Колеги, понеже този подраздел нещо замря, а има доста въпроси за градски и хибридни велосипеди и хора които се интересуват от тях и четат форума, предлагам всеки /който иска, де/ да сподели какъв според него е перфектният градски, трекинг или хибриден велосипед.
То е ясно, че има много неизвестни в това уравнение, най-малкото килограми на велосипедиста и условията на каране, но все пак става въпрос за велосипед, който с малки промени може успешно да изпълнява функциите за градско, шосейно придвижване и леки пътечки, но и да носи на ползвателя си все пак радост от колоезденето.
Аз гласувам за това http://bikesport.bg/bg/products/2254-fe ... %BD%D0%B8_ и ще се аргументирам.
На тази цена, той е по-добре от на старата 666 лева, дерайльор асера е добре за такъв тип велосипед, задната главина е на шлици, гумите са широчки, кормилото е право и явно геометрията е пригодена за това. Аз лично смятам, че за град и шосе твърда /стоманена/ вилка е напълно достатъчна и има предимства пред амортисьорната /ниско тегло и издръжливост, липса на подръжка/, които не могат да се компенсират с по-твърдата возия по неравности.
Според мен колелото е по предназначение градско, но става и за трекинг, ако багажникът може да носи тежко, но така или иначе за по-тежки преходи трябва да се смени с друг, който се захваща и за рамката под седалката.
За градски според мен е желателно задният калник да се смени с по-дълъг, който да стига до средното движение, за да го пази от прах /при всички сити байкове е така и това не е случайно/.
Ако му се махнат багажника и евентуално калниците става перфектен хибрид, евентуално може да се сложат други гуми и да се смени лапата с по-лека, макар че възможността за регулиране не е за пренебрегване.
Отделно от това градските велосипеди имат универсални капли, на които могат да се сложат различни по размер гуми, без да изглеждат гротескно като например рам 29-ка с почти шосейни гуми, честно виждал съм и такъв.
Идеята ми е, че инцидентните питащи влизат тук, четата и почват да питат дали да си вземат байк за 609 лв. на промоция или за 700 не в промоция, но за парка. То не е лошо да се купуват български байкове, но нужно ли е в градовете да се карат точно байкове по улиците. Друг е въпросът, че по този начин производителите де факто се облагодетелстват от обществените нагласи и продавайки планински велосипеди за градско ползване продават на купувачите излишна принадена стойност на вилка, гуми и т.н.
И, което е най-лошото, почва да пада нивото произведените байкове, защото напр. фирма ............. има интерес да произведе 5 000 байка с XCT и асера или алтус, които ще й се купят за 600-700 лева, вместо да вдигне нивото с xcr и деоре в същия мащаб.
Та като човек карал и мтб и градски /направен на хибрид, с право кормило и махнат багажник/, мисля, че е редно на въпроси кое е подходящо за града, парка и леки черни пътечки в парка да насочваме питащите към градски и хибридни велосипеди, защото това е в общ наш и техен интерес.