Помощ за избор на хибрид

Този форум е за обмен на информация, свързана с всички видове колоездене извън планинското и велосипеди, различни от маунтин байк - шосейни, пистови, градски, туристически, и т.н., и т.н. Той обаче не е предвиден за обсъждане на най-евтините масови велосипеди, предлагани в изобилие в България! Моля, не занимавайте аудиторията излишно с тях!

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 900 / 900 / 10

Помощ за избор на хибрид

Мнениеот vihro » Сря Яну 16, 2013 10:49 am

Здравейте.
Надявам се това е правилното място да задам въпросите, които ме вълнуват по темата за хибридни велосипеди. Предстои ми избор на такова колело и надявам се с ваша помощ да успея в това. Предполагам темата е една от десетките, които се валят из форума, но преди някой да се изрепчи първо да прегледам тях, а после да пиша, ще кажа, че прегледах (не само тук, но и по чужди форуми) инфото, което намерих, но и става въпрос за препоръки на конкретни модели, както и избор между колелета втора ръка, които ще постна в края на темата. Не съм специалист, така че предварително моля за толерантно отношение и без нерви, ако съм написал нещо неточно или съм използвал погрешен термин. Благодаря за разбирането :)
Спрял съм се на няколко неща, макар че не бързам и ще купувам чак като съм убеден, че даденото колело е точно за мен.
Какво търся:

1.Колелото ще се кара изключително в градски условия за придвижване (не съм шофьор) поради много причини, така че по-тежко планинско, но със сменени гуми за градско не ме вълнува, а и са по-скъпи като цяло. Не си падам по необмислените рискове, така че едва ли ще забия с висока скорост през някоя коренлива пътечка. Дори и да се случи по-скоро ще е премислено. Въпреки това двустенните капли са задължителни, според мен.

2.Опростена и изчистена геометрия на рамката, по-скоро към планинско, от колкото към шосейно колело. Въпреки това карам с по-изявена аеродинамична стойка на тялото (да кажем около прав ъгъл между торса и бедрата при отпуснати крака)Примерно харесвам геометрията на Бордман Комп, както и изчистените заварки, така че рамката изглежда цялостна или лята, все едно е от карбон. Въпросният модел има някаква агресия във визията си, която ми допада в сравнение концепцията на шосейките.

3.Колелото трябва да е леко, за да не се измъчва човек, до около 12кг. мисля, че е добре, с 28" капли.

4.Твърда вилка задължително.

5.За карбонови детайли за момента пари нямам, а изхождайки от това, че за сега съм се спрял на неща втора ръка, то не ми се рискува с карбон, който не мога да огледам за дефекти, дори и да е на добра цена. Идеята е, че с парите, които бих заделил (около 700лв макс) едва ли мога да си позволя нещо добро ново. Може би от БГ фирмите, но съм малко скептичен към тях, защото класни модели от тях не съм карал и по-скоро чета лоши отзиви по форумите, касаещи ремонтите на същите. Затова за момента избирам между внесени неща втора ръка.

6.V-спирачки, дискови механични или маслени??? Сериозен въпрос над който се замислям. Цялостната ми идея е колелото да се обслужва максимално лесно, заради което опростеността е важна. Изхождайки от там, то обикновени спирачки е най-добре сякаш, лека система, лесна за обслужване. Ясни са ми възможните негативи при каране в по-лоши условия, но така или иначе колелото няма да го карам при такива. Най-малкото като видя калници, багажници и всякакви финтифлюшки накичени по велосипеда и откачам. Изкушава ме мисълта за дискови спирачки и за момента моделите на които съм се спрял са с такива. Но механични или хидравлични? Много хвалят Авид 7, като Бордман Комп е с Авид 5, които пак били добри, но с малко условия. Разбира се ъпгрейд никога не изключвам. А като говорим за хидравлика, единствено ме притеснява по-сложната поддръжка и невъзможността сам да се справя с това - обезвъздушаване, смяна на маслото, буталата на самите спирачки, оплътнения. Всичко се случва, а да ти се спука маркуч по някое надолнище...Затова сякаш добри механични е по-добра идея, но дали?!

7.Alfine системата? Много малко инфо успях да намеря относно надежността на същата. На колко време трябва да се сменя греста/маслото в задната касета (трансмисия) и кой изобщо е в състояние да го свърши у нас. Shimano Alfine 8 е на едно от колелетата, които съм харесал, но е внос и не се знае на колко километра е. Харесва ми опростената идея, особено, ако не се налага поддръжка, но едва ли е така...в крайна сметка всяка механика се амортизира и си трябва поддръжка.

8.Не на последно място, естествено, че търся най-добро съотношение цена/качество, като не съм съвсем наясно нивото на компонентите на всеки един от избраните байкове.

А те са:

http://prodavalnik.com/giant-escape-r1-23-i14566467

Малко ще ми е големичък, идеалният размер за мен по мои сметки е 20-21"

http://prodavalnik.com/boardman-comp-hibrid-i14563377

Любимият ми модел, макар че с продавача едва ли ще стигнем до консенсус относно цената.

http://prodavalnik.com/skandinavski-hib ... -i14211699

Фаворита за момента, най-вече заради цената, но си има своите следи от употреба, а и най-важното, използван е в страна с изявен морски климат, внос е от Дания. И на снимките с висока резолюция се вижда ръждичка по курбела, веригата е някак белезникава, сякаш е била ръждясала и после обработена с ръждопреобразувател. И само мога да си представя какво е положението в трансмисията. И основните ми въпроси за момента касаят този байк, защото се споразумяхме за цена 520лв с доставката. Въпроса е дали си струва парите? Продавачът не може да ми даде по-детайлна информация от описаното в обявата, така че и аз не мога да кажа какви са компонентите. Мога само да пратя снимките с висока резолюция така че евентуално някой да гледа и гадае кое как е.

http://prodavalnik.com/begach-i10986801

Последният модел, който привлича вниманието ми, НО тук геометрията е по-скоро на шосеен. Но пък е описан като нов и си личи, а също и компонентите може да са доста висок клас и това да е въпросният байк, чиято покупка да си струва най-много. Писах на продавача, но за сега отговор няма, може и да е продаден.
За добро или лошо изтървах швейцарски (може би къстъм) байк "C+2", за който нямаше никаква информация в интернет. Изпълнението му беше много високо, поне до колкото разбирам, изключая малкия диаметър капли, които не са подходящи, но пък изглеждаше интересно. Дали е продаден (при цена 850лв) малко съмнително, по-скоро леееко се конфронтирахме с продавача, който не можеше да даде никаква информация, за да си обоснове цената, казваше, че тя е въпрос на обсъждане, но пък не казваше колко, как, кога и може ли да се огледа и подобни неща, а аз нахъсано го разпитвах и се опитвах да стигнем до някъде, до момент в който или се изнерви и свали обявата, казвайки, че е продаден, или наистина така е станало. Също мога да пратя снимки, ако някой се интересува - байка изглежда доста агресивно за този тип и много ми допада.
Ами това е за сега. Допълнителни въпроси и отговори ще възникнат при евентуален дебат по темата.
Благодаря предварително на всички, които ще изразят мнение.
vihro
 
Мнения: 14
Рейтинг: 1232
Регистриран на: Пон Яну 14, 2013 10:10 pm

Re: Помощ за избор на хибрид

Мнениеот pascoff » Сря Яну 16, 2013 12:14 pm

Привет :)

Тъй като и аз преди време имах същата дилема и въпроси, ще споделя какво мисля. Като начало мога да кажа, че си се насочил много добре и каквото и да вземеш от изброените колела няма да сбъркаш. Но нека минем по точките, които си изброил:

1. За да вземеш най-удачния велосипед е добре да споделиш какъв ще е обичайния ти градски маршрут. Примерно, 8км на ден до работа и обратно по малки улички, паркове и алеи (което предполага дупки, неравносит, тротоари и тн.) или да речем 20км на ден по равен асфалтиран път, където може да се движиш със висока скорост и където позицията ти върху колелото може да окаже влиание при силен вятър да речем.

2. Въпрос на предпочитание.

3. 12кг е постижимо и нормално тегло за тоя тип велосипеди със скорости в главината (макар, че и моя е такъв но по-скоро клони към 14кг :) )

4. Твърда вилка да, но ако маршрута ти има много неравности може да се обсъди и мека.

5. За карбон не мога да кажа. От гледна точка на надежност, може би по-добре да няма неща на старо наистина.

6. За спирачките, при така поставените условия (да не се кара в лошо време) бих ги наредил така - V-brake, механични дискови, хидравлични дискови. V-brake са най-разпространени и лесно се поддържат - накладки, смяна, настройки и тн. Механичните дискови също се поддържат лесно и ако цената е добра са ок, само виж кой модел са и дали лесно се намират накладки за тях. Хидравличните са най-добри от гледна точка на комфорт, рядко има проблеми с тях, искат най-малко поддръжка. За накладките важи същото. Една забележка тука - важно е какъв клас са съответните спирачки - висок клас V-brake е много по-добре от нисък клас хидравлични спирачки.

7. Тука въпроса също е интересен и най-вече зависи от изискванията ти. Аз съм с Nexus 8, колелото ми е с такава оригинално, купувал съм го на старо и е на 4 години може би. Отворихме главината и вътре имаше съвсем малко ръжда по-външната стена. Оригиналната смазка си беше там, ние само добавихме още малко масло. Всичко това го направи Пацо в сервиз Вело09 (http://velo09.com/), тоест има кой да се погрижи за тоя тип главини. Мен също ми харесва опростената система и за това се насочих към тоя тип главини. За града не ми трябва повече от 8 скорости и ми харесва, че се сменят само с едната ръка. Имат си и недостатъци разбира се - понякога се случва да зацепи малко по-късно от очакваното като завъртиш педалите и е малко страскащо ... ако искаш да свалиш задната капла ще ти трябва инструмент за да развиеш гайките, не е с quick-release като повечето главини. Тука може да се говори много.

8. Миналото лято, когато търих такова колело, цените бяха от 450 до 800-900 на повечето модели, които си харесах. Мисля, че повече от 500-600лв не е нужно да даваш за колело на старо от този тип освен ако не държиш на точно кокретни параметри, които ги има само на по-скъпите велосипеди.

9. Едно от най-важните неща според мен е геометрията/размера на велосипеда. За да ти е комфортно при каране, той трябва да ти пасва максимално добре. За това кажи колко си висок и каква е височината от земята до чатала ти. Казвам това, защото дори да си си харесал най-добрия велосипед, ако той не е с правилната геометрия по-добре не го взимай.

От изброените велосипеди мен лично най-ми допада скандинавския хибрид и бордмана. Също може да прегледаш и другите обяви на "велоспектра"; тука също има интересни хибриди под 500лв; тука също изскачат интересни оферти; във форума на колоездене.ком може да намериш нещо интересно евентуално; има един/два магазин в софия - redrock - където собственика внася много приятни велосипеди от англия, повечето са шосейни и тук таме има хибриди ... в момента като гледам не са останали но лятото имаше голям избор.

В крайна сметка каквото и да избереш, стига да ти пасва като размер/геометрия, винаги може да смениш някой компонент ако не ти хареса (главина, спирачки, гуми и тн.)
Днес времето ще бъде преобладаващо над пространството.
Аватар
pascoff
 
Мнения: 864
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 10:56 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Помощ за избор на хибрид

Мнениеот dob111 » Сря Яну 16, 2013 12:34 pm

Имаш ли представа дали велосипедите, които си представил като твои фаворити ще ти паснат като размер?
За мен много важна подробност от геометрията на велосипеда е късият чейнстей - дава сила при катерене и въобще прави велосипеда по-спортен...

Ако аз(лично мнение) трябваше да избирам от моделите, които ти си посочил бих се двоумил между Boаrdman и Specialized. Ясно се вижда и при двата късият чейнстей, а твоят фаворит Скандинавски хибрид BC юпитер ще го забравя с този дълъг чейнстей.

За мен основата от която бих тръгнал да си избирам велосипед е късият чейнстей. Оттам нататък ти знаеш как и къде ти се кара и ще решаваш.
От посочените модели лично аз бих купил Specailized.
Аватар
dob111
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1900
Регистриран на: Нед Юни 20, 2010 3:32 pm

Re: Помощ за избор на хибрид

Мнениеот vihro » Сря Яну 16, 2013 1:53 pm

Благодаря за отделеното време и споделените мнения. Ще преглеждам темите в колоездаческия форум и останалите сайтове, макар че някой може да ме простреля с готина оферта, не съм се вързал с обещания за никого.
Пустата визия ми е странно важна, може би защото съм изключително само ползвател, но и съм си поддържал колелетата в някакви граници. По-високата предница и лекото скосяване на хоризонталната тръба посока седалката, задната "Y"-образна част, подобна на предна твърда вилка, както е при доста от карбоновите рамки и в случая Бордмана, изчистените заварки, всичко това някак привлича окото, макар че ясно е, че няма да си го сложа във витрина, ами ще го ползвам за придвижване. И докато сме на темата - градска среда, пътища, дори и малки улички, но не скачам от тротоарите, винаги намирам начин как да се движа леко, гладко и по правилата, като скоростта не ме вълнува, важното е да стигна жив и здрав, пазейки се от останалите участници в движението, пазейки и тях от себе си. Това ми е практика. Затова и съм решил да е твърда вилката. И без друго, освен килограми, по никакъв друг начин няма да подобря байка, ако е с мека вилка, при положение, че говорим за такива пари. А след като баща ми успяваше с неговата къстъм шосейка да кара дори планинско (кънтри, но без крос ;)) така че не помня да е повреждал капли или спици, а велосипеда за него беше първо и ужасно важно хоби, което той обслужваше много добре, както времево, така и финансово, аз също с моя Турист не съм имал никакви проблеми, а там ясно е на всички, колко са слаби компонентите, то си мисля, че със специализиран, но и хубаво качество байк, бих се вписал идеално в градската среда, макар и с твърда вилка. Ината ми се базира най-вече заради килограмите, опростеността и цената.
Относно размера - 183(4)см височина/84(5)см дължина от пода до чатала, така че според формулата за шосейните излиза, че би ми пасвал най-добре байк 21/22" или съответно 53/55см седалкова тръба.
Да разбирам, че чейнстей-я е разстоянието между средно и задно движение или? Така или иначе за това не знаех, че би оказало влияние. При Юпитера така или иначе ме притесняват детайлчета по състоянието му - възможната ръжда по курбела и веригата, както и самата трансмисия, първо като принцип на действие, защото все пак с всички тези зъбчати колелелета, планетарни предавки и т.н. си е наистина сериозна машина, която само външно изглежда опростена, а какво е състоянието вътре, не мога да зная. От друга страна, ако се купи ново едно такова нещо, то поне ползването му би било опростено, човек има да се грижи за почистването и смазването на далеч по-малко неща, а профилактиката на касетата да остави на специалистите. От друга страна положителното при Юпитера е неговата цена, както казах 520лв с доставката за 730 Бордман, без доставка, а от собственика на Спешълайза
ни вест, ни кост...а може глупав да ви се стори ината ми, но не звъня на хора, които си пускат обяви - след като го правят, би следвало да очакват и интернет форма на комуникация, а не да им се звъни по телефона. Може би глупаво правило, но си е моето ;)
Дилемата за спирачките наистина е сериозна, обаче вземам и да се питам, каква дилема изобщо може да има, при положение, че съм се насочил към нещо на старо (като целта е да се вземе максимално ново и запазено, като Бордмана и Спешълайза) където избора е доста ограничен в момента, а и при положение, че разполагам с ДО 700лв. защото и все някаква профилактика би следвало да направя, а идея си нямам колко ще ми струва това.
vihro
 
Мнения: 14
Рейтинг: 1232
Регистриран на: Пон Яну 14, 2013 10:10 pm

Re: Помощ за избор на хибрид

Мнениеот vihro » Сря Яну 16, 2013 2:04 pm

http://vihro.snimka.bg/arts/prodavam-ya ... 2.29486652
http://vihro.snimka.bg/arts/prodavam-ya ... 2.29486653
http://vihro.snimka.bg/arts/prodavam-ya ... 2.29486654
А ето този байк изпуснах (не се разбрахме с продавача, причините вече са без значение) Вижда се, че каплите са подменени с такива по-малък диаметър, което разбирам нямаше да е гот за градско и освен, че лапата е карбонова, спирачките хидравлични Шимано Деоре, нищо друго не можа да се намери като информация за въпросното колело, както от продавача, така и от чичко Гугъл.
vihro
 
Мнения: 14
Рейтинг: 1232
Регистриран на: Пон Яну 14, 2013 10:10 pm

Re: Помощ за избор на хибрид

Мнениеот galio » Чет Яну 17, 2013 9:21 am

vihro написа:Дилемата за спирачките наистина е сериозна ...


Ще си позволя да се намеся :) Навъртях малко повече от 4000 км градско миналата година с V-brake, сменил съм три пъти калотки, предни и задни. Няма абсолютни никакви грижи, включително и в снега и кишата последния месец. Карам средно по 30-50 км на ден. Калотките ми са най-бюджетните, по 5 лв чифта, като ноември месец сложих отзад един чифт Koolstop. Спирачките са Avid SD 3. Ако е важно да бъде бюджетно решенито, излизат под 100 лв за 11 месеца.
Аватар
galio
 
Мнения: 140
Рейтинг: 1340
Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 2:45 pm
Местоположение: София

Re: Помощ за избор на хибрид

Мнениеот Hell_Man » Чет Яну 17, 2013 11:36 am

galio написа:
vihro написа:Дилемата за спирачките наистина е сериозна ...


Ще си позволя да се намеся :) Навъртях малко повече от 4000 км градско миналата година с V-brake, сменил съм три пъти калотки, предни и задни. Няма абсолютни никакви грижи, включително и в снега и кишата последния месец. Карам средно по 30-50 км на ден. Калотките ми са най-бюджетните, по 5 лв чифта, като ноември месец сложих отзад един чифт Koolstop. Спирачките са Avid SD 3. Ако е важно да бъде бюджетно решенито, излизат под 100 лв за 11 месеца.


:offtopic: хм, имат ли си марка тези 5 лв. калотки, защото веднъж ми се наложи да сменям в движение и взех точно 5-6 левови, колкото да се прибера, и те ми се сториха съвсем пластмасови, на които в по-студено време не бих разчитал, а явно имаш опит в употребата им и ми стана интересно.
did написа:А аз да питам, щото си омазах каплата с пръжки, трябва ли освен да си полирам калодките и да си шкуртаковам шината?

uCkPeH написа:Пръжки не беше ли джумерки ? Меглио-то и тях ще махне :agree:

Hell_Man
 
Мнения: 285
Рейтинг: 1563
Регистриран на: Пет Апр 13, 2012 11:56 am

Re: Помощ за избор на хибрид

Мнениеот galio » Чет Яну 17, 2013 12:44 pm

Promax Set

Вземал съм от BIkescenter-овете в Младост и зад 119-то, карал съм ги в диапазона от -5 до +10.

Задните са по-евтините на Koolstop, доволен съм много, почти не са износени за един месец (не, че в снега и толкова се позлват спирачки) и даже последното падане ми беше понеже блокирах задната гума по едно заледено нанадолнище :D та - държат си :)
Аватар
galio
 
Мнения: 140
Рейтинг: 1340
Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 2:45 pm
Местоположение: София

Re: Помощ за избор на хибрид

Мнениеот vihro » Пон Яну 21, 2013 8:07 pm

След тежък размисъл поръчах Бордмана. Оглед в Еконт, проба, като ново е - никакви луфтове, одирания, подбивания, олющвания, изтърквания, страхотно колело на страхотна цена. Карано е наистина пенсионерската, така че...Вярно, има да се чисти, не е подсушавана веригата след смазване, или е смазвана с тежки греси и всичката мръсотия от пътя е полепнала. Поразглобих го днес и започнах с почистването. Благодаря на всички за отговорите! :beer:
vihro
 
Мнения: 14
Рейтинг: 1232
Регистриран на: Пон Яну 14, 2013 10:10 pm

Re: Помощ за избор на хибрид

Мнениеот vihro » Съб Фев 02, 2013 12:10 pm

Вчера излязохме да се поразтъпчем с колелцето и от цялата тунингова кинкалерия (от снимката), бях оставил само скобите на педалите. Баща ми си караше пистовото колело, с такива педали, градско, та рекох и аз да се пробвам, така че краката ми да са фиксирани и евентуално КПД-то максимално високо. Обаче забелязах няколко проблема, освен задължителното падане в стил "късмета на начинаещия" - добре, че колелото не пострада. От спряло положение вмъквам единия крак (обикновено десния, че ми е водещ) в най-горно положение на педала и потеглям, обаче там идва първия проблем - трудното вмъкване на другия крак в скобата, независимо, че каишките са си отпуснати, ме кара почти или напълно да си загубя инерцията (в резултат и падането по посока на вкарания в скобата крак) защото тежестта на скобата прави така, че тя винаги гледа земята и докато успея с кракът си да извъртя педала и да го вмъкна вътре, минава време, метри, инерция, невнимаване в пътната обстановка. Следващия проблем е чакането по светофари, ако съм в крайно дясно платно, а там да има за къде да се хвана, за да не си изкарвам единия крак от скобата на педала, е ОК, но ако не, то следва проблем N1. Импровизирах и за да избегна спиране на светофари, особено тези с минутна сигнализация, намалявах скоростта от далеч или бавно се провирах най-отпред, така че един два пъти засякох някой и друг автомобил, все неприятни за останалите водачи ситуации. И всичко това в не толкова натовареното шуменско движение, не ми се мисли обаче какво би било в София примерно. Та въпросът ми е, ползвате ли за градско каране такива педали, при които краката да са фиксирани? Или мислите, че си е пълно самоубийство? Иначе ми хареса със скобите, но ги махнах за сега. По-скоро са за дълги маршрути без спирания...или трябва сериозно да си овладее човек техниката, но пък колко ли подбити колена и глави би му струвало това?!
vihro
 
Мнения: 14
Рейтинг: 1232
Регистриран на: Пон Яну 14, 2013 10:10 pm

Re: Помощ за избор на хибрид

Мнениеот Ozzie » Съб Фев 02, 2013 3:06 pm

Аз карам със SPD-та навсякъде, но пък при тях механизма на работа е друг, в сравнение с каишиките.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Помощ за избор на хибрид

Мнениеот vihro » Съб Фев 02, 2013 8:00 pm

Те се използват със специални обувки, нали така? А на мен ми се иска да имам възможността да сменям обувките според случая. Така или иначе никога не съм пробвал подобни педали, нямам идея на какъв тип е "копчеенето" на обувката, колко свободно, колко лесно, така че и в рискови ситуация човек да реагира дори за миг. Като цяло обмислям да пусна тема относно пинизите за каране в градски условия, примерно проблема с педалите с каишки, които изискват повече време за реакция или аз не съм свикнал, по-къси кормила, за да се промъква по-лесно човек в трафика, изобщо кой как оцелява в джунглата в града. Търсих назад, но не намерих подобна информация, може и да геша?!
vihro
 
Мнения: 14
Рейтинг: 1232
Регистриран на: Пон Яну 14, 2013 10:10 pm


Назад към Други видове колоездене

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 127 госта