg/velosipedi-vanshni-gumi-29/8846-vanshna-guma-schwalbe-nobby-nic-perfomance-line-29x225-.html) - Това не знам дали ще го побере колелото
Най-важното за мен е да е по-мека и по-плоска, ако мога така да се изразя, за да не пропадам между плочките. Тъй като карах на спускане, не намерих разлика във въртенето и съпротивлението, но сигурно на обратно ще си има значение; въпреки че на 90-те ми кила все ще се оправя Намерих една-две теми, като най-дългата се оказа, че е за шосейки и изборът на редакторите беше Continental GP 4000, което явно не е за мен
Та ако някой е изпадал в подобна дилема или има наблюдения и/или фаворити сред горепосочените (или подобни на тях), да казва.
Благодаря предварително!
П.П. И един свързан въпрос - искам да сложа 48 зъба отпред, че по горепосчения път стигам последната скорост и си се кара спокойно. Кое първо: гумите или зъбите? И дали си заслужава? Бих сменил гумите първо, че да видя 1) как се отразява на возията и 2) ако с новите гуми е по-тегаво, то едва ли ще стане по-лесно с големите венци