Нов живот на стара шосейка.

Този форум е за обмен на информация, свързана с всички видове колоездене извън планинското и велосипеди, различни от маунтин байк - шосейни, пистови, градски, туристически, и т.н., и т.н. Той обаче не е предвиден за обсъждане на най-евтините масови велосипеди, предлагани в изобилие в България! Моля, не занимавайте аудиторията излишно с тях!

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 900 / 900 / 10

Нов живот на стара шосейка.

Мнениеот BobbyAnev » Нед Апр 07, 2013 8:56 pm

Здравейте,
Вчера си купих стара немска машина и честно да си кажа, не съм много сигурен точно колко имам да и оправям. :dontknow:
Със сигурност знам, че трябва да сменя:
1. Спирачките
2. Гумите са просто мъка и половина
3. Седалката
4. Спиците

Знам, че има ръжда по колелото, но все пак е от 80те години. Не ми пука за оригинален вид. Само искам работещо добре колело за ходене до работата и каране из града през почивните дни. Не ми се наливат особено много пари в него за висок клас компоненти, но ще дам колкото трябва за да върви като хората.

Ето линк към албума със снимки на колелото - http://bobbyanev.imgur.com/all/
Ако трябват снимки с по-хубаво качество на определени компоненти, само кажете.

Ще съм много благодарен ако ми помогнете, тъй като с велосипедите.
Аватар
BobbyAnev
 
Мнения: 38
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Мар 24, 2013 4:08 pm
Местоположение: София

Re: Нов живот на стара шосейка.

Мнениеот edinmilion » Нед Апр 07, 2013 9:13 pm

От всичко което си изброил, не бързай със спирачките, тъй като не се знае дали ще намериш заместител. Гумите задължително, щом ще караш в града вземи възможно най-дебелите, които ще побере. Навий един гюделин на кормилото на първо време, в комплекта обикновено има тапи, та тъкмо ще заместиш тези от шампанското в края на кормилото ;)
Всъщност това кормило не е от най удобните за града, та може да помислиш и за право и това да го замениш.
Изглежда добро за това което си предвидил, успех :agree:
edinmilion
 
Мнения: 1268
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 10, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Нов живот на стара шосейка.

Мнениеот marsa » Нед Апр 07, 2013 9:21 pm

Спирачките може и да са годни за употреба, стига след като се почистят и смажат да нямат сериозни луфтове. Трябва да им смениш колодките. За гумите си се ориентирал. Седалката ако ти е удобна не виждам причина да я сменяш. Спиците вероятно са годни, имай предвид че ще ти излязат по ~10лв комплекта + 10-15лв на капла за пренаплитане = 40-50лв общо, а тези шини са си доста хартиени, сигурно и главините се нуждаят от обслужване. Съветът ми е или да си сервизираш главините и да занесеш каплите на майстор да ги пипне малко за 5-10лв ако не са откровено сдали багажа, или директно да ги сменяш с някакви евтинии. Педалите като ги гледам и те сигурно за заминали от към лагеровка. Скоростите един Господ знае в какво състояние са и дали изобщо нещо е оцеляло, може пък и да са добре. Също е добре да смениш жила и брони и да врътнеш един гидолин на кормилото.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Нов живот на стара шосейка.

Мнениеот BobbyAnev » Нед Апр 07, 2013 9:58 pm

Значи, седалката е ужасна. За няколкото километра тестово каране днес задника ми ме боли невероятно много.
За каплите мислех ако ще трябва да се сменя нещо да ползвам:
http://www.dobrevbike.com/shop/kapli-sh ... fx-28.html
http://www.dobrevbike.com/shop/spitsi-n ... -pro-.html
http://www.dobrevbike.com/shop/glavini/ ... rb-52.html
http://www.dobrevbike.com/shop/glavini- ... rb-51.html
и някакви random гуми - http://screambikes.eu/bg/vunshni-gumi/5 ... zzard.html
А тези главини си нямам идея дали ще стане върху тях сегашната касета, защото ако трябва да я сменям и нея вече си нямам на идея кво ще правя :Д
Проблема е, че не съм 100% дали нещата които са евтини са съвместими :D
Сегашните капли изглеждат що-годе ок, но все пак не разбирам особено много.

А за спирачките, ако не стане с просто сервизиране - http://www.niko-bikes.com/shop/product. ... ductID=723 са най-евтиният вариант който намерих и може би ще станат.
Аватар
BobbyAnev
 
Мнения: 38
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Мар 24, 2013 4:08 pm
Местоположение: София

Re: Нов живот на стара шосейка.

Мнениеот marsa » Нед Апр 07, 2013 10:44 pm

Ако сменяш задната главина ще ти трявба такава:
http://bikescenter.bg/#/product/?menuId ... 797&page=1 (с тази разлика, че ще трябва да се преправи със спейсъри до 130 или по-вероятно 126 или 120мм - това не е проблем)

Предната или е 100 или 96мм, т.е. на практика ще може да ползваш всяка съвременна главина.

Щом си го карал днес, значи колелото се движи и сигурно можеш да прецениш малко от малко кое в какво състояние е. Каплите аз бих опитал да ги постегна, стига главините да не са се скапали, защото иначе наистина отиваш на изцяло нови.

За гумите edinmilion имаше предвид нещо такова: http://screambikes.eu/bg/vunshni-gumi-2 ... -1263.html и се присъединявам към него.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Нов живот на стара шосейка.

Мнениеот BobbyAnev » Пон Апр 08, 2013 3:57 pm

Доколкото сметнах значи 2те капли ще ми излязат 100 кинта:
2 х http://bikescenter.bg/#/product/?menuId ... 812&page=1
http://bikescenter.bg/#/product/?menuId ... 827&page=1
http://bikescenter.bg/#/product/?menuId ... 797&page=1
http://bikescenter.bg/#/product/?menuId ... 774&page=1
Всичко наред ли е с тях така?
За гумите изобщо не разбирам размерите и коя ще пасне, ама като дойде време за тях ще кажете кои точно да взема.
Чудя се дали трябва да се пребоядисва колелото... Има ръжда, ама в същото време не е и чак толкова много. Най-много се притеснявам, че ако се стигне да пребоядисване може да наеба нещо, тъй като не съм 100% сигурен какво правя :D (поне искам да се науча :) )
А тези скорости по средата на рамката са ми много странни.
Предполагам за спирачките ще отида до някой сервиз да ги погледнат да кажат дали има живот в тях.
Аватар
BobbyAnev
 
Мнения: 38
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Мар 24, 2013 4:08 pm
Местоположение: София

Re: Нов живот на стара шосейка.

Мнениеот marsa » Пон Апр 08, 2013 6:04 pm

По този начин (избиране на отделни компоненти и наплитане при майстор) ще ти излезе толквоа, че и малко отгоре заради труда, който очаквай да е още около 30лв. Тези компоненти, които си посочил трябва да свършат работа, може и да избереш малко по-евтини stainless спици (~0.30лв) - няма да има практическа разлика при твоето колело.

Можеш да спестиш пари от капли, ако заложиш на едно популярно напоследък решение - "Русенските" капли - да не правя реклама, но има вариант да ти направят непретенциозни бюджетни капли за ~25-30лв на парче, колегата edinmilion има опит точни с такива капли и главина каквато ти трябва, мисля че може да ти помогне с инфо. Разликата при теб е че изглежда твоята главина отзад е с 5 венеца, което предполага малко по-тясна главина, ако се стигне до пазаруване ще ти обясня точно какво да мериш и взимаш предвид.

При избора на гуми трябва да гледаш мярката за диаметър по ETRTO стандарт, размерите се дават в милиметри и съвременните стандартни 28'' капли са стандарт 622мм по ETRTO, възможно е твоите капли да са 630мм, има и такива гуми на пазара. Ако правиш нови капли, със сигурност ще са 622мм. И на гумите и на шините ще намериш ETRTO мерки. За ширината на гумата ако се насочиш към малко по-голям балон (за повече комфорт) гледай нещо 32-38мм (това е външната ширина на напомпана гума, донякъде зависи и от ширината на шината, но приеми че е +/- 1-2мм в твоят случай), трябва да измериш и промъждутъка при гумата на предната и задната вилки, за да е сугурно че ще поемат гумата. Мисля, че колелото спокойно ще поеме поне 40мм - това е почти типично градско/туристическо колело.

Относно боядисването, ако нямаш намерение да инвестираш и възстановяваш сериозно колелото, по-скоро не се занимавай. За да се пребоядиса ще трябва да се свалят всички компоненти, да се свали боята и почисти и третира рамката и да се боядиса наново, което е времеемко и ще струва не малко. Ръждицата по тази рамка не е критична и по-добре остави колелото да изглежда малко по-неглижирано :)

Скоростите няма да са особено удобни за града, евентуално може да се потърси някакъв вариант за изнасяне на команда на кормилото, но трудно ще се намери подходяща индексирана ("щракаща" на позициите) команда.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Нов живот на стара шосейка.

Мнениеот BobbyAnev » Вто Апр 09, 2013 9:34 am

Честно да ти кажа, бих вкарал пари в колелото, защото много ми се кара, а от 3 години съм нямал никакво колело :)
Днес се замислих за flip-flop главина(fixed-freewheel), но никъде не намерих в България, а в ebay/amazon са над 60$. Мисля, че това ще е най-добрият вариант при положение, че и без това тези скорости са супер неудобни, а и не ми се занимава да им търся начин да ги слагам на кормилото. Просто да оправя двете спирачки и да направя две капли с flip-flop.
Какво е вашето мнение?
Ако има някъде евтина по английските магазини може от там да поръчам, защото и без това след 1 седмица ще отскоча малко до острова.

Иначе за спиците просто се чудех дали няма да е проблем, че съм 193, 110 кила, за това избрах по-скъпите. Същата е и причината да не мисля за русенските капли, тъй като повечето хора казват, че не са изключително здрави(може и да грешат).
Иначе за боядисването колко може да ми вземат приблизително за рамката и вилката?
Аватар
BobbyAnev
 
Мнения: 38
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Мар 24, 2013 4:08 pm
Местоположение: София

Re: Нов живот на стара шосейка.

Мнениеот shotik » Вто Апр 09, 2013 11:06 am

Аз бих си го запазил в такъв вид,както е сега,разбира се проверка на механизми ,движение и спирачки бих ги подновил ,само ако е наложително.
Не знам ,защо се чудиш на превключвателите на скоростите ,че са там,това си беше нормално допреди 20-30 години,ако толкова те смущават ,може да си купиш превключватели за кормило с други брони и жила.
Гумите са си точно по предназначение и ако не са изгнили си ги карай тях,а ако се налага смяна ,по номерацията купуваш нови .Кой размер са гумите ?
shotik
 
Мнения: 100
Рейтинг: 1450
Регистриран на: Пет Яну 11, 2013 9:24 pm

Re: Нов живот на стара шосейка.

Мнениеот BobbyAnev » Вто Апр 09, 2013 11:13 am

shotik написа:Аз бих си го запазил в такъв вид,както е сега,разбира се проверка на механизми ,движение и спирачки бих ги подновил ,само ако е наложително.
Не знам ,защо се чудиш на превключвателите на скоростите ,че са там,това си беше нормално допреди 20-30 години,ако толкова те смущават ,може да си купиш превключватели за кормило с други брони и жила.
Гумите са си точно по предназначение и ако не са изгнили си ги карай тях,а ако се налага смяна ,по номерацията купуваш нови .Кой размер са гумите ?

Гумите са в окаяно състояни. Иначе за размера - http://i.imgur.com/YKRh18R.jpg (би трябвало да са 28-630 27 x 1-1/4, ама ако ще взимам друга главина ще се взимат и капли ест.)
Не че се чудя за превключвателите, просто не ми трябва особено много, не ми се налага да сменям скорости толкова, че да ми е проблем, а с fixie/freewheel, ще ми е доста забавно :)
Аватар
BobbyAnev
 
Мнения: 38
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Мар 24, 2013 4:08 pm
Местоположение: София

Re: Нов живот на стара шосейка.

Мнениеот marsa » Вто Апр 09, 2013 1:01 pm

Аз не бих си направил колелото на сингълспийд, иначе ето тези компоненти ще ти свършат работа:
Двустранна главина:
http://screambikes.eu/bg/glavini-shosei ... -th32.html
Единичен свободен венец:
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... delID=7805
Пистов венец с резба:
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... lID=105887

Давам ги съвсем примерно. От едната страна се навива свободният венец, от другата фиксираният, а в комплекта му (или отделно) трябва да има и локринг, който играе роля на контрагайка и е с обратна резба - такава е резбата и на по-малкият диаметър на главината.

За размера на гумите - "28-630 | 27x1-1/4" - лявата страна е размер по стандартът, за който писах, а дясната - алтернатива, която е приблизителна на база външният диаметър на гумата и е по-скоро разговорна, отколкото точна, защото зависи от други условия. Този стандарт 27'' (630мм) е стар, но има гуми за него.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Нов живот на стара шосейка.

Мнениеот BobbyAnev » Вто Апр 09, 2013 2:25 pm

В неделя предполагам ще се видя с shotik да види кое може да се оправи и какво ново ще трябва да се купува.
Много благодаря за времето което отделяш за новак като мен marsa! Като вкарам в ред колелото ще има купуване на бири :beer:
Аватар
BobbyAnev
 
Мнения: 38
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Мар 24, 2013 4:08 pm
Местоположение: София


Назад към Други видове колоездене

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 120 госта