Страница 1 от 1

Мнение за тази шосейка

МнениеПубликувано на: Пет Май 30, 2014 4:24 pm
от victortrt
Макар досега само да давах съвети за градски велосипеди искам и аз да попитам нещо.
Който разбира, да каже струва ли си за тези пари това: http://bikesport.bg/bg/products/1593-%D ... %BD%D0%B8_
Естествено няма да правя обиколката на България с него, но ме интересува дали ще става за кротко каране в София с акцент на бързината, както и дали може да се оптимизира например с право кормило и нормални команди и дали може да понесе по-широки гуми. Доколкото в сайта нищо не пише за гумите и командите всъщност не знам дали и как някой може да ми отговори, но все пак ако някой знае, да каже.
И изобщо има ли читава шосейка за тези пари /работеща, не лека като перце/.

Re: Мнение за тази шосейка

МнениеПубликувано на: Пон Юни 09, 2014 4:14 pm
от perfor
Здравей,

Разгледал ли си какво можеш да си вземеш за сумата 400-500 лева? Предлагат се подобни леки рамки с прави кормила и по-голям балон 700С. Също така можеш да си вземеш нещо втора ръка от Продавалника. Някое старо Пежо ще ти върши същата работа.

Re: Мнение за тази шосейка

МнениеПубликувано на: Вто Юни 10, 2014 4:03 pm
от victortrt
Предлагат се подобни леки рамки с прави кормила и по-голям балон 700С

Това е идея, но не се сещам за такива нови велосипеди освен един - два на лидер 96. Другите на драг и крос са над 500 лева, а спринт май даже нямат.

Re: Мнение за тази шосейка

МнениеПубликувано на: Сря Юни 11, 2014 2:44 pm
от arsenal1999
Имам въпрос за фитнес велосипед -

Драг Стерео http://screambikes.eu/bg/velosipedi-gradski-hibridni/10035-velosiped-drag-stereo-fixie-2014.html с контра ли е,понеже спирачки няма :dontknow:

Задната гума може ли да се завърти и да стане както с фиксиран венец, така и със свободен? Контра? Как се спира това :D

Re: Мнение за тази шосейка

МнениеПубликувано на: Сря Юни 11, 2014 4:26 pm
от victortrt
Специално съм го гледал и съм питал - няма контра, няма спирачки, но може би можело да се сложи предна /срещу доплащане/.
Каплата може да се обръща, но с оглед липсата на спирачки е по-добре да се кара фиксирано и на спираш чрез намаляване до пълно спиране.
При свободен венец спирането става с накланяне и с крака, тоест идиотски
Ако не държиш на извитото кормило, това е по-нормално предложение за този тип колелца
http://shop.leader96.com/product/view/3707/hero
Пак е със свободен и фиксиран венец, но поне си има две спирачки и е по-евтино. Вече дали и как може да се комбинира с шосейно кормило, не знам, но като има спирачки, правото си е по-добре за града. Самият велосипед е уникално лек "на ръка"
и на живо е много красив, но малко с размерите не е добре.
Идеята на извитото кормило освен аеродинамиката е при спиране /намаляване/ да си се хванал максимално ниско на кормилото и да намаляваш като оказваш съпротивление на въртенето на педалите /съответно и на гумите/, че дори да ти е по-лесно да блокираш задната гума /с вдигане/.
Абе, идеята на драга е най-вече да се кара само фикси, че сега са модерни или просто са скръндзи и не слагат спирачка поне отпред. То тя може да е само шосеен тип и за да върши работа, трябва да не е най-евтината.
За наш голям град обаче според мен без спирачки си е опит за самоубийство или по-лошо, защото дори и по велоалеите винаги може да се наложи да се спре внезапно, а и за да пазиш не себе си, а околните /пешеходци и особено деца/. Фиксито се движи и почти безшумно, защото педалите винаги се въртят /няма го цъкането на главината при движение по инерция/ и пешеходците не те чуват.
И двете обаче са с много тънки и гладки гуми и съответно возят ма-алко твърдичко.
А за 200 лева над драга може да получиш спирачки и то ви брейк, 3 вътрешни скорост и цялостен предпазител за верига - http://koleloto.bg/product/344/cross-28 ... -2013.html
И това няма контра, но е друго със две спирачки.
А какво ще рече фитнес велосипед всъщност, нещо като хибрид между градски и шосеен ли откъм външен вид - лека рамка тип шосейна, твърда вилка и право кормило ли.

Re: Мнение за тази шосейка

МнениеПубликувано на: Чет Юни 12, 2014 3:42 pm
от perfor
Да, струват доста повече и всичко е до финанси. Фитнес велосипедите са основно пазарен трик, както и хибридите. Главно представляват флатбар шосеен велосипед. Може и да са с малко повече зъби на задните венци.

Re: Мнение за тази шосейка

МнениеПубликувано на: Чет Юни 12, 2014 4:24 pm
от victortrt
Правилно ли разбирам, че струват повече отколкото човек би следвало да даде за тях и колкото е реалната им стойност с нормална печалба или струват повече от други видове.
То всъщност по тази логика и моя градски може да се приеме за фитнес велосипед, защото е с твърда вилка и право кормило /отделен е въпроса, че рамката на градско, но е с елегантни тънки тръби хром-молибден и 7 вътрешни скорости/.
Макар и пазарен трик, аз мисля, че хибридите и фитнес велосипедите си имат място под слънцето, но е отделен въпросът, че са скъпи.

Re: Мнение за тази шосейка

МнениеПубликувано на: Чет Юни 12, 2014 6:38 pm
от arsenal1999
Виктортрт :beer:

Миналата година имах точно този Лидер :agree: Само,че бял,но го продадох.Въпреки,че е метал беше сравнително поносимо теглото!

Колкото до фитнес велосипед,ами трябва ми един само да въртя обиколки на гребната - може и с фиксирана.Една предавка,максимално натоварване и скорост по права отсечка без никакви наклони,няма да катеря Тур Мале я :D

Драг Стерео ме грабна като дизайн и цената е сравнително поносима (400лв),но без спирачки или контра за мен е безумие - там е пълно с деца :nono:

Някакво предложение за този бюджет освен Лидера и Кроса?Блейда флатбар 2014 как ви се струва,малко ми се вижда скъпо с тези скорости?

ПП Фитнес велосипед е точно Лидера от линка горе :agree: Без скорости,тънки шосейни гуми :beer:

PS 2 Изображение
Има ли възможност да се сложи спирачка и какъв тип - шосейна или В-брейк?

Re: Мнение за тази шосейка

МнениеПубликувано на: Чет Юни 12, 2014 9:35 pm
от perfor
arsenal1999, за велосипеда от снимката е възможна само U-спирачка. За V-спирачка ти трябват уши за закрепване на рамената, което означава нова предна вилка.


victortrt, има разлика в геометрията на градски и спортен велосипед. Съответно има разлика между хибрид, фитнес и шосеен. Шосейка с право кормило може да мине за фитнес, но не и за хибрид. Рамката на шосейката не е изчислена за амортисьори, а за твърда вилка. Всеки велосипед е предвиден за определена дейност - хибридът е за нормални, но леки черни пътища, фитнесът е за тренировки по асфалтови пътища. Каквото душата сака и парата може да купи... Докато има търсене, ще има предлагане.

Re: Мнение за тази шосейка

МнениеПубликувано на: Пет Юни 13, 2014 7:52 am
от victortrt
Благодаря, за подробното обяснение. Според мен някак липсва на пазара максимално опростено колело с твърда вилка, но дебели гуми /не шосейни/ и калници. За мен това е най-подходящия вариант за бюджетно градско колело. Фитнес-велосипедите ми се струват с прекалено тънки и тесни гуми за ползване в градска среда, а човек трябва да има право да си купи хибрид без амортисьорна вилка, ако е преценил, че тя му е излишна откъм цена, тегло и нужда от подръжка.
А иначе относно драга и на мен ми се струва, че отпред има възможност за спирачка тип шосейна, може би и отзад да може да се закрепи, но няма фабрична възможност за прикрепване на жила и брони за задна спирачка, тоест ще трябва да се връзват с нещо, което много ще загрози колелото. Според мен идеята е да може да се сложи само предна спирачка, защото ще се кара фиксирано.
А пък точната класификация не е толкова важна, важното е човек да попадне на точното колело.

Re: Мнение за тази шосейка

МнениеПубликувано на: Пет Юни 13, 2014 8:56 am
от evin
Това на снимката горе май е fixie, няма свободен ход на задната главина, спираш с педалите
Последен писък на модата са, въпреки че за мен се опасни, особено като се карат основно street около автомобили
В Берлин (и май вече и в цяла Германия?) официално са забранени без монтирани спирачки, можеш да си докараш 4-цифрена глоба в евро

Re: Мнение за тази шосейка

МнениеПубликувано на: Пет Юни 13, 2014 3:21 pm
от victortrt
arsenal1999 ако не е тайна защо си продал лидера и съответно защо искаш да го смениш със същия тип колело. Като казваш метална рамка, явно имаш предвид стоманена нали, защото май показания от мен в линка е с алуминиева рамка и стоманена вилка и сигурно затова е малко по-скъп. Какво не ти хареса на лидера който явно е бил този http://www.leader96.com/index.php/bg/ca ... gory_id=18
Между другото явно пича от снимката също не е попаднал на точния размер, че това колелце му е доста малка като гледам с тази високо вдигната седалка.

Re: Мнение за тази шосейка

МнениеПубликувано на: Пет Юни 13, 2014 5:56 pm
от arsenal1999
да стомана :D точно същият от линка който си дал!
Драг Стерео отпада,една спирачка,лостче и тн става 100-120лв отгоре и отива над 500лв

Ами продадох го защото
си взех РАМ НТ 3 (старата единичка) и ми трябваха парички :bawling: Сега карам с пловдивската група МТБ,но ме влече шосето и скоростта :bowdown:
Бих си купил шосейка,която ще е веднъж и няма да я сменям поне 10години,но нямам в момента 2-3 бона :crap:

Сега искам да си тренирам на гребната и фитнес велосипед най ще ми е от полза.Кофтито е че освен Лидера друго май няма,зачудих се и за хибриден с твърда вилка - Драг Блейд 2014 :dontknow: Как ви се струва Блейда 2014 ?

Re: Мнение за тази шосейка

МнениеПубликувано на: Пет Юни 13, 2014 7:21 pm
от victortrt
Нищо не мога да кажа за Блейда, но според мен кроса, от линка, който дадох ٍ/Spria/ е по добър вариант за равно 3 /вътрешни скорости/ и е по-евтин от блейда. Лидер също имат нови модели - освен фиксито, което е алуминево имат и Subs HF с твърда вилка - по нисък клас монтаж, но и по ниска цена и дори някаква шосейка /Рън 1/ с карбонова вилка за 700 лева /в продавалника/. От друга тема имаше един шокблейз /ٌRSV sport/ за около 800 лева, който беше точно шосейка с право кормило, но изглеждаше по барнат от Драга. Тази марка дори и в София вече я имаме за твърде скъпа на това, което предлага. То дори и скот вече са по-оферта от Драг.
Но всъщност за тренировка трябват ли ти много скорости, то не трябва ли не толкова да си бърз, а да въртиш яко. След като имаш байк един нов лидер с флип - флоп главина, също ще ти върши работа. Нали има спирачки, какво друго ти трябва. Остатъка от бюджета до драга ще го похарчиш за други малки радости :beer:
А иначе лидера как беше на шосе, как са периферните компоненти и струва ли си да се купи за тези цели /фитнес карания по асфалт/.

Re: Мнение за тази шосейка

МнениеПубликувано на: Пет Юни 13, 2014 7:41 pm
от arsenal1999
Тези екзотични скрити скорости ме отблъскват при Кроса.Може би защото не съм запознат с концепцията,как работят,проблемни ли са и тн.За Драг Стерео се отказах,заради липсата на спирачка!Иначе бих го взел веднага.

И да прав си,че на мен скорости не ми трябват.Аз даже искам без,Блейда отпада и той

Eто ми Лидера
http://media.snimka.bg/s1/2317/030877307-big.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/2317/030877390-big.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/2317/030877426-big.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/2317/030877449-big.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/2317/030877472-big.jpg?r=0

Явно ще се насоча пак към Лидер

ПП Кормилото му е неудобно за дълго каране.Седалката и тя.Иска ъп

Re: Мнение за тази шосейка

МнениеПубликувано на: Пон Юни 16, 2014 8:18 am
от victortrt
Мерси за информацията, аз такова мисля да карам на кратки разстояния и си имам удобна седалка, която мога да сложа.
Пък за 300 лева, кое колело не иска ъпгрейд.
Що се отнася до вътрешните скорости- изобщо не се притеснявай от тях. Това, че не разбираш как работят, въобще не им пречи да го правят. То много хора не знаят как работи колата им, но сипват гориво и карат.

Re: Мнение за тази шосейка

МнениеПубликувано на: Пон Юни 16, 2014 8:54 am
от marsa
Този Лидер е чудесно колело за парите си. Аз ползвам такъв за градско частично и простотата му е огромен плюс. Липсват всякакви сложни механизми, които се повреждат или замърсяват, колелото на практика изисква поддръжка единствено на веригата - почистване и смазване, и то рядко. Консумативите са евтини и много пъти по-износоустойчиви от тези за скорости. По принцип в оригиналната сглобка единственото наистина задължително да се смени са колодките на спирачките и бандажите (тясна гумена лентичка са). Гумите също не са върхът, но могат да се ползват Аз лично смених кормилото с "bullhorn", махнах двете спирачки и си сложих една 105-ца отпред. Правото кормило не е неудобно, но при изправяне е значително по-добре с шосейно, затова и го смених. Това е най-здравото колело, което някога съм имал и всеки път с него излизам с огромно удоволствие - "сядаш и караш".
Изображение

Re: Мнение за тази шосейка

МнениеПубликувано на: Пон Юни 16, 2014 10:20 am
от victortrt
1. Благодаря за подробното ревю.
2. Нови колодки на спирачките се намират, макар да са шосеен тип, нали. Предполагам са на поносими цени.
3. Бандажът е лентата в каплата, нали. Тя как се сменя и намират ли се нови, по-хубави. Всъщност какво е значението на този бандаж - да пази вътрешните гуми от от спиците ли?
4. Гумите явно са доста тесни. Как се държат на грапав асфалт.
5. За кратки градски карания в София, основно по велоалеи /с цел не толкова бързо стигане, колкото развижване/ става ли при положение, че се сменят колодките на спирачките и може би гумите. Имам предвид едната скорост и възможните наклони, ако се кара фиксирано.

Re: Мнение за тази шосейка

МнениеПубликувано на: Пон Юни 16, 2014 10:39 am
от marsa
Фиксираното е за ентусиасти, по-скоро е за забавление, отколкото практично. По-дорбе за придвижване или раздвижване да се ползва фрииуил венеца, иначе си е самоубийство в градска среда за човек без умения и практика. И за кратки и за дълги градски карания и с цел придвижване и с цел разходка колелото е отлично и едната скорост не е пречка. Горе-долу на около 40км/ч ти "свършва" предавката, както и от напълно спряло положение се твъгва малко по-бавно, но това не са сериозни проблеми и се свиква да спираш максимално рядко. По принцип ако смяташ да караш основно в парка с пешеходна скорост (5-10км/ч) предавката по-добре да се смени с по-малка (лесно е, но трябва да се купи нов венец). Градските изкачвания не създават неприятности, но е добре да умееш за кратко да краш прав. Гумите са класически шосейни - 23мм, нямат проблеми с грапавия асфалт, не жаля колелото и по черни пътеки и павета, разбира се се изправям все пак. Единствено трябва да се внимава на мокро, както и на напречни препятствия като бордюри, релси и подобни, защото такива гуми се прекълцват лесно. Бандажът пази вътрешната гума от ръбове на шината и спиците, а тези гуми се помпат на високо налягане и фабричните бандажи са напълно неудачни. Има прилични за по 2-3лв. Просто се маха и слага нова - не е залепен или нещо подобно. Колодките също няма проблем с намирането - от 5 до 15лв са от "добри" до "много добри".

Силно желателно е да си носиш резервна гума, щангички, помпа и ключ 15 с това колело. Още нещо, което се сещам е че съм сменил гайките на обтягащия механизъм отзад с крилчати, че иначе и за там ти трябва ключ, ако демонтираш задната ос.

Re: Мнение за тази шосейка

МнениеПубликувано на: Пон Юни 16, 2014 11:07 am
от victortrt
Благодаря!
Идеята ми е да е да карам максимално фикси за да бъде максимално натоварващо, защото нямам много време за каране, а живея близо до велоалеята по Мария Луиза и поносимо близо до тези по България и Борис ІІІ.
Все пак мисля дори да го карам фиксирано, да оставя и двете спирачки и да му взема добри колодки като спирам със спирачките във всички случаи на необходимост от внезапни спирания. Не мисля да ползвам фиксираната предавка за спиране с нея, освен ако не е предвидимо.
Карал съм досега и не мисля да карам с пешеходна скорост в парка, ще карам бързо /20-30 км/ч де/ по велоалеите и по улиците.
По скоро ме притесняваше как е на изкачванията, но аз обичам и съм свикнал да карам прав.
Предполагам тръгването може да се ускори със засилване /единият крак на педала, другия бута от земята/. Пък и на мен най-много ми харесва в това колело, че има една скорост и натоварването се променя в зависимост от начина на каране и наклона, както и че те позволяват да въртиш и по-бавно, защото вървят леко /предполагам/.

Re: Мнение за тази шосейка

МнениеПубликувано на: Пон Юни 16, 2014 4:48 pm
от victortrt
http://bikesport.bg/bg/products/2207-%D ... %BD%D0%B8_

Задал съм си въпросите като нова тема, но все пак може би това е липсващото звено на фитнес велосипедите.