Вчера от скука си купих една стара 10-скоростна шосейка - Motobecane, френско колело, с някои японски части:
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/394825_4860590086083_1389847759_n.jpg
Ето и няколко снимки на колелцето:
https://lh4.googleusercontent.com/-xafpZORwJWE/UQgsYmzJDXI/AAAAAAAADbM/TyI0BepWvYM/s800/IMG_7558.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-_YEUhcy0X4U/UQgsYdDhMQI/AAAAAAAADbU/wF9yPt7YDMY/s800/IMG_7560.JPG
https://lh5.googleusercontent.com/-OTt_2FOzzi0/UQgsseeDCaI/AAAAAAAADc0/-vBoj2_Dhr0/s576/IMG_7573.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-t19QnPBPSDQ/UQgshSyNpPI/AAAAAAAADb4/yKXQa7dJf90/s576/IMG_7564.JPG
Заден дерайльор Huret Challgenger, както и преден такъв
За да не изпадам в дилеми дали да се опитвам да спася оригналния вид и боя, днес набързо го разглобих и му свалих боята Новият цвят вероятно ще син.
Проблемът който още не съм решил е какво точно да правя с това колело, а той е свързан и с колелата - оригиналните са в окаяно състояние - метални шини Rigida, с главини Normandy. Отзад е със 5 скоростно свободно на Sun Tour. Стигнах до следните варианти:
1) Купуване на нови колела от Жеков в Русе - 90лв за сглобени колела, с главини и спици. Проблемът е че доколкото разбрах работят само с главини на шлици, но им писах по-рано мейл, и ако могат да ми наплетат капла с главина на резба, директно ги поръчвам. Ако не могат, следват долнтие варианти.
2) Купувам си flip-flop главина, шина и спици и си наплитам сам задна капла и правя колелцето фикси. Предната може да я поръчам от Русе, заедно с шината.
3) Разглабям оригиналните колела, за да сменя шините и спиците и да запазя сегашните главини и скорости.
Най ми допада вторият вариант, тъй като ще ми останат оригиналните колела на велосипеда, и ако пожелая, ще мога лесно да възстановя оригиналната 10 скоростна система.
Бих се радвал на всякакви идеи и коментари за съдбата на колелцето